Tower of Fantasy: ToF vs Genshin Impact - która gra lepsza? Tower of Fantasy poradnik, porady
ToF kontra Genshin Impact, pojedynek gigantów. Na tej stronie poradnika przeczytacie o tym, w czym obie gry są od siebie lepsze.
Ostatnia aktualizacja: 16 sierpnia 2022
Nie da się ukryć wielu wspólnych cech łączących dwa duże tytuły, jakimi są Tower of Fantasy i Genshin Impact. Jeden tytuł robi coś zdecydowanie lepiej od drugiego. Aby dowiedzieć się o tym, w czym lepszy jest Genshin Impact a w czym ToF, warto przeczytać tę stronę poradnika.
Gacha System
Gacha, czyli najważniejszy element, który łączy obie gry. Dzięki temu możecie losować za specjalną walutę lub materiały, postacie bądź bronie, które przydadzą się Wam w walce oraz eksploracji.
Genshin Impact posiada kilka różnych banerów, jednakże zawsze są to dwa typy: postaci i broni. Za każdym razem, gdy wykonacie 10 Wishy, otrzymacie gwarantowaną postać lub broń czterogwiazdkową. Natomiast w momencie, gdy wykonacie 90 Wishy, a nadal nie otrzymaliście w tym czasie postaci lub broni pięciogwiazdkowej, otrzymacie ją przy dziewięćdziesiątej próbie. Problem w tym, że gra nie posiada żadnego licznika, a jakby tego było mało, resetuje się on w momencie, gdy otrzymacie legendarny oręż lub bohatera.
W przypadku Tower of Fantasy zasady są bardzo podobne. Również istnieje kilka rodzajów banerów, aczkolwiek są głównie dwa typy: dla Simulacry oraz Matricies. Podobnie jak w Genshinie, za każde 10 Orders, otrzymacie gwarantowaną Simulacrę lub Matricies w wersji SR (odpowiednik czterogwiazdkowego przedmiotu / bohatera). Co jednak wyróżnia System Gacha w ToF porównując go do Genshin Impact, to to, że po 80 Orderach otrzymacie gwarantowaną Simulacrę SSR (odpowiednik pięciu gwiazdek w Genshinie). Co więcej, licznik jest widoczny i nie zostanie zresetowany po zdobyciu SSR.
Do tego dochodzi fakt, że w przypadku losowania Matricies, limit ten jest ustawiony na 40!
Gacha system jest o wiele bardziej F2P friendly i przystępniejszy w Tower of Fantasy. Głównie ze względu na mniejsze wartości, które musicie spełnić, aby zdobyć najlepsze bronie i dodatki. Ponadto, nie resetuje się on jak w Genshin Impact.
Co-Op i Multiplayer
Pomimo tego, że Tower of Fantasy to gra MMO, natomiast Genshin Impact to aRPG, obie gry posiadają tryb Multiplayer i Co-Op. W której grze jest on jednakże lepszy i bardziej rozbudowany?
W Genshin Impact gracze mogą wejść w tryb Co-Op, dzięki któremu możecie eksplorować światy innych graczy, pomagać pokonywać przeciwników czy zbierać materiały. Ponadto, możecie stworzyć drużynę i zapraszać innych, aby pomogli Wam w robieniu dungeonów, dzięki którym zdobędziecie artefakty wzmacniające Wasze postacie. Jednak jest to tak naprawdę tyle, ile może zaoferować Genshin w przypadku rozgrywki online. Jest to gra w głównej mierze nastawiona na rozgrywkę Single-Player.
W przypadku ToF, jako że to gra MMO, odpowiedź jest oczywista. Eksplorując świat możecie spotkać wielu innych graczy, rozmawiać z nimi, tworzyć wspólne zespoły, pokonywać World Bossów, a do tego umawiać się na specjalne wyzwania i eventy, wydając przy tym Vitality (Resin z Genshin Impact). Poza tym jest tutaj tryb PvP, czego w Genshinie nie doświadczycie.
Zwycięzcą tutaj jest zdecydowanie Tower of Fantasy. Mimo to Genshin Impact oferuje coraz więcej aktywności, w których gracze mogą zagrać ze sobą w specjalnych wydarzeniach.
Eksploracja
Podróżowanie i zwiedzanie świata jest ważne w tego typu grach, nie tylko dla samych nowych miejsc i widoków, ale również dla poznawania fabuły oraz zdobywania specjalnych nagród.
Tower of Fantasy może pochwalić się ciekawymi nagrodami za odkrywanie różnych miejsc na mapie oraz otwieranie Supply Pods (skrzynie w GI). Ponadto, posiada kilka ciekawych reliktów i pojazdów, dzięki którym możecie szybko i przyjemnie dostać się z jednego miejsca do drugiego. Przy tym wszystkim jednak jest bardzo mało miejsc, do których możecie się teleportować.
W Genshin Impact co prawda nie ma żadnych pojazdów, jednakże istnieje wiele miejsc, do których możecie się teleportować. Ponadto estetyka lokacji i ich rozmieszczenie jest o wiele lepiej przemyślane niż w ToF. Do tego jest sporo więcej łamigłówek, pomocnych w zdobywaniu lepszych nagród. W Tower of Fantasy zadania logiczne są uzależnione bardzo często od tego, czy inny gracz pomoże Wam ją rozwiązać, gdyż w wielu przypadkach potrzebna będzie dodatkowa postać.
Nie ma tutaj tak naprawdę jednoznacznego zwycięzcy. Wrażenia z poruszania się po świecie w obu grach są subiektywne dla każdego, ponadto oba tytuły oferują nagrody za odkrywanie nowych miejsc.
UI
Interfejs użytkownika to w tego typu grach bardzo ważny element, który jeśli jest zaniedbany, może odebrać komfort z grania w dany tytuł. W którym z tytułów jest to wykonane przejrzyściej?
Tower of Fantasy posiada wiele elementów, które pojawiają się na ekranie. Po lewej stronie znajduje się minimapa, na dole po tej samej stronie czat, natomiast po prawej umiejętności, bronie, informacje o aktywnej drużynie oraz przeróżne zakładki, otwierające kolejne opcje. Bardzo ciężko jest się w tym tytule poruszać po zakładkach, głównie ze względu na to, że każda z nich przekierowuje do czegoś innego. Ikonki są niewygodnie porozmieszczane, niekiedy za małe, aby cokolwiek dostrzec. Kłopot jest również z zapamiętaniem gdzie wszystko się znajduje oraz co do czego służy.
W Genshinie natomiast wszystko jest posegregowane dużo wygodniej. Na głównym ekranie nie ma zbyt wielu elementów, które mogłyby w jakiś sposób zasłonić rozgrywkę. Przeskakiwanie pomiędzy panelem postaci, Wishami, mapą i innymi elementami gry jest o wiele łatwiejsze, szybsze i przejrzystsze. Poza tym sam opis zakładek od razu wskazuje na to, gdzie się znajdziemy, jeśli w to klikniemy.
Zdecydowanym wygranym w tym starciu jest Genshin Impact. Twórcy gry postawili na minimalizm oraz dobre posegregowanie wszystkiego w jednym miejscu, nie można natomiast tego samego powiedzieć o twórcach ToF.
Endgame
W momencie, gdy odkryjecie już wszystkie regiony, zdobędziecie maksymalne poziomy postaci i broni, można pomyśleć, że nie ma już co robić w danej grze. Dzięki dobrze przemyślanemu endgame'owi myśl ta może szybko zniknąć. W której grze Endgame wychodzi o wiele lepiej?
Genshin Impact po zdobyciu 50/55 poziomu Adventure Rank (Wanderer's Level w ToF) doprowadza do tego, że będziecie zmuszeni wykonywać endgame'owe aktywności w nadziei na kolejny patch z dodatkową zawartością. Poza Battle Passem, specjalnym trybem singlowym, czyli Spiral Abyss, wykorzystywaniem energii typowej dla gier Gacha oraz zadaniami dziennymi, nie ma w zasadzie nic, co mogłoby zachęcić do dłuższej gry niż godzina dziennie.
W przypadku ToF jest tych aktywności o wiele więcej. Tryb PvP, Battle Pass, kilka trybów specjalnie dedykowanych do gry przy wysokim poziomie, World Bossowie, system Gildii (Crew), a nawet mini gry, które dodatkowo urozmaicają rozgrywkę. To wszystko sprawia, że endgame w Tower of Fantasy jest o wiele bardziej przemyślany, dzięki czemu zachęca do dalszej gry, nawet gdy wykorzystacie całą energię.
Podsumowanie
Na samym początku należy podkreślić, że obie te gry, choć jedna czerpie od drugiej, są tak naprawdę innymi gatunkami. Podsumowaliśmy mechaniki i elementy, które są bardzo podobne i stanowią rdzeń rozgrywki. W tym wszystkim na ten moment z lepszej strony pokazuje się Tower of Fantasy, jednak nadal ma wiele do poprawy, jak np. interfejs użytkownika czy animacje ataków i postaci. Jest to jednak o wiele bardziej rekomendowany tytuł dla graczy F2P oraz tych, którzy chcą grać z innymi graczami, pomagając im lub z nimi rywalizująć.
W przypadku Genshin Impact, rozgrywka jest bardziej skupiona na pojedynczym graczu. Nawet jeśli więcej czasu zajmuje zdobycie lepszych postaci lub gra bardziej zmusza do grindu, jest to nadal świetny tytuł w który warto zagrać. Zwłaszcza, jeśli wolicie samemu walczyć z potężnymi przeciwnikami i eksplorować świat.