Zelda TotK: Tulin of Rito Village - opis przejścia Zelda Tears of the Kingdom poradnik, porady
Chcecie odblokować wszystkie zamki na Wind Temple w TotK? Nasz opis przejścia main questu Tulin of Rito Village pomoże Wam uruchomić wszystkie turbiny na statku i pokonać Colgera.
Ostatnia aktualizacja: 17 maja 2023
Tulin of Rito Village to jeden z main questów w Zelda: Tears of the Kingdom. W naszym poradniku wyjaśniamy jak znaleźć Tulina w jaksini i jak dostać się do Wind Temple. Krok po kroku tłumaczy jak odblokować właz na statku i uruchomić wszystkie turbiny. Na końcu strony opisujemy walkę z Colgera, po której otrzymacie Vow of Tulin, Sage of Wind.
- Jak odblokować main quest?
- Jak znaleźć Hebra South Summit Cave?
- Jak znaleźć Tulina w jaskini?
- Jak dostać się do Chmury?
- Wind Temple
- Jak odblokować 5 zamków na Wind Temple?
- Jak pokonać Colgera?
Jak odblokować main quest?
Main quest Tulin of Rito Village odblokujecie po dotarciu do Rito Village w regionie Hebra, w północno zachodniej części mapy. Zaprowadzi Was tam jeden z czterech znaczników main questu Regional Phenomena.
Porozmawiajcie z Tulinem i jego rodzicami przy punkcie widokowym w Rito Village. Od nich dowiecie się o tajemniczej burzy, która nawiedza ten region.
Jak znaleźć Hebra South Summit Cave?
Idźcie do kolejnego wyznacznika misji w Hebra Trailhead Lodge. Wejdźcie do drewnianej chaty i porozmawiajcie z Harthem. Od niego dowiecie się, że Tulin poszedł do Hebra South Summit Cave.
Wyjdźcie z chaty i wejdźcie po drabinach na górę. Podążajcie na północny wschód, aż odnajdziecie do ognisko przy wejściu do jaskini.
Jak znaleźć Tulina w jaskini?
W jaskini znajdziecie pnącza z ostrymi kolcami. Możecie usunąc je rzucając w nie podpaloną pochodnią lub wykorzystać do tego strzały z Fire Fruit. Po wejściu do jaskini skręćcie w prawo i idźcie na przód.
Gdy dotrzecie do końca ścieżki, zeskoczcie w dół i otwórzcie paralotnię. Silny podmuch wiatru zaprowadzi Was na górę. Przejdźcie przez dziurę do następnego tunelu.
Na końcu tunelu znajdziecie nierozpalone ognisko. Przyczepcie Flint do beczki i połóżcie ją przy drzewnie na opał. Odsuńcie się na bezpieczną odległość i wystrzelcie strzałę w Flint. Iskra sprawi, że beczka wybuchnie i podpali drewno. Dorzućcie do ogniska Hylian Pine Cone, który zwiększy płomień i utworzy podmuch wiatru.
Podskoczcie i otwórzcie paralotnię, aby wzbić się do góry. Wylądujcie przy świecącej roślinie na skale i podążajcie tunelem.
Na końcu tunelu znajdziecie wyjście z jaskini.
Po wyjściu na zewnątrz musicie wspiąć się na pobliską górę, na której stoi samotna sosna. Porozmawiajcie z Tulinem stojącym na skraju skały i odblokujcie jego zdolność Gust of Wind.
Wykorzystajcie umiejętność Tulina, aby wytworzyć podmuch wiatru. Przelećcie na paralotni na drewnianą platformę do potwórów, które ukradły Tulinowi łuk. Pokonajcie wszystkich przeciwników i odzyskajcie jego łuk.
Jak dostać się do Chmury?
Gdy odblokujecie zdolność Tulina i odzyskacie jego łuk będziecie musieli zbadać chmurę, która powoduje zamieć śnieżną nad Rito Village.
Musicie wspiąć się po podniebnych wyspach i dotrzeć do chmury. Zejdźcie z platformy i kierujcie się w stronę podniebnych wysp. U podnóża góry znajdziecie kilka balonów. Możecie połączyć balon z jakąkolwiek deską, aby Link mógł na niej stanąć i włożyć do środka Flame Emitter. Ciepłe powietrze sprawi, że balon uniesie się do góry.
Wykorzystujcie zdolność Tulina do szybkiego przelatywania na kolejne podniebne części wyspy. Jeżeli będziecie stać pod jedną z wysp, spróbujcie użyć Ascend i przebić się na górę.
Gdy dotrzeie wystaczająco wysoko, znajdziecie trampoliny, wykorzystajcie je żeby jeszcze szybciej wspinać się na kolejne wyspy.
Na koniec skaczcie po trampolinach na poruszających się statkach i wskoczcie do chmury.
Wind Temple
Po wylądowaniu na Wind Temple, wejdźcie w interakcję z włazem na środku statku. Tulin poinformuje Was, że musicie otworzyć 5 zamków (lock) blokujących właz. Dokładne lokacje 5 zamków zostaną pokazane na mapie.
Jak odblokować 5 zamków na Wind Temple?
Jedna z turbin, zasilająca zamek jest niedaleko włazu, na poziomie 1F. Użyjcie Ultrahand i przymocujcie sopel lodu do dźwigni przy bramie. Następnie użyjcie Ultrahand i odciągnijcie dźwignię żeby otworzyć bramę.
Stańcie przed turbiną i użyjcie zdolności Tulina żeby ją uruchomić. Pierwszy zamek zostanie odblokowany.
Wejdźcie na najwyższą część statku i otwórzcie właz umiejętnością Ultrahand. Zeskoczcie w dół, unikając laserów. Znajdzicie tam wejście do pomieszczenia na poziomie B1. Jeżeli dotkniecie wiązki laserowej uruchomi się alarm i brama prowadząca do kolejnej turbiny się zamknie. Musicie wtedy wrócić na górę i spróbować od początku.
Silny podmuch wiatru będzie Was wypychał do góry, spróbujcie schodzić w dół po ścianie i znajdujcie miejsca, na których Link odpocznie. Gdy tam dotrzecie, uruchomcie 2 turbinę.
Zejdźcie na wiosła po prawej stronie statku, jest tam przejście na poziom B2. Użyjcie paralotni i aktywujcie podmuch wiatru Tulina, aby bezpiecznie tam dolecieć. Uruchomcie 3 turbinę.
Kolejna turbina jest na poziomie B1. Wejście do niego znajdziecie po prawej stronie statku. Musicie najpierw usunąć sople lodu zasłaniające otwór. Wystrzelcie strzałę z Fire Fruit i wejdźcie do środka.
Skręćcie w prawo i użyjcie Recall na obracającym się urządzeniu, aby przejść na drugą stronę.
Połączcie zębatki soplem lodu, aby otworzyć bramę i uruchomcie 4 turbinę.
Ostatnia turbina jest na poziomie F1, za zamkniętą bramą. Zeskoczcie na wiosła po lewej stronie statku i przejdźcie na poziom B1.
Użyjcie zdolności Tulina i przelećcie paralotnią na drugą stronę korytarza. Gdy znajdziecie się przy zniszczonym suficie użyjcie zdolności Ascend.
Do dźwigni przyczepcie kawałek ściany i obróćcie nią używając zdolności Tulina. Brama przy schodach otworzy się. Wejdźcie po drabinach na poziom F1 i uruchomcie piątą turbinę.
Jak pokonać Colgera?
Po uruchomieniu wszystkich turbin i odblokowaniu 5 zamków w Wind Temple będziecie mogli w końcu otworzyć właz. Ze środka Wind Temple wyskoczy ogromny potwór Colgera. Walka te będzie odbywać się w powietrzu, co jakiś czas będziecie musieli otworzyć paralotnię i dobrze ustawić pozycję Linka względem przeciwnika.
Walka z potworem podzielona jest na 2 etapy. Na początku musicie zniszczyć 3 słabe punkty na ciele przeciwnika. Punkty te będą zasłonięte lodem. Rozbijcie lód używając do tego strzał z Fire Fruit lub innych ognistych ataków. Słabe punkty znajdziecie na górze i na dole ciała Colgera.
Gdy 3 słabe punkty na jego ciele zostaną zniszczone, rozpocznie się drugi etap walki. Coglera co jakiś czas będzie przyzywać silne tornada, których za wszelką cenę musicie unikać.
Ponownie przebijcie się przez wszystkie blokady lodowe na ciele wroga i zniszczcie jego słabe punkty.
Po pokonaniu Colgera, otrzymacie dodatkowe serce, a burza w Wind Temple ustanie. Link otrzyma Vow of Tulin, przedmiot do przyzywania towarzysza. W dowolnej chwili będziecie mogli wezwać Tulina i wykorzystać jego zdolność Gust of Wind.