Syberia The World Before: Vaghen - most Mgieł, jesień 2005 część 1 (Vaghen - bridge of Mists, autumn 2005 part 1) - solucja, opis przejścia Syberia The World Before poradnik, solucja
Ta strona poradnika do Syberia The World Before przedstawia solucję rozdziału Vaghen – most Mgieł, jesień 2005 część 1 (Vaghen – bridge of Mists, autumn 2005 part 1).
Ostatnia aktualizacja: 25 marca 2022
Na poniższej stronie poradnika do Syberia: The World Before znajdziecie opis przejścia rozdziału Vaghen - most Mgieł, jesień 2005 część 1 (Vaghen - bridge of Mists, autumn 2005 part 1). Wyjaśniamy jak przejść przez drzwi obsługi (the service entrance) i jak znaleźć pokój Dany. Podpowiadamy również jaki jest kod do kufra.
UWAGA! Strona może zawierać spojlery dotyczące głównych wydarzeń w grze lub wspominać fabułę z poprzednich odsłon tytułu.
- Poznaj najnowsze wieści na temat Vaghen - cel dodatkowy (Find out the latest news of Vaghen - secondary objective)
- Znajdź stary dom Roze'ów (Find the Rozes' old house)
- Porozmawiaj z eskpedientką w sklepie Higel (Talk to the saleswoman at the Higel Shop)
- Znajdź sposób, żeby przejść przez drzwi dla obsługi (Find a way of getting through the service entrance)
- Znajdź dawny pokój Dany (Locate Dana's old bedroom)
- Znajdź sposób, żeby dostać się do pokoju Dany (Find a way to enter Dana's bedroom)
- Poszukaj wskazówek dotyczących Dany (Look for the clues about Dana)
Poznaj najnowsze wieści na temat Vaghen - cel dodatkowy (Find out the latest news of Vaghen - secondary objective)
Zbadajcie automat po lewej stronie ulicy. Użyjcie portfela na maszynie i przekręćcie uchwyt w prawo. Gdy ręka maszyny podniesie się, złapcie za nią, pociągnijcie ją w dół i weźcie tanią pamiątkę (cheap souvenir) ze środka.
Przyjrzyjcie się zielonym plakatom na ścianie budynku.
Na końcu ulicy znajdziecie schody, zejdźcie na dół i zbadajcie kartkę wiszącą nad rowerem.
Cel ten można również wykonać po wizycie w domu Roze'ów. Upewnijcie się, że zbadaliście wszystkie przedmioty przed opuszczeniem dzielnicy most Mgieł.
Znajdź stary dom Roze'ów (Find the Rozes' old house)
Dom Roze'ów znajdziecie po prawej stronie ulicy, poznacie go po szyldzie nad drzwiami z dużą literą R.
Porozmawiaj z eskpedientką w sklepie Higel (Talk to the saleswoman at the Higel Shop)
Wejdźcie do sklepu i porozmawiajcie z ekspedientką.
Znajdź sposób, żeby przejść przez drzwi dla obsługi (Find a way of getting through the service entrance)
Zbadajcie półkę przy ladzie po prawej stronie i połóżcie na niej tanią pamiątkę, którą wyciągnęliście z automatu na ulicy.
Znajdź dawny pokój Dany (Locate Dana's old bedroom)
Wejdźcie na 1 piętro i przejdźcie przez drzwi po lewej stronie, prowadzące do pokoju. Na biurku znajdziecie zdjęcie rodziny Roze'ów i Zimmer'ów. Skorzystajcie z drzwi z kolorowym witrażem i wejdźcie do kuchni.
W kuchni, po prawej stronie pomieszczenia, znajdziecie zdjęcie zniszczonego domu Roze'ów. Przyjrzyjcie się fotografii i wyjdzie na korytarz.
Wejdźcie na 2 piętro domu, korytarz przy drzwiach po lewej stronie będzie zablokowany. Wejdźcie przez drzwi do łazienki, a następnie przejdźcie do pokoju przez drzwi z witrażem. Spójrzcie przez dziurę w podłodze. Kate dojrzy zdjęcie Dany w jednym z kartonów.
Zbadajcie łóżko w pokoju i wyjdźcie drzwiami prowadzącymi na korytarz.
Zbadajcie kartony blokujące korytarz, znajdziecie tam zdjęcie Dany z rodzicami. Wróćcie przez pokój i łazienkę na korytarz i wejdźcie na strych. Zbadajcie ścianę blokującą wejście na strych.
Wróćcie na 1 piętro domu i zbadajcie zdjęcie Dany w jej pokoju, na półce po środku pomieszczenia. Przyjrzyjcie się tapecie i zegarowi na zdjęciu.
Gdy znajdziecie wszystkie 4 zdjęcia, odblokujecie osiągnięcie Gdzie jest jej pokój.
Znajdź sposób, żeby dostać się do pokoju Dany (Find a way to enter Dana's bedroom)
Zejdźcie na parter budynki i wróćcie do sklepu. Wyjdźcie na ulicę i skręćcie w lewo w małą alejkę.
Poruszajcie kamerę w dół i w górę za pomocą strzałek widocznych na ekranie. Zbadajcie po kolei następujące elementy budynku:
- okno na ostatnim piętrze,
- schody na ostatnie piętro,
- okno na 2 piętrze,
- okno na 1 piętrze,
- schowane schody pod 1 piętrem,
- mechanizm schodów po lewej stronie 1 piętra,
- rurę na wysokości 2 piętra.
Podczas cutscenki wybierzcie Oskara do wspinania się po rurze. Kierując Oskarem postępujcie zgodnie ze wskazówkami pojawiąjącymi się na ekranie. Gdy Oskar utknie w rurze, przełączcie postać na Kate i pomóżcie Oskarowi.
Ponownie kierując Oskarem wejdźcie po rurze na 1 piętro budynku. Gdy nie będziecie mogli przecisnąć się przez balustradę, wróćcie na rurę i wejdźcie na 2 piętro budynku. Droga będzie tym razem zablokowana przez gołębia. Przełączcie postać na Kate i podnieście kamień, następnie rzućcie go w rurę przy Oskarze i gołębiu.
Przełączcie postać na Oskara i zejdźcie na 1 piętro budynku, aby obniżyć schody. Po kolejnym przerywniku filmowym użyjcie Oskara do rozbicia szyby w oknie.
Poszukaj wskazówek dotyczących Dany (Look for the clues about Dana)
Podnieście prawy kawałek szkicu (strange sketch - right part) leżący na podłodze między szafą a pianinem.
Podnieście dyplom z podłogi, leżący w pobliżu łóżka. Zbadajcie dokładnie przedmiot, z tyłu znajdziecie namalowane symbole.
Przesuńcie łóżko i podnieście brakujący kawałek szkicu.
Zbadajcie skrzynię przy łóżku. Wskazówkę kodu znajdziecie na odwrocie dyplomu i dziwnego szkicu (strange sketch).
Ustawiając kombinację kodu miejcie na uwadze 2 ostatnie części zamka, które posiadają te same symbole na różnych elementach. Ułóżcie symbole według powyższego obrazka i zmieńcie widok kamery na bok kłódki.
Wygląd zamka powinien przypominać szkic z kartki, którą wcześniej podnieśliście w 2 kawałkach. Gdy wszystkie elementy kłódki będą poprawnie ułożone, naciśnijcie przycisk z boku.
Odchylcie klamry po prawej i lewej stronie, otwórzcie kufer i przeczytajcie pamiętnik.