Interfejs | Podstawowe informacje | The Flame in the Flood The Flame in the Flood poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 13 września 2019
Interfejs
Interfejs gry The Flame in the Flood nie należy do najbardziej skomplikowanych, jednak jego dogłębna znajomość i umiejętność odczytywania wysyłanych przez grę sygnałów możne znacznie ułatwić i upłynnić rozgrywkę. Poniżej przedstawiono i omówiono wszystkie elementy interfejsu.
Interfejs - podstawy
1. Zbiór tych elementów opisuje podstawowe wskaźniki, które szerzej zostały omówione w dalszej części.
2. Liczba nad plecakiem wskazuje, ile miejsc pozostało w ekwipunku Scout. Pamiętaj jednak, że zazwyczaj możesz nieść ze sobą 9 sztuk danego surowca i zajmować będzie tylko jedno miejsce.
3. Klawisze 1-3 (lub naciśnięcie lewego triggera) pozwalają skorzystać z szybkiego menu. [1] otwiera menu przyborów medycznych, [2] otwiera menu pożywienia, a [3] - innych przyrządów.
4. Zawarte tu wskaźniki informują, jaki dystans przebyłeś, ile dni przeżyłeś, jaka obecnie panuje pora dnia i w jakim stopniu ubiór Scout chroni przed zimnem.
Podstawowe wskaźniki przetrwania
Poniższa grafika ukazuje podstawowe wskaźniki informujące o stanie Scout:
1. Tym numerem oznaczono wskaźniki głodu, pragnienia, temperatury ciała i zmęczenia. Im niższe są, tym gorszy stan reprezentuje sobą Scout. W momencie, gdy którykolwiek z nich wyczerpie się całkowicie, Scout jest bliska śmierci.
Jednocześnie pamiętaj o wykorzystywanym przez grę, dość realistycznym systemie degradacji poszczególnych wskaźników - pragnienie dopadnie bohaterkę najszybciej, po nim głód, następnie zmęczenie, a dopiero na końcu (jeśli nie zadbasz o swoje odzienie i ogrzewanie się przy ognisku) spadnie temperatura jej ciała.
2. To wskaźnik wytrzymałości - dzięki niej możesz wymachiwać trzymaną przez Scout laską, biec sprintem i wiosłować na tratwie. Wskaźnik uzupełnia się sam po chwili.
3. Nad wskaźnikiem wytrzymałości pojawiają się informacje o wszelkich obrażeniach, którym uległa Scout. Część z nich (jak ugryzienie przez węża) może zagrażać życiu, część (jak przemoczone ubrania) tymczasowo obniża tylko jeden ze wskaźników.
Cele
W zakładce Cele znajdziesz informacje o zadaniach, jakie możesz wypełnić, by otrzymać widoczną na dole nagrodę. W początkowej fazie gry większość z nich ogranicza się do wykonywania podstawowych przyrządów, później jednak gra może zlecić Ci nawet polowanie na legendarne stworzenia. Szczegóły znajdziesz w sekcji Co daje wykonywanie zadań?
Schorzenia
Zakładka Schorzenia dostarcza informacji o rodzaju obrażeń i niedogodności nękających Scout. Mówi też, w jaki sposób można sobie z nimi poradzić (patrz - zaznaczone miejsce). Leczenie ogranicza się zazwyczaj do skonsumowania odpowiedniego surowca, leku bądź rośliny.
Wytwarzanie (crafting)
Z poziomu zakładki Rzemiosło możesz konstruować przedmioty różnego przeznaczenia. Część może zostać wykonana na miejscu, bezpośrednio z poziomu menu, inne wymagają specjalnych przyrządów. Szczegóły znajdziesz w rozdziale Crafting.
Ekwipunek
W tym menu zarządzać możesz swoim ekwipunkiem. Każdy z zaznaczonych tu surowców lub przedmiotów zawiera opis streszczający jego przeznaczenie bądź okres przydatności do spożycia. Szczegóły dotyczące ekwipunku znajdziesz w sekcji Zarządzenie ekwipunkiem.
Strojniś
Menu Strojniś zawiera dane dotyczące posiadanych ubrań, ich stanu i ogólnej ochrony przed zimnem (zaznaczono na obrazku powyżej). Im gorszy stan okrycia, tym szybciej dochodzi do wyziębienia. Niepełne wyposażenie sygnalizowane jest jako schorzenie.