Rozdział 14 - Przeklęta wyspa | Opis przejścia | Tropico 3 poradnik Tropico 3
Ostatnia aktualizacja: 13 września 2019
Rozdział 14 - Przeklęta wyspa
Okres kadencji:
- 1950-1990
Poziom trudności:
- 230%
Cel główny:
- przetrwaj na stanowisku do 1990 roku
Cele dodatkowe:
- 2 punkty za każdy ukończony budynek
- dodatkowe punkty za każdego pracującego (zadanie pojawia się pod koniec kadencji)
Główną trudność w tym zadaniu będą stanowić huragany i tajfuny, nawiedzające co jakiś czas wyspę. Nie przejmuj się jednak nimi i po prostu odbudowuj wszystkie budynki, które zostaną zniszczone przez naturę. W 1955 roku odwiedzi cię wiedźma, która zaoferuje ci zakup amuletu, chroniącego wyspę przed klątwą. Odradzam zakup, ponieważ jeśli to uczynisz to nie tylko stracisz szacunek klerykałów, ale również pieniądze. Szybko okaże się, że wiedźma była zwyczajną oszustką. Kontynuuj rozbudowę miasta i stawiaj kolejne kopalnie na złożach żelaza i boksytu. Rozległy płaskowyż znajdujący się w centrum wyspy świetnie nadaje się do wzniesienia nowego, górniczego osiedla (obrazek powyżej) . Oprócz górnictwa warto zainwestować w farmy tytoniowe i fabrykę cygar.
W pewnym momencie zwrócą się do ciebie architekci, którzy za 5000 dolarów wzmocnią odporność budynków przed kataklizmami. Jeśli zdecydujesz się na ten krok, to dodatkowo wszystkie stawiane obiekty zdrożeją o 5%. Można skorzystać z tej oferty, ponieważ do roku 1990 trafi się jeszcze kilka zamieci. Kiedy gospodarka stanie na solidnych fundamentach możesz na drugim końcu wyspy stworzyć ośrodek turystyczny (obrazek powyżej) z hotelami i rozrywkami dla przyjezdnych. W ten sposób szybciej upłynie ci czas kadencji, a i dodatkowe zyski ułatwią rozprawianie się z bieżącymi kłopotami.