Angler's Tunnel | Solucja The Legend of Zelda Link's Awakening The Legend of Zelda Link's Awakening poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 16 października 2019
W tym rozdziale poradnika do The Legend of Zelda: Link's Awakening, znajdziesz informacje na temat Okaryny, znajdującej się w Dream Shrine. Pokażemy Ci, jak dostać się do Animal Village i znaleźć Angler's Key na Yarna Desert. Przeprowadzimy cię przez Color Dungeon, oraz Angler's Tunnel w poszukiwaniu Surf Harp.
Główne cele poziomu:
- Znalezienie okaryny w Dream Shrine i nauka Ballad of the Wind Fish
- Podróż do Animal Village i zdobycie Angler's Kay na Yarna Desert
- Podróż do Color Dungeon
- Odnalezienie Surf Harp w Angler's Tunnel
Znalezienie okaryny w Dream Shrine i nauka Ballad of the Wind Fish
Kończąc swoją przygodę w Key Cavern, otrzymasz wiadomość aby udać się do wodospadu. Idź w prawo, a pojawi się Sowa. Powie Ci, abyś najpierw udał się na Yarna Desert. Idź w prawo i wejdź na ścieżkę. Po chwili skręć w górę i wejdź po drabinie na wzgórze. Zeskocz ze wzgórza z lewej krawędzi i umieść bombę w pobliżu dużej czaszki. Idź ścieżką, a spotkasz Tarina, stojącego przy drzewie.
Daj mu Kij, a on szturchnie nim gniazdo. Pszczoły będą go ścigać, a Plaster Miodu spadnie z drzewa. Umieść bombę obok kawałka popękanej ściany na lewo od drzewa. Wejdź w nowo utworzoną dziurę, znajdziesz tam Wróżkę, która może odnowić twoje punkty życia.
Podejdź kawałek w lewo, postaraj się unikać dziur w ziemi i umieść bombę obok kolejnej popękanej ściany znajdującej się przy drzewie. Wejdź do jaskini, zniszcz czarne kryształy trzymając lewy przycisk i idź wyżej. Okrąż kamienny mur i zejdź na dół do skrzyni. Przejdź do kamienia po lewej stronie, aby wziąć z niego 50 rupii.
Wróć wyżej i umieścić bombę w pobliżu popękanej ściany po prawej stronie. Przeskocz przez wodę i weź Ćwiartkę Serca. Wyjdź z jaskini.
Idź w lewo i przejdź przez portal. Następnie idź na południowy-wschód, aż zobaczysz Budkę Telefoniczną. Uderz w pobliskie drzewo, szarżując na nie a spadnie z niego Secret Seashell.
Idź do wioski Mabe i wejdź na wzgórze za sklepem. Porozmawiaj z dzieckiem stojącym w pobliżu budynku z trzema kamieniami zasłaniającymi jego wejście. Usuń jeden z kamieni, aby dostać się do środka i połóż się na łóżku. Przeniesiesz się do Dream Shrine.
Idź korytarzem, zaczynając od lewej strony. Najlatwiejszym sposobem, aby poradzić sobie z potworami w Dream Shrine jest szarżowanie na nie. Okrąż ścianę, aż dojdziesz do schodów. Idź na górę i weź 100 rupii ze skrzyni. Wróć na korytarz i zniszcz Czarny Kryształ. Wejdź na kolejne schody i weź Okarynę ze skrzyni. Wyjdź z Dream Shrine tą samą drogą, którą przyszedłeś.
Zejdź po schodach z góry i idź zobaczyć się z Marin. Będzie na ciebie czekać na placu obok posągu ptaka. Marin pokaże Ci jak zagrać Ballad of the Wind Fish na Okarynie.
Podróż do Animal Village i zdobycie Angler's Kay na Yarna Desert
Idź na południowy-zachód i opuść wioskę. Idź w prawo i skręć w dół między drzewami, aż dojdziesz do miejsca z pojedynczym drzewem. Zaszarżuj na nie a wypadnie Secret Sheashell.
Wróć do wioski Mabe i wyjdź z niej w kierunku północno-wschodnim. Podążaj ścieżką na wschód, przejdź obok Fast Travel Point dopóki nie dotrzesz do miejsca, gdzie znajdowała się duża czaszka. Wejdź na wzgórze, a następnie zejdź na dół po drabinie. Podążaj ścieżką w górę, a następnie skręć w prawo i w dół. Skręć w prawo i znowu idź w dół, aż dotrzesz do ścieżki między drzewami. Na końcu ścieżki znajduje się roślina. Pod nią znajdziesz schody.
Zejdź po schodach uważając na rekiny i przejdź tajnym przejściem na drugą stronę wyspy. Zejdź na dół, przejdź obok Budki Telefonicznej i skręć w lewo obok drzew. Wejdź na most. Wykop Secret Seashell obok Posągu Sowy.
Wróć do Budki Telefonicznej i przejdź przez drzewa po prawej, aby wejść do Animal Village. Na północno-wschodniej stronie wsi znajdziesz dom obok zabitej deskami studni. Wejdź do domu i wymień z niedźwiedziem Plaster Miodu na Ananasa . Niedźwiedź powie Ci także, że droga na Yarna Desert jest zablokowana przez ogromnego morsa. Tylko śpiew Marin może go obudzić.
Opuść dom niedźwiedzia i podążaj kamienną ścieżką w dół aż do Fast Travel Point. Użyj go, aby teleportować się w pobliżu wioski Mabe. Podążaj ścieżką w lewo, aby wejść do wioski. Marin już nie będzie na placu. Znajdziesz ją na prawej krawędzi plaży. Po krótkim przerywniku, Marin pójdzie z tobą.
Wróć przez wioskę Mabe do Fast Travel Point i teleportuj się wraz z Marin w pobliże Animal Village. Podążaj kamienną ścieżką do wioski, a następnie skręć w lewo. Skręć dół, aby wyjść z wioski, a następnie idź w prawo, aż dotrzesz do śpiącego morsa w wąskim przejściu. Gdy śpiewająca Marin obudzi zwierzę, mors wskoczy do wody. Przejście na Yarna Desert zostanie otwarte.
Wejdź na pustynię. Idź w górę i przejdź przez wąskie przejście. Idź cały czas w górę, aż nie natrafisz na ruchome piaski. Zabij robaka Lanmola, aby otrzymać Angler Key. Trzymaj się z dala od środka ruchomych piasków i zaatakuj jego głowę. Po zabiciu Lanmola pozwól aby piaski wciągnęly Cię.
Umieść bombę obok pękniętej ściany, aby dostać się do pokoju, w którym znajdziesz Ćwiartkę Serca. Wróć do pierwszego pokoju i idź w prawo. Skorzystaj z drabiny, aby dostać się na powierzchnię.
Skorzystaj z porady Posągu Sowy i zejdź w dół w pobliżu kaktusów. Idź wzdłuż wąskiego korytarza, aż dojdziesz do głazów. Pod jednym z nich znajdziesz Secret Seashell.
Podróż do Color Dungeon
Idź na zachód, a następnie opuść Yarna Desert. Przyleci do ciebie Sowa i powie, abyś udał się do wodospadu. Przejdź przez Animal Village aż do Fast Travel Point się i teleportuj się w pobliże wioski Mabe. Wejdź do wioski i kieruj się na południowy-zachód do domu, przed którym bawi się dwoje dzieci. Przyspiesz i uderz w biblioteczkę naprzeciwko drzwi, tak aby spadła książka. W niej znajdziesz schemat jak odblokować wejście do Color Dungeon.
Idź na Cmentarz i odszukaj pięć nagrobków. Pokonaj wszystkie duchy, które wychodzą z nich i przenieść nagrobki zgodnie z wzorem znajdującym się w książce. Pod jednym z nagrobków znajdują się schody do Color Dungeon.
Zejdź na dół i porozmawiaj ze szkieletami. Poinformują Cię, że będziesz potrzebował Magicznego Proszku, a następnie przepuszczą Cię dalej. W pokoju obok czekją na ciebie kolorowe duchy. Musisz poczekać, aż wejdą kawałek podłogi w takim samym kolorze jak one, gdzie możesz je pokonać. Przejdź przez drzwi z prawej, gdy się otworzą.
Podejdź do sowy po wskazówkę. Najpierw uderz w górną piłkę znajdującą się po lewej stronie, a następnie uderz w dolną po prawej. Gdy już wszystkie kulki będą niebieskie, spadnie skrzynia z Kompasem. Umieść bomby w pobliżu dolnej ściany, gdzie widać pęknięcia. Przejdź przez otwór i zbierz wszystkie rupie. Wróć do poprzedniego pokoju i idź w prawo.
Przejdź szybko przez kolorową podłogę i idź w prawo do następnego pokoju. Zastaniesz tam dwa potwory. Uderz je, a zamkną się w swoich skorupach. Następnie podnieś je i rzuć w otwór w tym samym kolorze, co ich skorupa. Po tym pojawi się skrzynia z Kamiennym Dziobem.
Przenieś się dwa pokoje wyżej. Następnie weź poradę od sowy. Najpierw uderz w dolną piłkę znajdującą się po prawej, a następnie dwukrotnie w lewą górną. Gdy już wszystkie piłki będą niebieskie, wypadnie Mały Klucz. Przejdź przez drzwi znajdujące się po prawej stronie. Pozbądź się kolorowych duchów, atakując je na fragmentach podłogi w tym samym kolorze co one, a następnie idź w górę.
W następnym pokoju będziesz musiał zmierzyć się z Gigant Buzz Blob. Kiedy jest zielony, uważaj na ataki błyskawicami. Spróbuj podejść do niego i posypać go Magicznym Proszkiem. Wtedy zmieni kolor na niebieski, wtedy możesz go zaatakować. Po zwycięstwie nad Gigant Buzz Blob otworzą się drzwi po lewej stronie. Idź tam i przesuń bloki tak, aby dostać się do skrzyni z Nightmare's Key.
Następnie idź w prawo, a później w dół. Skręć w lewo i przejdź trzy pomieszczenia w dół. Potem pójdź w lewo. Pokonaj kolorowe duchy i idź w lewo. Weź ze skrzyni Mały Klucz i idź w górę przez obrotowe drzwi.
Przeskocz przez kolorowe deski w podłodze, i przejdź do sąsiedniego pomieszczenia, aby zmierzyć się z Stone Hinox. Uważaj na kolczastą podłogę i spadające głazy. Aby pokonać Stone Hinoxpodkładaj w jego pobliżu bomby, a następnie idź w prawo.
Zabij wszystkie potwory i uważaj, abyś nie stał na kolorowej podłodze zbyt długo, ponieważ zapadnie się ona pod tobą. Weź wazę stojącą w lewym górnym rogu, a następnie naciśnij przycisk, aby otworzyć wszystkie drzwi. Następnie idź do górnego pokoju.
Tam zabij wszystkie potwory, a pojawi się skrzynia z Mapą. Idź do następnego pokoju znajdującego się po prawej stronie. Wrzuć każdego potwora w otwór o tym samym kolorze, a wypadnie Mały Klucz.
Następnie wróć do pokoju po lewej i idź w dół. Udaj się do drzwi znajdujących po lewej stronie. Najpierw uderz w środkową piłkę w górnym rzędzie, a następnie tą znajdującą się po lewej stronie w środku. Następnie kliknij w środkową piłkę w dolnym rzędzie, a na końcu w piłkę znajdującą się po prawej stronie w środkowym rzędzie. Po tym drzwi na górze zostaną otwarte.
Pokonaj wszystkie zielone potwory, a otworzą się drzwi po lewej stronie. Podejdź do Kryształu, a następnie uderz w niego aby opuścić pomarańczowe bloki przy drzwiach. Podejdź do drzwi i otwórz je za pomocą Nightmare's Key. Za nimi będzesz musiał walczyć z Hardhit Beetle. Uważaj na jego ataki i zaatakuj go swoim mieczem. Kiedy w końcu jego pancerz zmieni kolor na czerwony, to będzie znak, że jeszcze kilka trafień i zginie. Po zwycięstwie idź do pomieszczenia po prawej stronie. Następnie porozmawiaj z wróżką i wybierz swoją cenę. W zależności od tego, czy wybierzesz wzmocnienie dla swojego ataku lub obronę, kolor twojego ubrania zmieni się na stałe. Zostaniesz teleportowany przed Color Dungeon.
Odnalezienie Surf Harp w Angler's Tunnel
Idź w górę i opuść Cmentarz. Kieruj się na północny-zachód, mijając martwe drzewa z twarzami. Idź w lewo i skręć w górę pod Pomnikiem Sowy. Usuń kamienie, abyś mógł iść w górę, a następnie skręć w prawo. Wejdź po drabinie na górę. Wtedy przyleci Sowa i powie Ci, że na szczycie góry znajduje się jajo z Wind Fish w środku. Musisz do niego wrócić ze wszystkimi instrumentami.
Zejdź po drabinie, a następnie idź w prawo. Skręć w dół, a następnie w prawo. Zejdź po drabinie i idź wzdłuż wody, aż dojdziesz do wodospadu. Włóż Angler's Key w posąg, a woda przestanie płynąć. Pojawi się wejście do Angler's Tunnel.
Idź w prawo i uruchom Fast Travel Point. Idź kawałek w dół, a następnie skręć w lewo. Idź przed siebię, aż dojdziesz do drabiny, wejdź na górę i idź na północny-zachód. Wejdź po drabinie na górę i usuń kamień, blokujący przejście do jaskini.
Wejdź do jaskini i idź w prawo. Przesuń pierwszy kamień do dziury i zniszcz fioletowy kryształ znajdujący się nad następnym kamieniem. Następnie przesuń ten kamień w dół i użyj schodów.
Wróć schodami do poprzedniej lokacji. Przesuń jeden kamień w dół, a drugi w lewo. Zniszcz kryształ i weź Ćwiartkę Serca. Skorzystaj ponownie ze schodów i wyjdź na zewnątrz przez drzwi znajdujące się poniżej. Weź 50 rupii ze skrzyni i wróć do jaskini. Idź w prawo i wydostań się z niej przez następne wyjście.
Idź w dół do wody a potem na prawo. Po chwili znajdziesz wejście do kolejnej jaskini. Idź cały czas prosto, aż znajdziesz schody prowadzące na wyższy poziom. Znajdziesz tam potwora w skrzyni obok schodów. Idź w dół i wyjdź z jaskini. Idź kawałek w lewo, a znajdziesz tam Papahl. Wymień Ananasa na Hibiskusa.
Idź kawałek w górę, a później nieco w lewo i skocz w dół przez szczelinę w ścianie. Idź w dół do wody a potem cały czas w prawo, aż dojdziesz do otworu, z którego wypływał wodospad. Skocz w dół i wejdź do Angler's Tunnel.
Idź w górę, a następnie skręć w lewo. Weź bomby i wróć na prawo. Wejdź po schodach na górę i skręć w prawo. Skręć w górę i podążaj wąskim korytarzem, aż dojdziesz do skrzyni z Mapą. Idź w dół i użyj schodów. Skocz w lewo i idź do następnego pomieszczenia.
Nie wchodź do głębokiej wody, ponieważ utoniesz. Umieść bombę przy lewym bloku, a następnie przesuń prawy blok, aby dostać się do skrzyni, w której znajduje się Mały Klucz. Następnie przejdź przez płytką wodę w górę i idź do następnego pomieszczenia. Uważaj na pułapki, a następnie za pomocą bomby usuń blok, abyś mógł się dostać do skrzyni z kolejnym Małym Kluczem.
Zejdź na dół i wróć do pokoju po lewej. Przeskocz przez dużą dziurę i wejdź po schodach. Zejdź korytarzem w dół i skręć w prawo. Zejdź po schodach i weź ze skrzyni Kamienny Dziób.
Wróć po schodach na korytarz i idź w lewo. Zejdź po schodach, zabij wszystkie potwory i przejdź do pokoju po prawej stronie. Weź ze skrzyni Kompas , zabij wszystkie potwory, aby otworzyć drzwi i przejdź przez nie.
Skocz nad głęboką wodą i rozbij fioletowe kryształy, aby dostać się do skrzyni z Małym Kluczem. Musisz zabić wszystkie potwory, aby móc opuścić pokoju.
Wróć na górę i przejdź przez drzwi znajdujące się po prawej stronie. Przeskocz nad głęboką wodą i skieruj się w górę. Przeskocz przez wielką dziurę i idź w górę. Użyj Małego Klucza w bloku z dziurką od klucza, przesuń się jeden blok w górę i idź w lewo.
Zabij czerwone potwory, a klucz spadnie z góry do otworu w podłodze. Cały czas kieruj się na południe. Weź wskazówkę od Posągu Sowy i idź w dół Przeskocz nad głęboką wodą i skręć w lewo. Idź do następnego pomieszczenia i idź wzdłuż wąskiego wodnego korytarza. Skręć w górę i wyjdź z wody. Napotkasz tam potwora znajdującego się w skrzyni. Idź w górę i skręć w prawo. Weź ze skrzyni Mały Klucz.
Wróć tą samą drogą do pokoju, w którym klucz spadł przez dziurę w podłodze. Przejdź przez górne drzwi. Będziesz musiał tam walczyć z Cue Ball. Kiedy rzuci się na ciebie, przeskocz nad nim i zaatakuj go od tyłu.
Przejdź przez górne drzwi. Chwyć dźwignię znajdującą się po prawej stronie i pociągnij ją tak mocno, jak jest to możliwe. Puść dźwignię i szybko przejdź w lewo do następnego pokoju.
Zabij potwory i weź ze skrzyni Płetwy. Idź w dół i zabij wszystkie potwory. Wejdź na szarą platformę z małym światłem nad nią. Nad następną platformą pojawi się światło. Uruchom w ten sam sposób wszystkie platformy i idź prawym korytarzem.
Przejdź korytarzem i przesuń blok, aby przejść do pokoju po lewej stronie. Zabij potwory i wejdź na platformy w następującej kolejności: prawa górna, lewa górna, prawa dolna, ta znajdująca się na środku wody i lewa dolna. Wtedy pojawią się schody.
Zejdź po drabinie i idź w lewo, uważaj na spadającą pułapkę. Poczekaj, aż wróci, abyś mógł przejść. Wskocz na następną pułapkę, gdy wróci i wdrap się na ostatnią drabinę.
Idź kawałek w dół i weź ze skrzyni Nightmare's Key. Wróć na górę, zejdź po schodach i zanurkuj w głębokiej wodzie, która jest po prawej stronie. Idź prosto do sąsiedniego pomieszczenia, a następnie skręć w górę i weź 20 rupii ze skrzyni. Płyń na północny-wschód, a następnie wyjdź z wody. Idź w gorę i przejdź do pomieszczenia po lewej. Idź schodami w dół.
Zejdź po drabinie w dół, wskocz na platformę, aby bezpiecznie przejechać przez kolczastą podłogę, a następnie idź w lewo. Zanurkuj w wodzie i weź Klucz. Wróć tą samą drogą na najwyższy poziom.
Przesuń blok, aby móc iść w dół, przeskocz nad wielką dziurą i nadal idź w dół. Zanurkuj w wodzie, aby wyciągnąć ze skrzyni 50 rupii. Wróć do pomieszczenia wyżej, przeskocz przez wielką dziurę i ruszaj dalej w górę. Idź w lewo, a następnie idź na dół pomieszczenia i skręć w lewo. Wyjdź z wody i stań na przycisku w podłodze, który otwiera drzwi.
Idź w górę, włóż Mały Klucz do bloku z dziurką od klucza i zejdź po schodach. Zejdź po drabinie, popłyń w lewo i wespnij się na wyższy poziom. Idź korytarzem, przesuń blok i użyj Nightmare's Key w górnych drzwiach. Zejdź po schodach i zanurkuj w wodzie, aby walczyć z ostatnim bossem znajdującym się w Angler's Tunnel. Uważaj na spadające skały, zabij pojawiające się mniejsze rybki i zaatakuj Angler Fish od góry. Wejdź na górę po drabinie i przejdź do górnego pokoju. Weź Surf Harp.