Broń i typy uzbrojenia w The Surge Poradnik The Surge
Ostatnia aktualizacja: 9 maja 2019
W poniższym rozdziale poradnika do gry The Surge znajdziesz przydatne informacje i wskazówki na temat uzbrojenia oraz dostępnych typów broni. Zapoznanie się z treścią tej strony pozwoli ci też dowiedzieć się w jakich sytuacjach określona broń działa najlepiej i za co odpowiadają poszczególne statystyki uzbrojenia.
- Statystyki
- Klasy broni
- Broń jednoręczna
- Montowana (pojedyncza)
- Kostur
- Ciężka dwuręczna
- Montowana (podwójna)
Statystyki
Wybór broni ogranicza się dwóch podstawowych czynników - twojego stylu gry i tego która z broni najlepiej do niego pasuje. Warto we wczesnych fazach rozgrywki przetestować każdą z dostępnych klas broni, żeby wybrać coś dla siebie. Oczywiście poza takimi elementami jak zasięg, broń wyróżnia się zestawem pięciu parametrów, które są ostateczną wskazówką dla podejmowanych decyzji. Pamiętaj, że w toku rozgrywki znajdziesz implanty, które mogą wzmacniać określone parametry broni.
Obrażenia
Podstawowa statystyka informująca nas jak wysoką liczbę punktów zdrowia straci przeciwnik po przyjęciu ciosu w nieopancerzony element ciała, czy słaby punkt w przypadku maszyn. Wartość tą redukuje pancerz przeciwników i ich szczególne właściwości, a także np. tarcza, którą generuje dron pomocniczy. Z założenia im wyższe obrażenia tym lepiej i większości sytuacji to się sprawdza, ale należy też brać pod uwagę pozostałe parametry.
Impet
Parametr określa szansę na wytrącenie przeciwnika z równowagi pojedynczym ciosem. Większość ludzkich przeciwników (w zależności od noszonego pancerza) na różny parametr stabilności. Jeśli impet broni jest wyższy niż stabilność pancerza, to przeciwnik może nawet upaść, co da nam szansę na zadanie kilku dodatkowych ciosów. Ostatecznie serią ciosów możesz uniemożliwić przeciwnikowi skuteczny kontratak przez krótką chwilę, czy wybić z rytmu gdy będzie chciał zadać cios.
Szybkość ataku
Tutaj nie potrzeba większych tłumaczeń. Im wyższa, tym więcej ciosów jesteśmy w stanie wyprowadzić w określonym czasie.
Skalowanie biegłości
Parametr określa jak szybko bohater będzie zwiększał zdolność walki danym rodzajem wyposażenia. Biegłość pozwala zadawać wyższe obrażenia danym typem broni nawet jeśli statystyki samego oręża nie uległy zmianie. Dla każdej klasy broni biegłość skalowana jest osobno, więc wybór jednego typu broni na początku gry jest niemal równoznaczny z koniecznością ukończenie jej przy wsparciu sprzętu, który opanował bohater. Im parametr wyższy, tym bohater szybciej będzie zdobywał kolejne poziomy znajomości broni i będzie walczył nią skuteczniej.
Pozyskiwanie energii
Ostatnia ze statystyk wskazuje czy bohater będzie musiał wykonać dużą liczbę ciosów, żeby naładować pasek energii do maksymalnej wartości. Jest to o tyle istotne, że wyłącznie za sprawą energii zgromadzonej w rdzeniu szkieletu jesteśmy w stanie wykonywać egzekucję na przeciwnikach. Co więcej, im wyższe jest pozyskiwanie energii, tym większa szansa na możliwość skorzystania ze specjalnych implantów czy funkcji drona, które konsumują zebraną energię.
Klasy broni
Poniżej znajdziesz opis pięciu klas uzbrojenia dostępnych w The Surge wraz z konkretnymi egzemplarzami broni, które możemy zdobyć w grze.
Broń jednoręczna
Podstawowe wyposażenie po rozpoczęciu gry. Najbardziej uśredniona pod kątem wszystkich parametrów broń. Nie zadasz nią spektakularnych obrażeń, ale możesz szybko wyprowadzać kolejne ciosy i odpowiednio szybko ładować pasek energii. Najlepsza dla osób rozpoczynających przygodę z grami tego typu.
Wymontowany Tłok (Reclaimed Piston)
Obrażenia | Impet | Szybkość ataku | Skalowanie biegłości | Pozyskiwanie energii |
18 | Średnie | Średnie | Bardzo niskie | +40% |
Od początku gry dostępne w ekwipunku bohatera.
ASTir Wibrowykrawacz (ASTir Vibro-Cutter)
Obrażenia | Impet | Szybkość ataku | Skalowanie biegłości | Pozyskiwanie energii |
20 | Średnie | Średnie | Średnie | +30% |
Broń znajdziesz na podłodze w Elektrowni (Opuszczona Strefa Produkcyjna) lub możesz ją pozyskać na przeciwnikach napotkanych w lokacji.
FENRIS A-7
Obrażenia | Impet | Szybkość ataku | Skalowanie biegłości | Pozyskiwanie energii |
20 | Niskie | Średnie | Niskie | +20% |
Broń znajdziesz w laboratoriach podczas etapu Biolaboratoria Resolve.
Codename: Parsifal
Obrażenia | Impet | Szybkość ataku | Skalowanie biegłości | Pozyskiwanie energii |
19 | Średnie | Średnie | Średnie | +45% |
Broń możesz zdobyć w walce z Homo Machinalis w Dziale Badawczym.
Codename: Parsifal v2
Obrażenia | Impet | Szybkość ataku | Skalowanie biegłości | Pozyskiwanie energii |
21 | Średnie | Średnie | Wysokie | +45% |
Odetnij rękę w której dzierży broń nimi-boss, którego spotkasz w Dziale Badawczym przed spotkaniem z dr Bennettem.
MG Centurion
Obrażenia | Impet | Szybkość ataku | Skalowanie biegłości | Pozyskiwanie energii |
20 | Średnie | Średnie | Bardzo wysokie | +20% |
Broń ochrony, którą możesz zdobyć na przeciwnikach w Sektorach Kierowniczych. Jeśli przeciążysz obwód w Serwerowni, to możesz odebrać egzemplarz broni w Stacji Medycznej. Otworzy się druga gablota obok tej, z której zabrałeś egzoszkielet ochrony.
Mimetic Edge
Obrażenia | Impet | Szybkość ataku | Skalowanie biegłości | Pozyskiwanie energii |
98 | Średnie | Średnie | Bardzo wysokie | +20% |
Broń można zdobyć jedynie poprzez pokonanie ostatniego bossa w grze.
Montowana (pojedyncza)
Druga z dostępnych w grze wariantów jednoręcznych broni. Charakteryzuje się dużym impetem i łatwością w wytrącaniu przeciwników z równowagi. Zadaje spore obrażenia, aczkolwiek ataki wyprowadzane są znacznie wolniej niż w przypadku uśrednionej wersji broni jednoręcznej. Broń szybciej zapełnia pasek energii. Dobre rozwiązanie dla wszystkich, którzy preferują walkę z małą ilością wyprowadzonych ciosów przeplatanych kolejnymi unikami. Dedykowane doświadczonym graczom, którzy poradzą sobie ze znalezieniem odpowiedniej chwili na zadanie ciosu.
ASTir SpectreBite
Obrażenia | Impet | Szybkość ataku | Skalowanie biegłości | Pozyskiwanie energii |
49 | Wysoki | Niskie | Niskie | +55% |
Broń zdobędziesz na pierwszym z ludzkich przeciwników po wyjściu ze Stacji Medycznej w Opuszczonej Strefie Produkcyjnej.
Volatile Spectre
Obrażenia | Impet | Szybkość ataku | Skalowanie biegłości | Pozyskiwanie energii |
36 | Wysoki | Niskie | Średnie | +45% |
Broń znajdziesz na najniższym poziomie Elektrowni (Opuszczona Strefa Produkcyjna), na końcu korytarza pokrytego toksyczną mgłą.
P.A.X Imperator
Obrażenia | Impet | Szybkość ataku | Skalowanie biegłości | Pozyskiwanie energii |
52 | Wysoki | Niskie | Wysoki | +70% |
Broń zdobędziesz pokonując bossa P.A.X.
P.A.X Imperator v2
Obrażenia | Impet | Szybkość ataku | Skalowanie biegłości | Pozyskiwanie energii |
57 | Wysoki | Niskie | Wysoki | +70% |
Broń zdobędziesz pokonując bossa P.A.X nie pozwalając mu się trafić żadną z rakiet podczas starcia.
KLINGE Power Grip
Obrażenia | Impet | Szybkość ataku | Skalowanie biegłości | Pozyskiwanie energii |
40 | Wysoki | Niskie | Bardzo niskie | +70% |
Broń zdobędziesz na ludzkich przeciwnikach w sekcji Utylizacji Odpadów (Centrala Produkcyjna B).
MG Legionnaire
Obrażenia | Impet | Szybkość ataku | Skalowanie biegłości | Pozyskiwanie energii |
48 | Wysoki | Niskie | Wysoki | +70% |
Broń zdobędziesz na pracownikach ochrony CREO, którzy pojawią się w Sali Pokazowej (Dział Badawczy) po spotkaniu z dr Bennettem.
Fractal Reaver
Obrażenia | Impet | Szybkość ataku | Skalowanie biegłości | Pozyskiwanie energii |
56 | Wysoki | Niskie | Bardzo wysoki | +45% |
Broń zdobędziesz na przeciwnikach spotkanych na pierwszym poziomie Nucleusa.
Kostur
Najłatwiejsza w obsłudze broń dwuręczna. Średnie obrażenia przy dużym zasięgu i błyskawicznych kombinacjach. Dobra dla początkujących graczy, którzy stronią od jednoręcznych broni. Jedynym mankamentem jest wolne zapełnianie paska energii. Jeśli zdecydujesz się na grę kosturem, to warto wyposażyć się w implany, które pozwolą szybciej pozyskiwać energię lub te, które pozwolą szybciej odzyskiwać kondycję, żebyś mógł wyprowadzić więcej ciosów w krótkim czasie.
Reinforced Pipe
Obrażenia | Impet | Szybkość ataku | Skalowanie biegłości | Pozyskiwanie energii |
19 | Średnie | Średnie | Bardzo niskie | +30% |
Kostur znajdziesz w Stacji Medycznej Centrali Produkcyjnej B.
MG Negotiator
Obrażenia | Impet | Szybkość ataku | Skalowanie biegłości | Pozyskiwanie energii |
21 | Niskie | Średnie | Średnie | +10% |
Broń zdobędziesz na pracownikach ochrony, których spotkasz w Centrali Produkcyjnej B. Uwaga: nie odradzają się po śmierci, więc masz tylko 4 podejścia, żeby pozyskać broń do czasu, aż przeniesiesz się do kolejnej lokacji.
SERU HSS BioMaster
Obrażenia | Impet | Szybkość ataku | Skalowanie biegłości | Pozyskiwanie energii |
21 | Średnie | Średnie | Niskie | +25% |
Broń znajdziesz na podłodze w dziale utylizacji Odpadów (Centrala Produkcyjna B).
Spitfire Rod
Obrażenia | Impet | Szybkość ataku | Skalowanie biegłości | Pozyskiwanie energii |
37 | Średnie | Średnie | Wysokie | +25% |
Kostur zdobędziesz pokonując bossa Wielka Siostra 1/3.
Spitfire Rod v2
Obrażenia | Impet | Szybkość ataku | Skalowanie biegłości | Pozyskiwanie energii |
57 | Średnie | Średnie | Wysokie | +25% |
Kostur zdobędziesz pokonując bossa Wielka Siostra 1/3 bez zniszczenia więcej jak dwóch ramion podczas drugiej fazy starcia.
Codename: Carmina
Obrażenia | Impet | Szybkość ataku | Skalowanie biegłości | Pozyskiwanie energii |
19 | Średnie | Średnie | Bardzo wysokie | +20% |
Broń zdobędziesz w Dziale badawczym. Gdy uzyskasz dostęp do Nucleusa musisz cofnąć się do Sali Pokazowej. Kontener obok Stacji Medycznej będzie otwarty. Zabierz broń.
Peacekeeper
Obrażenia | Impet | Szybkość ataku | Skalowanie biegłości | Pozyskiwanie energii |
20 | Średnie | Średnie | Wysokie | +10% |
Jeśli poprowadziłeś wątek Iriny do końca, to znajdziesz ją w Sektorach Kierowniczych. W czasie walki skoncentruj się na prawej ręce i odetnij ją, a zyskasz broń.
Ciężka dwuręczna
Powolna broń, ale bardzo skutecznie wytrąca przeciwników z równowagi i przerywa serię ich ciosów. Korzystanie z tej klasy uzbrojenia wymaga sporo doświadczenia w grach tego typu. Musisz odpowiednio zarządzać energią, żeby nie uniemożliwić sobie uników po wykonanym ataku, a także precyzyjnie planować wyprowadzane ataki. W zamian otrzymujesz wysokie pozyskiwanie energii, które przy pojedynczym, celnym uderzeniu może umożliwić ci wykonanie egzekucji.
ENDAS RS3 "Titan"
Obrażenia | Impet | Szybkość ataku | Skalowanie biegłości | Pozyskiwanie energii |
33 | Bardzo wysokie | Niskie | Bardzo niskie | +80% |
Broń zdobędziesz na jednym z przeciwników w Elektrowni (Opuszczona Strefa Produkcyjna), który będzie chciał, żeby wypuścić go zza zamkniętych drzwi. W lokacji Centrala Produkcyjna B jest to dosyć pospolita broń.
Ogar (Bloodhound)
Obrażenia | Impet | Szybkość ataku | Skalowanie biegłości | Pozyskiwanie energii |
31 | Bardzo wysokie | Niskie | Średnie | +65% |
Broń znajdziesz w dziale Recyklingu (Centrala Produkcyjna B) na półce w pomieszczeniu sąsiadującym z przetapiarkami. Po lewej stronie od wejścia.
MG Judge
Obrażenia | Impet | Szybkość ataku | Skalowanie biegłości | Pozyskiwanie energii |
58 | Wysokie | Niskie | Wysokie | +65% |
Broń zdobędziesz po walce z Czarnym Cerberem.
MG Judge v2
Obrażenia | Impet | Szybkość ataku | Skalowanie biegłości | Pozyskiwanie energii |
106 | Wysokie | Niskie | Bardzo wysokie | +65% |
Broń zdobędziesz po walce z Czarnym Cerberem, ale tylko pod warunkiem, że zmusisz robota P.A.X, żeby zniszczył rakietami dwa serwery w pobliżu areny.
Codename: Goetterdaemmerung
Obrażenia | Impet | Szybkość ataku | Skalowanie biegłości | Pozyskiwanie energii |
30 | Wysokie | Niskie | Bardzo wysokie | +55% |
Broń znajdziesz w Zakazanej Strefie Nucleusa.
Equalizer
Obrażenia | Impet | Szybkość ataku | Skalowanie biegłości | Pozyskiwanie energii |
32 | Wysokie | Niskie | Niskie | +65% |
Broń znajdziesz w Dziale Badawczym. Jeśli oddasz ją Jo kontynuując jej wątek, to znajdziesz ją potem przy ciele Hobbesa przed Stacją Medyczną w Centrali Produkcyjnej B.
Montowana (podwójna)
Jedna z trudniejszych do opanowania broni w grze. Wymaga sporo doświadczenia i wyczucia, a także odpowiedniego zarządzania energią. Szpony zadają niewielkie obrażenia i powoli zapełniają pasek energii, ale możesz dzięki nim wykonywać bardzo szybkie kombinacje ciosów. Jeśli zdecydujesz się na grę bronią tego typu, to postaraj się jak najszybciej wyposażyć się w model, który pozwoli szybko skalować biegłość. Dzięki temu nawet jeśli zdecydujesz się na inny model, to będziesz zadawał odpowiednio wyższe obrażenia.
Yosuke Butterfly
Obrażenia | Impet | Szybkość ataku | Skalowanie biegłości | Pozyskiwanie energii |
13 | Niskie | Wysokie | Bardzo niskie | +10% |
Broń możesz zdobyć na dowolnym z dwóch przeciwników w opuszczonej Strefie Pordukcyjnej. Jeden z nich jest w Elektrowni (przy obwodzie włączającym prąd), a drugiego spotkasz po odblokowaniu skrótu z Elektrowni do Stacji Medycznej.
Firebug Throttle
Obrażenia | Impet | Szybkość ataku | Skalowanie biegłości | Pozyskiwanie energii |
22 | Niskie | Wysokie | Wysokie | +5% |
Broń otrzymasz po pokonaniu drugiego bossa w grze - LU-74 "Pożoga".
Firebug Throttle v2
Obrażenia | Impet | Szybkość ataku | Skalowanie biegłości | Pozyskiwanie energii |
29 | Niskie | Wysokie | Wysokie | +5% |
Broń otrzymasz po pokonaniu drugiego bossa w grze - LU-74 "Pożoga", ale w czasie walki musisz pozbawić bossa wszystkich odnóży.
Corroded Butterfly
Obrażenia | Impet | Szybkość ataku | Skalowanie biegłości | Pozyskiwanie energii |
13 | Bardzo niskie | Wysokie | Niskie | +15% |
Broń pozyskasz na przeciwnikach napotkanych w Biolaboratoriach Resolve.
CREO IP-75 "Inducer"
Obrażenia | Impet | Szybkość ataku | Skalowanie biegłości | Pozyskiwanie energii |
15 | Bardzo niskie | Wysokie | Średnie | +5% |
Musisz potłuc jedną z gablot na Sali Pokazowej, żeby zdobyć broń.
Codename: Valkyrie
Obrażenia | Impet | Szybkość ataku | Skalowanie biegłości | Pozyskiwanie energii |
21 | Niskie | Wysokie | Wysokie | +5% |
Broń zdobędziesz po pokonaniu dr. Baretta po tym jak zamieni się w PROTEUSA. Możesz to zrobić dopiero po wizycie w Sektorach Kierowniczych.
Metamorphing Talons
Obrażenia | Impet | Szybkość ataku | Skalowanie biegłości | Pozyskiwanie energii |
16 | Niskie | Wysokie | Bardzo wysokie | Brak |
Zdobędziesz ją na przeciwniku, którego spotkasz gdy przejdziesz przez drzwi ochrony w Dziale Badawczym.
Claws of the Gestalt
Obrażenia | Impet | Szybkość ataku | Skalowanie biegłości | Pozyskiwanie energii |
100 | Średnie | Wysokie | Bardzo wysokie | +20% |
Otrzymasz je po pokonaniu ostatniego bossa w grze.