Zabawa działem i radiem | Opis przejścia The Neverhood poradnik The Neverhood
Ostatnia aktualizacja: 23 września 2019
Zabawa działem i radiem
Przejdź przez kładkę na drugą stronę i obróć się w lewo. Przed tobą na ścianie "niby-monitorek". Wciskając znajdujący się pod nim czerwony przycisk, na ekranie pojawiać się będą kolejne symbole - UWAGA - przerysuj je wszystkie (już od pierwszego) na kartkę tak długo, aż zaczną się powtarzać (ok. 12 sztuk). UWAGA - jeden z elementów jest zmienny (zawsze inny), więc przeglądu symboli należy dokonać kilka razy (najlepiej 3), aby zapisać na której pozycji występuje zmiana. Po żmudnym procesie wciskania i rysowania hieroglifów obróć się o 180 stopni i wejdź na schody. Zanim wejdziesz do żółtego budynku obróć się w prawo i wskocz do działa. Przez wizjer zobaczysz gdzie możesz wystrzelić. Nie zastanawiaj się tylko wal!!! Osuwisko skalne zasypie strumyk, dzięki czemu wyschnie Dolina, schowana do tej pory pod wodą. Po zejściu z działa wejdź do drzwi po prawej stronie, które przed chwilą zapraszały do środka. Na stoliku - kolejna układanka-łamigłówka. Dopasuj kolejne wzory wyciśnięte w plastelinowych klockach, co da ci możliwość sterowania kładką, którą się tutaj dostałeś. Klikając w znak strzałek (góra-dół) możesz ją ustawiać albo w pozycji poziomej (standardowe przejście) lub w pozycji schodów (zejście do Doliny). Na początek ustaw je w pozycji "schody" i wyjdź w lewo z komnaty. Przejdź jeszcze kawałek prosto i skręć w lewo do schodów. Zejdź w dół - UWAGA - ostrożnie bo ślisko. Kiedy już szczęśliwie dotrzesz na dół skręć najpierw w prawo i przejdź kilka kroków do przodu. Przed tobą Obleśny Odpływ, do którego (jak mówią wszelkie znaki na ziemi) za nic na świecie nie wskakuj (to jedyne miejsce w grze gdzie straciłem życie). Skręć w prawo i podejdź do zielonego pojazdu. Wsiądź do niego i zwiedź wszystkie okoliczne trasy. Na końcu jednej z nich (po lewej) dojedziesz do dużego radioodbiornika - zapamiętaj melodię, która właśnie leci. Jadąc w drugą stronę, na ścianie zobaczysz trzy probówki z płynami w różnych kolorach - zapamiętaj je albo zapisz. Po wyjściu z pojazdu obróć się, idź do przodu i skręć w lewo. Przed tobą w oddali żółty domek z olbrzymią anteną satelitarną na dachu. Podejdź do niego i wejdź do środka. Na podłodze leży kolejna kaseta, która chowasz w swojej skrytce, natomiast na ścianie stoi fioletowe radio. Odpowiednie manipulowanie skalą radioodbiornika otwiera drzwi po lewej lub prawej stronie komnaty, w której teraz stoisz. Jeżeli pamiętasz melodię usłyszaną podczas przejażdżki zielonym pojazdem, to nie będziesz miał problemu. Do dzieła. Przekręć tak skalę aby wejść w drzwi po prawej stronie. Jeżeli radio jest wyłączone - wróć do pierwszej komnaty w grze - z pięcioma kółkami zwisającymi z sufitu - i pociągnij za piąte kółko (licząc od lewej), a następnie wróć tutaj. Po wejściu do Laboratorium obejrzyj probówki, które stoją na parapecie obok okna - zapamiętaj lub zapisz poziom kolorowych płynów, które się w nich znajdują. Zejdź na dół i zaświeć światło przy pomocy sznurka. Na kapsule stojącej po lewej stronie komnaty zobaczysz napis. W mojej wersji jest to BOBBY - co oznacza: Blue, Orange, Blue, Blue, Yellow. Następnie zgaś światło i wejdź do kapsuły. Zobaczysz przed sobą jeden czerwony przycisk i pięć szarych. Czerwonym możesz odpalić promień lasera a pozostałymi zmieniać kolor kryształów, przez które on przechodzi. Tak dobierz kolory kryształów aby odpowiadały one odczytanemu hasłu BOBBY (niebieski, pomarańczowy, niebieski, niebieski, żółty). Odpalenie lasera przez takie właśnie kolory spowoduje pomniejszenie Klaymena do rozmiaru krasnoludka. Daje to możliwość rozpoczęcia kolejnego etapu gry.