Dzień treningu | Opis przejścia Tom Clancy's HAWX 2 poradnik Tom Clancy's H.A.W.X. 2
Ostatnia aktualizacja: 7 października 2019
Dzień treningu
Porucznik Colin Munro, Marynarka Królewska
Miejsce akcji: Aberdeenshire, Szkocja
Kryptonim: Polaris 4
Samolot: Eurofighter Typhoon
Uzbrojenie: Pociski na podczerwień, Flary
Przed Tobą kolejna część samouczka wdrażająca w walkę z innymi samolotami. W tej misji korzystać będziesz z samolotu Eurofighter Typhoon. Włącz silnik, wystartuj i dołącz do eskadry Polaris. Po kilkunastu sekundach kolejny komunikat będzie brzmiał leć za eskadrą Polaris. Oprócz trzech pozostałych Eurofighterów w powietrzu znajduje się także samolot wczesnego ostrzegania AWACS. Twoim pierwszym bojowym zadaniem tego dnia będzie nawiązanie walki z celem za pomocą działka. Miń cel i ustaw mu się na ogonie. W celu precyzyjnego manewrowania korzystaj ze sterów odchylenia, co pozwoli Ci bardzo delikatnie zmieniać trajektorię lotu i mieć więcej czasu na precyzyjne celowanie. Kiedy zbliżysz się do AWACS-a, zacznij strzelać aż wskaźnik procentowy na HUD-dzie pokaże 0%.
Kolejną częścią lotu jest szkolenie z obsługi rakiet na podczerwień. Twoimi celami są teraz Polaris 1, Polaris 2 i Polaris 3. Namierz po kolei każdy z samolotów i kiedy kwadrat zmieni kolor na czerwony wystrzel po dwie rakiety. To powinno wystarczyć do zaliczenia trafienia.
Pomiędzy kolejnymi zadaniami będziesz musiał przelatywać do kolejnych punktów nawigacyjnych, co zainicjuje następny etap szkolenia.
Szkolenie z obsługi flar pozwoli Ci uniknąć trafienia rakietą bez konieczności manewrowania samolotem. Kiedy rakieta znajdować się będzie w odległości około 300-400 metrów wciśnij klawisz odpowiadający za wystrzelenie flar, co zmyli czujnik rakiety, która przestawi się na nowy cel. Pamiętaj tylko, że liczba flar jest ograniczona i lepiej trzymać je na czarną godzinę, zaś wrogie rakiety póki się da, wymanewrować.
Czemu poświęcona jest dalsza część szkolenia. W Twoim kierunku zostaną wystrzelone rakiety. Wykonuj manewry wymijające, aby uniknąć trafienia. W praktyce sprowadza się to do zwykłego wykonywanie skrętów. Wystarczy zatoczyć pętlę, aby pozbyć się prześladowcy. Kiedy rakieta zbliy się na około 500 metrów wykonaj ostry manewr w którąkolwiek stronę i powinieneś być bezpieczny.
W pewnym momencie misja zostanie przerwana. W sektorze pojawi się niezidentyfikowany samolot pasażerski nie odpowiadający na wezwania. Twoim zadaniem jest rozpoznanie podejrzanego samolotu i dokonanie oceny sytuacji. Wystarczy jedynie, że zbliżysz się na bezpośrednią odległość, bez podejmowania jakichkolwiek dodatkowych działań, a wyświetli się krótki filmik.
Po eksplozji samolotu, Twoja maszyna uległa przeciągnięciu i zaczęła spadać. Aby uzyskać z powrotem siłę nośną i wyjść z przeciągnięcia, skieruj dziób w dół i przyśpiesz. Po chwili powinno się udać. Musisz jeszcze bezpiecznie wylądować na pasie startowym. Rozejrzyj się, powinien być lekko na prawo od Ciebie. Skieruj się w jego stronę celując mniej więcej w próg (początek pasa) i ustawiając się na jego osi, zmniejszając jednocześnie ciąg, a kiedy znajdziesz się niżej wciśnij klawisz odpowiadający za rozpoczęcie manewru lądowania. Będąc tuż nad pasek wypuść podwozie i kiedy przyziemisz trzymaj klawisz hamulca do czasu, aż samolot stanie w miejscu.