Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Tycoon City: New York - poradnik do gry

Tycoon City: New York - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Dodatkowe porady | Początek rozgrywki w Tycoon City New York poradnik Tycoon City: New York

Ostatnia aktualizacja: 4 października 2019

Odblokowywanie nowych dzielnic

Jak już zapewne wyczytałeś z pierwszego rozdziału poradnika, przygotowana przez producentów kampania singleplayer składa się z trzynastu etapów, przy czym każdy z nich należy oczywiście pokonać. "Tycoon City" nie zalicza się do gier, w których nie lubiane rejony świata gry będzie można najzwyczajniej w świecie pominąć. Konieczność zaliczenia tych kilkunastu poziomów niejednokrotnie wymusi na Tobie dość wyraźną zmianę taktyki działania, szczególnie w tych sytuacjach, w których na zmianę będziesz musiał zajmować się ubogimi i prestiżowymi dzielnicami miasta. Korzystając z okazji pragnę również przypomnieć, iż do odblokowanych dzielnic będziesz mógł (a często nawet musiał) powracać. Jedynie główne zadania trybu kampanii będą wymagały wykonania ściśle określonych czynności na nowo odblokowanym obszarze.

Teoretycznie mogłoby się wydawać (szczególnie po przeczytaniu poprzedniego akapitu), iż mniej "lubiane" dzielnice można byłoby zostawiać w spokoju a otrzymywane zadania wypełniać na odblokowanych już wcześniej terenach. Tak niestety nie jest. Jeden z czynników wymaganych do przejścia do kolejnego etapu gry to zapełnienie aktualnej dzielnicy w wystarczającym stopniu. Może się więc zdarzyć tak, iż nawet zaliczając wszystkie przygotowane w danym momencie zadania, nie będziesz mógł awansować dalej. W takiej sytuacji będziesz musiał przystąpić do dalszej rozbudowy okolicy. Jeśli dysponujesz odpowiednią ilością gotówki, możesz decydować się na większe obiekty (np. zamieszkiwane przez ludzi wieżowce czy apartamentowce), tak aby przyśpieszyć ten proces. Radziłbym też (w przypadku większych dzielnic) zapełniać wszystkie prostokątne pola, nawet w minimalnym stopniu. Niejednokrotnie wystarczy to do odblokowania kolejnych dzielnicy.

Jeśli chodzi o same wyzwania, jedynie część z nich będziesz musiał zaliczyć. Misje z grupy Prize Opps w większości przypadków będzie można opuszczać, bądź też zostawiać sobie na przyszłość. Miej jednocześnie na uwadze to, iż aby móc przeskoczyć do nowej dzielnicy, gra będzie musiała odblokować wszystkie wyzwania zaplanowane na daną chwilę. To czy do nich przystąpisz czy nie zależy oczywiście wyłącznie od Twoich osobistych preferencji.

Landmarks (zabytki)

Napotykane zabytki odgrywają najczęściej dość istotną rolę. Obiekty te przeważnie związane są z wykonywanymi przez Ciebie zadaniami. W ramach pocieszenia dodam, iż w głównej mierze dotyczy to nieobowiązkowych wyzwań, tak więc nawet w przypadku nie posiadania odpowiedniej ilości Landmark Bonds w dalszym ciągu będziesz mógł odblokować kolejną dzielnicę miasta. Ano właśnie... żeby w ogóle móc myśleć o postawieniu danego zabytku, będziesz musiał dysponować określonymi kartami - Landmark Bonds. Obiekty te dostaje się w nagrodę za wykonywanie niektórych wyzwań, przeważnie reprezentujących zakładkę Opps. Ilość otrzymanych Landmark Bonds jest oczywiście uzależniona od stopnia trudności wyzwania, z którym właśnie się uporałeś. Najczęściej jest to jednak 30-50 Landmark Bonds. Karty te można także otrzymywać w nagrodę za różnorakie osiągnięcia, np. rekordowe przychody, czy też ogólną wartość Twojego imperium. Warto jest więc bezustannie rozwijać swoje biznesy, tak aby móc nacieszyć się tymi jakże cennymi nagrodami.

Uwaga! W początkowej fazie gry pojawia się stosunkowo niewiele zabytków, tak więc gromadzone Landmark Bonds w zupełności wystarczają na ich wykupywanie. Z czasem jednak przejdziesz do bardziej luksusowych dzielnic, w których pomiędzy poszczególnymi zabytkami będziesz musiał zacząć wybierać. Miejsca te w miarę możliwości starałem się wskazywać w poradniku. W szczególności tyczy się to zabudowy Times Square. Na ten cel będziesz potrzebował kilkaset Landmark Bonds. Na szczęście innych, tak wymagających akcji nie przewidziano. Mimo wszystko najlepiej jest mieć co najmniej 100 Landmark Bonds, tak aby w każdej chwili móc sobie pozwolić na nieprzewidziane zakupy.

Jeśli chodzi o same zabytki, nie powinieneś mieć większych problemów z ich odnajdywaniem. Każdy z tych obiektów jest reprezentowany przez mniejsze bądź większe pole budowy. Oznacza to dwie rzeczy. Po pierwsze, zabytki mogą być wykupywane i stawiane wyłącznie w proponowanych przez grę miejscach. Po drugie, nawet w przypadku nie zdecydowania się na zabytek w tym konkretnym miejscu nic innego nie będzie można postawić.

Walka z konkurencją

Działania konkurencji są niestety jednym z tych elementów "Tycoon City", które w dość radykalny sposób spróbowano uprościć. Odnoszę wrażenie, iż w największym stopniu odczują to sympatycy poprzednich gier autorów omawianej strategii. W tamtych produkcjach najczęściej mieliśmy bowiem do czynienia z bardziej rozbudowanymi działaniami. Tym razem będzie jednak inaczej, w rezultacie czego tym elementem gry przez znaczną część zabawy nie będziesz się właściwie musiał interesować.

Na początek powinieneś wiedzieć, iż pojawiająca się w trakcie zabawy konkurencja tak na dobrą sprawę może zrobić tylko jedno - przyciągnąć część klientów, którzy do tej pory odwiedzali Twoje biznesy. W praktyce rzadko się zdarza jednak żeby aktualnie konkurenci próbowali w okolicy stawiać bardzo konkurencyjne biznesy. Zdarza się im natomiast (i to dość często) zabudowywać rzadziej "odwiedzane" przez Ciebie sektory planszy. Dobrze byłoby więc w trakcie przenosin na nowe tereny sprawdzić jakie biznesy już tu są, jak dobrze sobie radzą i czy byłaby szansa stworzyć coś konkurencyjnego. W tym ostatnim przypadku chodzi zarówno o większą liczbę upgrade'ów, jak i lepsze umiejscowienie nowego biznesu. Logiczne jest bowiem to, iż mieszkańcom wygodniej będzie skorzystać ze znajdującego się obok miejsce ich zamieszkania biznesu, aniżeli oddalonego o kilka przecznic identycznego lub bardzo przybliżonego pod względem rozwoju sklepu.

To jeszcze nie wszystko. W dalszej części gry powinieneś niemal całkowicie przerzucić się na wykupywanie najlepszych biznesów, czy to zarządzanych przez konkurencyjne firmy, czy też przez miasto. Proces ten wymaga oczywiście poświęcenia nieco większej ilości funduszy, pozwala natomiast wygryźć konkurentów z danego sektora dzielnicy, przekazując tym samym w Twoje ręce całkowity monopol. W przypadku omawianej gry mieszkańcy nie będą na szczęście zgłaszali z tego powodu protestów, niezwykle rzadko zdarzają się również sytuacje, w których dany przeciwnik ponownie spróbowałby postawić tu zbliżony biznes. Korzystając z okazji warto również nadmienić, iż sam proces wykupywania biznesu jest nadzwyczaj prosty, a na dodatek NIE MOŻE się nie udać. :-) Przeciwnik musi po prostu sprzedać swój biznes... zakładając oczywiście, iż będziesz dysponował określoną sumką. Nie muszę też chyba dodawać, iż powinieneś interesować się wyłącznie tymi obiektami, które od kilku miesięcy przynosiły w miarę stabilne zyski. Na szczęście proces ten można bezproblemowo zaobserwować, korzystając z wyjątkowo czytelnych wykresów. Jedyny wyjątek stanowią nowo postawione przez konkurentów biznesy. W tym przypadku najlepiej było zaobserwować czy się przyjmą, aczkolwiek z drugiej strony może Cię to w przyszłości narazić na dodatkowe koszty. Logiczne jest bowiem to, iż cena przynoszącego stabilne przychody sklepu z czasem znacznie wzrośnie... Jak zwykle, ostateczna decyzja należy do Ciebie. :-)

Łączenie biznesów w sieci, budowanie HQ

Ten element gry w trakcie wspominanej już wielokrotnie kampanii singleplayer paradoksalnie odgrywa dość istotną rolę. Niejednokrotnie będziesz stawiany przed koniecznością zbudowania sprawnie funkcjonującej sieci sklepów, dodatkowo wzbogaconych osobno postawionym centrum dowodzenia.

Niestety, sam proces prowadzący do postawienia centrum dowodzenia jest dość długotrwały i jednocześnie pracochłonny. Przede wszystkim, musisz zadbać o wystarczają liczbę obiektów z tej samej grupy (np. sklepów z obuwiem). Ilość wymaganych do postawienia lub wykupienia biznesów jest uzależniona od wybranego przez Ciebie biznesu. W przypadku mniejszych sklepików może to być konieczność posiadania 10, a nawet 20 obiektów. Z większymi konstrukcjami jest już na szczęście nieco lepiej. W tym przypadku najczęściej musisz zadbać o 5-7 obiektów. Tak jak już wspomniałem, gra nie bierze w tym przypadku pod uwagę to, czy zostały one przez Ciebie osobiście postawione, czy może wykupione od konkurencji.

Drugi krok zakłada zwiększenie ogólnej oceny obiektów wchodzących w skład tworzonej sieci. Podobnie jak w przypadku ilości stawianych obiektów, także i tu procentowy współczynnik uzależniony jest od aktualnie wybranej grupy. Mniej prestiżowe sklepy będą wymagały osiągnięcia oceny na poziomie 50-60%, w przypadku luksusowych biznesów może ona nawet wzrosnąć do 80-90%. Korzystając z okazji warto w tym miejscu nadmienić, iż gra bierze pod uwagę średnią ocenę, powstałą po wyliczeniu ocen wszystkich posiadanych biznesów. Aby podwyższyć ocenę wybranych biznesów należy oczywiście wykupywać kolejne upgrade'y, ze szczególnym uwzględnieniem komponentów zwiększających ich atrakcyjność, a nie zasięg.

Ostatni krok to postawienie właściwego centrum dowodzenia. Przede wszystkim, powinieneś wiedzieć, iż centra dowodzenia mogą być stawiane wyłącznie na terenie pięciu dzielnic miasta - Tribeca, The Financial District, Chelsea, Midtown oraz Harlem. Jest to szczególnie uciążliwe w początkowej fazie gry. Najczęściej nie ma bowiem gdzie postawić centrum dowodzenia. W takiej sytuacji przeważnie trzeba się niestety pozbywać gorzej prosperujących, własnych biznesów. Możliwe jest też również wykupywanie obiektów od konkurencji, aczkolwiek proces ten jest NIEZWYKLE kosztowny. Zwróć jednocześnie uwagę na to, iż błąd podstawowej wersji gry zakłada ustalenie cen wszystkich centrów dowodzenia na tym samym poziomie (60000 dolarów). W miarę możliwości staraj się więc inwestować w większe HQ.

Postawienie centrum dowodzenia wiąże się z jednym podstawowym bonusem. Wszystkie obiekty wchodzące w skład nowo utworzonej sieci otrzymają dodatkowe punkty, dzięki którym będziesz mógł zdecydować się na nowe upgrade'y, a tym samym przyciągnąć do siebie większą liczbę klientów. Tyczy się to także tych biznesów, które wejdą do takiej sieci w przyszłości. Co więcej, w miarę rozwoju gry centrum dowodzenia stopniowo rośnie, dzięki czemu może się ono znaleźć w czołówce najwyższych wieżowców miasta.