Za murem (mapa) | Prolog i Strefa kwarantanny | Solucja The Last of Us The Last of Us poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 26 września 2019
Na tej stronie poradnika do gry The Last of Us znajduje się opis przejścia etapu Za murem w ramach rozdziału Strefa kwarantanny. W trakcie przechodzenia tego poziomu czeka cię pierwsze spotkanie z zarażonymi. Przygotowaliśmy mapę dokładnie opisującą tę konfrontację i sugerowaną taktykę gry. Oprócz tego w etapie tym jest sporo eksploracji, rozwiązywania zagadek środkowiskowych i odnajdywania sekretów.
Chwilę później dotrzesz do miejsca, w którym znajdziesz plecak ze sprzętem. Podnieś go trójkątem, a następnie przeładuj zdobyty pistolet (R1). Aby zajrzeć do torby, użyj przycisku SELECT. W środku zobaczysz dwa przedmioty: mapę oraz broszurkę. Lokalizację wszystkich znajdziek znajdziesz w poświęconym im dziale poradnika.
Dalsza droga prowadzi piętro wyżej. Żeby się tam dostać, podejdź do ściany obok Tess, spójrz w górę i wciśnij trójkąt. Joel podsadzi wtedy kobietę i z jej pomocą będzie mógł sam wejść na górę (X).
Również używając trójkąta, podnieś drewnianą klapę kawałek dalej, a następnie przedostań się na powierzchnię.
Po krótkiej rozmowie z towarzyszką (trójkąt) będziesz mógł biec dalej.
Po przebiegnięciu kilku metrów, będziesz musiał odnaleźć drabinę. Znajdziesz ją za stojącym obok wrakiem samochodu.
Podnieś przedmiot trójkątem, a następnie umieść go pod dziurą w ścianie, używając tego samego przycisku.
Aby wdrapać się na górę, musisz wcisnąć X i przechylić gałkę lewego analoga.
Po dotarciu do opuszczonego mieszkania przeszukaj kuchenne szuflady z prawej. W jednej z nich znajdziesz części, które przydadzą ci się później do ulepszania posiadanej broni.
Warto również przeszukać pokój obok. Na szafce z lewej leży pierwszy nieśmiertelnik Świetlików. Lokalizację wszystkich takich medalionów znajdziesz w poświeconym im dziale poradnika.
Gdy skończysz zbierać przedmioty, zejdź po schodach piętro niżej. Będzie tam dość ciemno, więc włącz latarkę wciskając gałkę prawego analoga (R3). Jeśli w którymś momencie światło zacznie zanikać, potrząśnij kontrolerem, a wszystko wróci do normy.
Podążając za kobietą dotrzesz do miejsca pełnego zarodników. Znajduje się tam dziura w ścianie, przez którą musisz się przecisnąć. Aby to zrobić, schyl się, wciskając kółko.
Kawałek dalej natkniesz się na przygniecionego gruzem mężczyznę. Jego maska przeciwgazowa się zacięła, więc nie pozostanie ci nic innego jak zastrzelić nieszczęśnika. Aby wycelować przytrzymaj L1, a następnie przyciskiem R1 pociągnij za spust. Wykorzystaną amunicję możesz uzupełnić, podnosząc leżący niedaleko magazynek.
Dalsza droga prowadzi przez dziurę z lewej. Za nią czeka cię pierwsze spotkanie z zarażonymi.
Walka #1
Legenda
Początek walki | |
Słaby przeciwnik | |
Proponowana ścieżka poruszania się gracza | |
Miejsce zabicia wroga |
Aby ich pokonać, musisz nauczyć się nasłuchiwać. Dzięki temu Joel może szybko lokalizować wszystkich znajdujących się w pobliżu wrogów, również tych ukrytych się za ścianami.
Skorzystaj teraz z nasłuchiwania, przytrzymując przycisk R2, a następnie poczekaj, aż stojący obok wróg odwróci się do ciebie plecami. Będziesz mógł wtedy powoli zajść go od tyłu i klikając trójkąt, chwycić za gardło.
Wystarczy, że przytrzymasz potem kwadrat, a Joel szybko udusi zombiaka. Pamiętaj, o pochylaniu się, gdy skradasz się w kierunku przeciwnika. Możesz się schylić wciskając kółko lub przycisk służący do nasłuchiwania (R2).
W pomieszczeniu zostały jeszcze dwa mutanty, których musisz się pozbyć. Pierwszego zastrzel z daleka, celując prosto w głowę, a drugiego pobij na śmierć, wciskając kilkukrotnie kwadrat, jak tylko się zbliży.
Zanim wdrapiesz się po schodach na kolejne piętro, zbadaj jeszcze pokój za pobliskimi drzwiami. Pozostawiono tam trochę naboi.
Na górze zobaczysz dużą dziurę w ścianie, przez którą możesz opuścić budynek.
Zrób to jednak dopiero po przeszukaniu pomieszczenia z lewej.
Gdy znajdziesz się na zewnątrz, wyłącz latarkę i biegnij dalej za swoją towarzyszką.
Kobieta zaprowadzi cię do zamaskowanego przejścia prowadzącego do wnętrza kolejnego budynku.
W środku wdrap się na górę i podejdź do szerokiej szczeliny.
Żeby przedostać się na drugą stronę, musisz zeskoczyć na dół i podać Tess leżącą tam deskę.
Kobieta przerzuci ją nad wyrwą, tworząc przejście.
Z powrotem na górę dostaniesz się, przełażąc przez gruz po drugiej stronie pomieszczenia.
Gdy wyjdziesz na zewnątrz, biegnij cały czas za Tess, aż do pomieszczenia, w którym kobieta wskaże ci amunicję. Podnieś naboje, a następnie podejdź do drzwi i poczekaj, aż się otworzą. Trafisz w ten sposób do slumsów.