Misja II - Challia | The Settlers Narodziny Imperium poradnik The Settlers: Narodziny Imperium
Ostatnia aktualizacja: 22 sierpnia 2019
Misja II: Challia
W tej misji twoim zadaniem jest ochrona osadników z Challii przed atakami Wikingów. Musisz zabezpieczyć teren, by statki kupieckie mogły znów bezpiecznie docierać do Portu Ramsey.
Rozpocznij oczywiście od wybudowania osady. W miejscach oznaczonych ikonami odpowiednich zasobów postaw parę chatek myśliwych, drwali, rybaków i kamieniarzy, a także budynki odpowiedzialne za przetwarzanie tychże zasobów: wędzarnię, rzeźnię i garbarnię. Gdy zdobędziesz odpowiednią ilość drewna, możesz sukcesywnie je ulepszać. Po pewnym czasie uzyskasz możliwość postawienia budynków wytwórców środków czystości: mydlarnię i warsztat miotlarza.
Po kilkunastu minutach powinieneś spełnić warunki umożliwiające ci awansowanie rycerza na margrabiego (warunki te są następujące: 10 osadników, 6 sztuk ubrań, 2 ulepszenia zamku). Uczyń to zatem. Rycerz powie ci, że powinieneś poszukać wiosek na północy i północnym wschodzie. Kaplica w Rhian-Over-The-Sea leży na wschodzie, z kolei handlarz imieniem Eliasz był widziany w Porcie Ramsey na południowym wschodzie.
Najpierw jednak udaj się na północ wzdłuż szlaku, a dotrzesz do wioski Regis. Jej mieszkańcy potrzebują wełnianych ubrań (dokładnie 9 sztuk), więc poproszą cię o przesłanie ich. Wełnę możesz kupić na południe od swojej osady.
Idąc na wschód od Regis dotrzesz do wioski Svange, której mieszkańcy poskarżą się, że ich kobiety nękają Wikingowie i poproszą cię o pomoc. Pokonaj złoczyńców. Otrzymasz podziękowania, a rycerz zauważy, że twoim osadnikom również przydałyby się małżonki. Żeby je przywołać (początkowa liczba docelowa: 5), należy zorganizować na rynku festiwal. Do tego wymagana jest jednak godność barona, a do jej zdobycia musisz spełnić jeszcze kilka warunków. Chwila jest odpowiednia, by się tym zająć: należy ulepszyć katedrę i magazyn, zwiększyć liczbę osadników do 30, a liczbę środków czystości do 12 (najszybciej uczynisz to ulepszając mydlarnię i warsztat miotlarza).
Tymczasem rycerzem skieruj się dalej na południe, a dotrzesz do wspomnianego wcześniej Portu Ramsey, gdzie znajdziesz handlarza Eliasza. Powie ci on, że należy rozpalić ogniska sygnałowe, aby bezpiecznie pokierować statki kupieckie do Zatoki Ramsey. Pierwsze ognisko znajdziesz na południe od miejsca, w którym stacjonujesz. Rozpal je - aby to uczynić, wezwij wóz z drewnem (kliknij na ikonkę nad ogniskiem).
Teraz możesz udać się do kaplicy Rhian-Over-The-Sea, która znajduje się na północnym wschodzie mapy. Mnisi podziękują ci za odwiedziny i w ten sposób kolejne zadanie będzie wykonane.
Następnie możesz zająć się wspomnianym wcześniej zadaniem polegającym na dostarczeniu wełnianych ubrań do wioski Regis. Udaj się na południe od swojej osady do wioski Celbourne, której mieszkańcy hodują owce i mogą sprzedać ci wełnę. Kup ją, a następnie postaw w osadzie warsztat tkacki. Gdy wyprodukujesz 9 sztuk wełnianych ubrań, będziesz mógł wysłać je do Regis.
Gdy uzyskasz godność barona, zorganizuj w osadzie festyn. Podczas niego twoi osadnicy zapoznają swoje przyszłe żony, przez co reputacja osady wzrośnie. Teraz jest też dobry czas na to, by na południu kazać rycerzowi postawić posterunek przy kopalni żelaza, a obok wybudować ze dwie chaty wydobywców żelaza. Zasoby te przydadzą się wkrótce.
Drugie ognisko znajdziesz na południowym wschodzie. W międzyczasie twoją osadę zaatakują Wikingowie, którzy będą chcieli porwać żony mieszkańców. Rycerz poradzi ci, by wybudować mur obronny. Uczyń tak, nie zapominając przy tym o postawieniu w nim bramy.
Trzecie i ostatnie ognisko zapalne mieści się na północy, na samej górze mapy. Twój transport drewna porwą jednak w drodze Wikingowie. Musisz wybudować koszary oraz dwa warsztaty miecznika (po to potrzebne było żelazo), by wytrenować zbrojnych. Gotowy oddział będzie mógł eskortować dostawę do ogniska.
Niedługo potem Wikingowie zaatakują kaplicę w Rhian-Over-The-Sea. Mnisi poproszą cię o 40 sztuk kamienia, by móc ją odbudować. Wyślij im je, pamiętając o zapewnieniu transportowi odpowiedniej eskorty. Na samym końcu udaj się do Eliasza i kup od niego sól - w ten sposób zakończysz misję.