Poradnik do gry - Statystyki i Skille | System Shock 2 poradnik System Shock 2
Ostatnia aktualizacja: 24 września 2019
STATISTICS
Statystyki opisują podstawowe parametry naszej postaci.
STRENGTH (STR) : Wpływa na : pojemność inventory, ilość damage zadawanego w walce hand-to-hand. Wszystkie zbroje i niektóre bronie mają wymagania co do minimalnego STR.
ENDURANCE (END) : Wpływa na maksymalną ilość hit points oraz na odporność na promieniowanie i toxyny.
PSIONICS (PSI) : Wpływa na skille związane z PSI czyli na ich długość trwania, zasięg i ilość zadawanego damage
AGILITY (AGI) : Wpływa na prędkość poruszania się i reakcji, na ilość damage zadawanego przez upadek z wysokości i na obrażenia związane z odrzutem broni
CYBERNETIC AFFINITY (CYB) : Podwyższa szansę sukcesu podczas używania skillów Hack, Repair i Modify
TECHNICAL SKILLS
Technical opisują nasze zdolności w dziedzinach technicznych, mogą być modyfikowane za pomocą odpowiedniego oprogramowania (jakkolwiek oprogramowanie to nie wpływa na minimalne wymagania co do skillu)
HACK : Wpływa na zdolność do włamywania się i przejmowania kontroli nad różnorodnymi systemami komputerowymi
REPAIR : Wpływa na szansę naprawienia zepsutej broni lub systemu komputerowego
MODIFY : Wpływa na szansę zmodyfikowania broni do jej ulepszonej wersji
MAINTAIN : Wpływa na ilość napraw stanu broni. Wymaga odpowiedniego sprzętu
RESEARCH : Wpływa na wydajność badań nad elementami obcych co czasami pozwala na zdobywanie ciekawych informacji. Również niektóre przedmioty nie mogą być używane bez uprzedniego zbadania
COMBAT SKILLS
Opisują naszą zdolność do posługiwania się broniami. Niektóre bronie mają wymagania co do minimalnego skillu potrzebnego aby się nimi posługiwać.
STANDARD : Skill podwyższa ilość zadawanego damage przy posługiwaniu się Standard Weapons.
ENERGY : Skill podwyższa ilość zadawanego damage przy posługiwaniu się Energy Weapons.
HEAVY : Skill podwyższa ilość zadawanego damage przy posługiwaniu się Heavy Weapons.
EXOTIC : Skill podwyższa ilość zadawanego damage przy posługiwaniu się Exotic Weapons.
PSIONICS SKILLS
NAZWA | EFEKT | CZAS TRWANIA |
FIRST TIER | Wszystkie zużywają 1 PSI point na użycie. Dodaje 2 punkty PSI do maksymalnej ilości. Wymagane First Tier Neural Capacity | |
Neuro-reflex Dampening | Eliminuje odrzuty broni | 1 min + 20s na PSI |
Psychogenic Agility | AGI +2 | 2 min + 1min na PSI |
Projected Cryokinesis | Strzela energią odbierająca ciepło. Ilość damage zależy od PSI | - |
Psycho-reflective Screen | Chroni przed 15% wszyskich damage | 20s +30s na PSI |
Kinetic Redirection | Pozwala przenosić przedmioty silą woli do postaci | 1s na PSI |
Psychogenic Cyber Affinity | CYB +2 | 2 min + 1min na PSI |
Remote Electron Tempering | Powoduje szybsze wyłączanie się aktywnych alarmów | Czas Redukcji = 5s + 5s na PSI |
SECOND TIER | Wszystkie zużywają 2 PSI point na użycie. Dodaje 4 punkty PSI do maksymalnej ilości. Wymagane Second Tier Neural Capacity | |
Adrenaline Overproduction | Podwyższa ilość zadawanego damage w walce hand-to-hand o PSI | 10s na PSI |
Cerebro-regenerated Stimulation | Regeneruje utracone hit points | Ilość : 2 HP na PSI |
Recursive Psonic Amplification | PSI +2, Podczas aktywacji punkty psi są zużywane podwójnie | 10s + 10s na PSI |
Anti-entropic Field | Podczas gdy aktywne broń nie może się zaciąć i nie pogarsza się jej kondycja | 10s + 20s na PSI |
Neural Decontamination | Chroni przed 80% damage spowodowanego radiacją. | 10s + 5s na PSI |
Psychogenic Strength | STR +2 | 2 min +1 min na PSI |
Localized Pyrokinesis | Zadaje damage wszystkim przeciwnikom w promieniu = 5 feet + 1 feet na PSI | 15s +8s na PSI |
THIRD TIER | Wszystkie zużywają 3 PSI point na użycie. Dodaje 6 punkty PSI do maksymalnej ilości. Wymagane Third Tier Neural Capacity | |
Electron Cascade | Recharged pojedynczy rozładowany przedmiot lub broń w skali 20% na punkt PSI do maksymalnego poziomu dozwolonego przez Maintaince Skill | - |
Neural Toxin-blocker | Chroni w 100% przed toksynami | 10s + 5s na PSI |
Projected Pyrokinesis | Wysyła ognisty pocisk. Ilość zadawanego damage wzrasta z PSI | - |
Molecular Duplication | Używa Nanities do zduplikowania magazynku naboi lub hypo | Szansa powodzenia = 30% +10% na PSI |
Energy Reflection | Chroni w 50% od wszystkich broni energy-based | 20s na PSI |
Enhanced Motion Sensivity | Pokazuje lokacje wszystkich pobliskich potworów | 30s na PSI |
Psionic Hypnogenesis | Potwory non-robotic stają zahipnotyzowane i nie ruszają się, efekt mija gdy zostaną zaatakowane | 20s na PSI |
FOURTH TIER | Wszystkie zużywają 4 PSI point na użycie. Dodaje 8 punkty PSI do maksymalnej ilości. Wymagane Fourth Tier Neural Capacity | |
Remote Patern Detection | Podaje lokacje ciekawych przedmiotów. | 1 min na PSI |
Psychogenic Endurance | END +2 | 2 min + 1 min na PSI |
Remonte Circuity Manipulation | Pozwala na Psionic Hacking. Używa połowę PSI w zamian na CYB i Hacking Skill. Zużywa punkty PSI w zamian za Nantities | - |
Photonic Redirection | Pozwala na niewidzialność. Używanie broni likwiduje ten efekt | 5s +5s na PSI |
Electron Surpression | Unieruchamia każdy cel mechaniczny | 3s na PSI |
Molecular Transmutation | Zamienia amunicje i hypos na nanities | - |
Cerebro-energetic Extension | Zamienia PSI-Amp na w potężną broń melee | 10s na PSI |
FIFTH TIER | Wszystkie zużywają 5 PSI point na użycie. Dodaje 10 punkty PSI do maksymalnej ilości. Wymagane Fifth Tier Neural Capacity | |
Soma Transference | Wysysa hit points z potworów non-robotic i dodaje je do naszych HP | - |
Imposed Neural Restructuring | Powoduje iż potwory non-robotic stają się wrogie wobec non-human. Efekt mija w wypadku zranienia przez human. | 10s na PSI |
External Psionic Detonation | Zostawia zbliżeniową mine PSI która nie rani robots i zadaje podwójne damage dla postaci czułych na PSI | 4 min |
Advanced Cerebro-stimulated Regeneration | Odnawia HP w ilości 5HP + 5HP na PSI | - |
Instantaneous Quantum Relocation | Teleportuje do zaznaczonej lokacji. Jeżeli brak zaznaczonej lokacji - zaznacza ją. Alt+T usuwa niepotrzebne znaczniki | - |
Metacreative Barrier | Tworzy barierę PSI przed postacią. HP bariery 150+50 na PSI ponad 5 | 4 min |
Psycho-reflectiv Aura | Broni przed 60% combat dammage | 10s +20s na PSI |