Porady ogólne do The Cycle The Cycle poradnik, tipy
Ostatnia aktualizacja: 25 października 2019
The Cycle to gra, która na pierwszy rzut oka wydawać może się prosta, jednak duże tempo rozgrywki sprawia, iż w czasie potyczek nie ma czasu na zaplanowanie kolejnych akcji i odpowiednia znajomość produkcji jest na wagę złota. W niniejszym rozdziale prezentujemy garść porad, które pomogą początkującym graczom, dopiero rozpoczynającym swoją przygodę na planecie Fortuna III.
- Pierwsze mecze rozegraj w grupie, najlepiej 4-osobowej
- Korzystaj z możliwości paktowania z innymi graczami
- Nigdy nie walcz jednocześnie z potworami i innymi graczami
- Wykonuj kontrakty
- Dobierz ekwipunek do swojego stylu rozgrywki
- Dobierz ekwipunek z każdej półki cenowej
- Korzystaj ze zdolności specjalnych
- Stwórz swój pierwszy zestaw po ukończeniu samouczka
- Ulepszaj i modyfikuj bronie
- Rozkładaj niepotrzebny sprzęt na materiały rzemieślnicze
Pierwsze mecze rozegraj w grupie, najlepiej 4-osobowej
The Cycle jest grą stawiającą duży nacisk na tempo rozgrywki, a jednocześnie bardzo dotkliwie kara gracza za błędne decyzje i złe ruchy. Z tego też powodu najlepiej jest rozegrać pierwsze kilka meczy w grupie, najlepiej 4-osobowej. W ten sposób jest spora szansa, iż trafisz do drużyny z doświadczonymi graczami, którzy dobrze wiedzieć będą, co robić - a analizując ich poczynania będziesz w stanie błyskawicznie nauczyć się rozgrywki. Co więcej, gra w drużynie pozwala lepiej radzić sobie ze spotkaniami z innymi graczami.
Korzystaj z możliwości paktowania z innymi graczami
Grając w trybie solo gracz zdany jest początkowo wyłącznie na siebie - wszystko, co biega i lata po planecie Fortuna III ma raczej wrogie zamiary. Tutaj z pomocą przychodzi mechanika paktowania z innymi graczami. Najeżdżając na sylwetkę innego gracza i wciskając klawisz "T", wyślesz do niego zaproszenie - jeśli druga osoba je zaakceptuje, zostaniecie połączeni w drużynę i będziecie w stanie razem wykonywać kontrakty i walczyć.
Uwaga - pamiętaj, że zarówno Ty jak i inny gracz możecie zerwać pakt w dowolnym momencie, wciskając ten sam klawisz. Gdy tak się stanie, otrzymasz od gry informację, że pakt został zerwany, a po kilku sekundach znów będziecie z innym graczem wrogo do siebie nastawieni.
Nigdy nie walcz jednocześnie z potworami i innymi graczami
Potwory nie stanowią większego wyzwania i z łatwością pokona je każdy, problem zaczyna się jednak wtedy, gdy w okolicy pojawiają się inni gracze. Walka z szarżującymi monstrami i ostrzeliwującymi Cię z odległości graczami prawie na pewno zakończy się Twoją śmiercią. Z tego też powodu warto tego, w miarę możliwości, unikać - jeśli w okolicy widzisz innego gracza, lepiej poczekać krótką chwilę (jeśli oczywiście nie chcesz z nim walczyć), by się oddalił, a dopiero potem rozpocząć atak na potwory.
Wykonuj kontrakty
Nie licząc walki z potworami i innymi graczami, lwią część rozgrywki w The Cycle stanowi wykonywanie najrozmaitszych kontraktów. Te zaznaczone są na mapie świata (otwieranej domyślnie za pomocą klawisza "M") i do ich ukończenia konieczne są inne działania. Dla przykładu, możesz rozpocząć odwiert złoża veltecytu, a po wykonanej czynności będziesz w stanie zebrać ten surowiec, by zakończyć kontrakt i zdobyć cenne surowce i kredyty. Jednocześnie na mapie jest kilka kontraktów, można więc wybrać takie, które najbardziej Ci odpowiada.
Uwaga - ilość wykonanych kontraktów to wyznacznik tego, kto prowadzi w rankingu podczas konkretnej rozgrywki.
Dobierz ekwipunek do swojego stylu rozgrywki
Każdy gracz rozpoczyna rozgrywkę wyłącznie z bronią podręczną - czy to pistoletem czy innym jej wariantem. Za zdobywane podczas gry kredyty kupić można nowy ekwipunek - karabiny szturmowe, snajperki, wyrzutnie rakiet czy zdolności specjalne. Te dostosowuje się przed rozpoczęciem rozgrywki. Warto wybrać taki sprzęt, który najlepiej odpowiadał będzie Twojemu stylowi gry - jeśli dobrze idzie Ci walka z dużego dystansu, miej możliwość kupienia snajperki.
Dobierz ekwipunek z każdej półki cenowej
Perspektywa posiadania kilku broni kosztujących 800 kredytów, które są w stanie w kilka sekund ubić wrogiego gracza, jest bez wątpienia kusząca. Jednak związany jest z tym jeden znaczący problem - do kupienia tego typu ekwipunku trzeba wspomniane 800 kredytów. O ile w końcowych minutach starcia gotówka leci szybko, tak w początkowych uzbieranie odpowiedniej sumy może kosztować cię cały mecz - gdy, na przykład, będziesz zmuszony walczyć z graczem wyposażonym w karabin szturmowy, podczas gdy Ty masz jedynie pistolet.
Dobierz ekwipunek tak, by mieć możliwość kupienia broni za 200, 500 i 800 kredytów - w ten sposób będziesz w stanie kupić broń, gdy zdobędziesz 200 kredytów i będzie taka potrzeba, a jeśli będzie możliwość odłożenia większej sumy to bez problemu zakupisz ekwipunek za 500 czy 800 kredytów.
Korzystaj ze zdolności specjalnych
W The Cycle jest łącznie kilkanaście rozmaitych zdolności specjalnych. Dają one możliwość korzystania z granatów, nalotów orbitalnych, umożliwiają leczenie siebie i sojuszników czy pozwalają rozstawić wieżyczkę obronną. Każdy gracz może mieć na swoim wyposażeniu jednocześnie 2 takie zdolności - odpowiednio pod klawiszami "E" i "Q". Warto w miarę wcześnie - np. po zakupie broni za 200 kredytów - wyposażyć się w zdolność specjalną. Korzystanie z nich ograniczone jest jedynie czasem odnowienia - nie wyczerpują się i nie kosztują żadnego zasobu.
Dobrą zdolnością specjalną na początkowych poziomach jest Ciężka Wieżyczka (Heavy Turret) - świetnie nadaje się do odciągania uwagi potworów, a także do namierzania lokalizacji wrogich graczy w pobliżu. Dodatkowo, po dwukrotnym ulepszeniu (2x100 kredytów) będziesz w stanie rozstawić ich kilka jednocześnie, znacząco zwiększając swoje szanse na przeżycie.
Stwórz swój pierwszy zestaw po ukończeniu samouczka
Misja samouczkowa w The Cycle aktywuje się automatycznie, po pierwszym uruchomieniu gry. Gdy ją ukończysz, otrzymasz odpowiednią ilość materiałów rzemieślniczych, by stworzyć swój pierwszy zestaw (Kit) - czyli po prostu kombinezon, w którym porusza się postać. W tym celu udaj się do zakładki Przeróbki (Crafting) i wejdź w zakładkę Zestaw (Kit). Tam do wyboru będą 3 schematy:
- Podstawowy zestaw Prospektora Mk2 (Basic Prospector Kit Mk2) - ulepszona wersja zwykłego kombinezonu. Posiada 3 miejsca na modyfikacje.
- Kombinezon zwinności Aani (Aani Quicksuit) - cechuje się mniejszą odpornością niż podstawowy zestaw, daje jednak możliwość wykonania szarży, uniku i wysokiego skoku. Posiada 4 miejsca na modyfikacje.
- Kombinezon lotniczy Ważka (Dragonfly Flightsuit) - posiada wytrzymałość plasującą się pomiędzy dwoma powyższymi, zmienia skok w krótki lot. Posiada 4 miejsca na modyfikacje.
Wybór zestawu to kwestia indywidualna, warto jednak stworzyć go zaraz po ukończeniu samouczka i zainstalować w nim ulepszenia - by to uczynić, wystarczy kliknąć w puste gniazdo (ikonka "+") i wybrać ulepszenie.
Ulepszaj i modyfikuj bronie
Większość broni w grze może zostać ulepszona i zmodyfikowana. Ulepszanie odbywa się podczas rozgrywki na planecie Fortuna III - by ulepszyć broń, trzeba ją po prostu ponownie kupić. Taki zakup kosztuje znacznie mniej kredytów, niż za pierwszym razem, a oferuje dość znaczącą premię do broni, jak zwiększenie zasięgu czy obrażeń. Każdą broń ulepszyć można dwukrotnie.
Modyfikowanie broni odbywa się na tej samej zasadzie, co opisane wyżej zestawy - należy wybrać puste gniazdo (ikonka "+") i zainstalować w nim interesujące ulepszenie. To podniesie statystyki broni, bez konieczności kupowania ulepszenia podczas rozgrywki, wymaga jednak materiałów rzemieślniczych. Pamiętaj jednak, iż modyfikować możesz tylko te bronie, które mają wolne gniazda - trzy bronie dostępne na starcie się do tego nie nadają (można jednak kupić wariant tych broni z gniazdami na modyfikację).
Rozkładaj niepotrzebny sprzęt na materiały rzemieślnicze
Jeśli masz w ekwipunku bronie, które zostały wcześniej stworzone, a z których nigdy nie korzystasz, rozważ możliwość rozłożenia ich na materiały rzemieślnicze (Scrap). Odzyskasz dzięki temu część zainwestowanych surowców. Jeśli jednak nie potrzebujesz materiałów, warto zostawić odblokowaną broń - być może kiedyś się przyda.