Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

The Sims 2: Osiedlowe życie - oficjalny polski poradnik - poradnik do gry

The Sims 2: Osiedlowe życie - oficjalny polski poradnik - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

[Magia] Czary - Czary neutralne | The Sims 2 Osiedlowe Życie

Ostatnia aktualizacja: 28 października 2019

Czary neutralne

Większość spośród oferowanych przez grę czarów neutralnych można by przyporządkować również do jasnej strony magii, gdyż nie wyrządzają one szkód, umilając za to Twojemu Simowi codzienne życie. W celu osiągnięcia maksymalnej specjalizacji w tej kategorii należy oczywiście wybrać odpowiednią opcję z menu księgi magii. Warto jednak zaznaczyć, że niektóre czary neutralne dodawane są równolegle z czarami jasnej i mrocznej strony. Osiągnięcie specjalizacji w magii neutralnej służy więc jedynie odblokowaniu najpotężniejszych zaklęć.

Najciekawszy czar z tej grupy to bez wątpienia Tempus Interruptus (2x smocze łuski, 1x oko traszki, 2x tajemniczy pył, 1x krystalizowane kamienie), stanowiący ostatnią pozycję na liście zaklęć neutralnych. Czar może i nie jest szczególnie przydatny, ale za to można liczyć na bardzo interesujące efekty. Rzucenie zaklęcia zatrzymuje bowiem całkowicie upływ czasu i to na dłuższą chwilę. Widać to zarówno na podręcznym zegarku (screen), jak i w zachowaniu innych Simów znajdujących się na parceli, które po prostu zamierają w miejscu. Czar po jakimś czasie przestaje działać. Jeśli zależy Ci na szybszym przywróceniu wszystkiego do stanu początkowego, najłatwiej opuścić parcelę (z użyciem miotły), a następnie do niej powrócić.

Czar Tempus Interruptus umożliwia całkowite zatrzymanie upływu czasu. - [Magia] Czary - Czary neutralne | The Sims 2 Osiedlowe Życie - The Sims 2: Osiedlowe życie - oficjalny polski poradnik - poradnik do gry
Czar Tempus Interruptus umożliwia całkowite zatrzymanie upływu czasu.

Oto pozostałe czary z tej grupy:

  1. Aqua Deletus - czar umożliwiający likwidowanie kałuż z wykorzystaniem siły ognia;
  2. Cleanius Corpus - zaklęcie używane do poprawienia stanu higieny Sima, generalnie czar ten można zignorować, chyba że poprawienie tych współczynników odgrywa w danym momencie kluczową rolę;
  3. Corpus Athleticus - niezwykle przydatny czar, dzięki któremu możliwe staje się eliminowanie skutków nadwagi, w przeciwnym wypadku należałoby spędzić dużo czasu w siłowni;
  4. Corpus Fleshicus - swego rodzaju przeciwieństwo wyżej opisanego zaklęcia - Sim przybiera na wadze, nie jest to jednak związane z otyłością, a tężyzną fizyczną;
  5. Creatum Nutrimens - średnio przydatne zaklęcie, z wykorzystaniem którego błyskawicznie tworzy się pojedynczy posiłek, posiadane składniki magiczne lepiej przeznaczyć na coś innego;
  6. Expello Simae - nielubiany Sim znika, łatwiej jest daną osobę wyprosić, ale jeśli zależy Ci na szybkim pozbyciu się na konkretnej osoby, to można rozważyć użycie tego zaklęcia;
  7. Purgomagus - czar o wyjątkowo praktycznym zastosowaniu, pozwala bowiem na zneutralizowanie efektów innych czarów, zarówno tych pozytywnych, jak i klątw;
  8. Appello Simae - zaklęcie o zbliżonym działaniu do Appello Servantus, różnica polega na tym, że zamiast tworzenia magicznego pomocnika, możemy przywołać do siebie innego Sima;
  9. Magus Mutatio - bardzo ciekawa opcja, dzięki której jesteśmy w stanie nauczyć innego Sima nabytych sztuczek magicznych, należy jednak pamiętać o wspominanych wcześniej obawach, dotyczących przemiany członków rodziny lub współlokatorów w osoby władające magią.