Wymagania sprzętowe i opcje graficzne | State of Decay 2 State of Decay 2 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 28 maja 2018
Gra State of Decay 2 została napisana na silniku Unreal Engine 4, dlatego też Gracz będzie miał możliwość wejścia do bardzo dobrze odwzorowanego świata z realistycznymi cieniami i refleksami światła. Słabsze komputery będą miały problem z wygenerowaniem tak dobrej grafiki, ale jeżeli komuś zależy na samej rozgrywce, a nie wartości wizualnej gry, w State of Decay 2 można się doskonale bawić nawet na sprzęcie, który znajduje się w przedziale minimalnych wymagań sprzętowych. Wystarczy jedynie obniżyć wartość odpowiednich opcji graficznych.
Ilość opcji graficznych, które są dostępne w State of Decay 2 pozwala odpowiednio wywarzyć stosunek pomiędzy jakością grafiki, a płynnością rozgrywki. Poniżej znajdziesz listę opcji graficznych, które można zmodyfikować, aby znaleźć odpowiednie ustawienia.
- Resolution (rozdzielczość ekranu) - Opcja odpowiedzialna za ustawienie rozdzielczości gry. Ustaw natywną rozdzielczość twojego monitora, by uzyskać zadowalającą jakość wyświetlanego obrazu. Ustawienie niższej spowoduje rozmycie obrazu.
- VSync (synchronizacja pionowa) - Opcja, która ogranicza ilość wyświetlanych FPS do takiej wartości, która będzie zapobiegać powstawaniu efektu rozrywania obrazu. W praktyce wygląda to tak, że wyłączenie tej opcji może skutkować zyskaniem kilku dodatkowych FPSów.
- Shadow Quality (cienie) - Opcja odpowiedzialna za renderowanie cieni obiektów. Im wyższa rozdzielczość i więcej cieni, tym więcej zasobów karty graficznej będzie potrzebne. Aby poprawić płynność gry warto obniżyć jakość cieni.
- Ambient Occlusion Quality - Metoda cieniowania, która zwiększa wrażenie realizmu w grze. Niestety, może także spowodować spory spadek wydajności. Aby poprawić płynność gry warto zastanowić się nad obniżeniem wartości tego parametru.
- Anti-Aliasing (antyaliasing) - Opcja odpowiedzialna za wygładzanie krawędzi w grze. Posiadacze słabszych kart graficznych powinni zastanowić się nad wyłączeniem tej opcji.
- Foliage Draw Distance (zasięg rysowania) - Opcja odpowiedzialna za ilość obiektów renderowanych w tym samym czasie. Im większy zasięg rysowania, tym więcej zasobów karty graficznej oraz procesora będzie wymagać. Jeśli chcesz poprawić komfort gry, warto obniżyć wartość tej opcji.
- Post Process Quality (przetwarzanie końcowe) - Opcja odpowiedzialna za efekty wizualne gry takich jak okluzja otoczenia czy rozmycie w ruchu. Im wyższe ustawienie tym bardziej obciążona zostanie karta graficzna.
- Character Level Detail (jakość tekstur postaci) - Opcja odpowiedzialna za jakość wyświetlanych tekstur postaci. Im wyższa jakość tym więcej RAM w karcie graficznej zostanie zużyte.
- World Level Detail (jakość tekstur otoczenia) - Opcja odpowiedzialna za jakość wyświetlanych tekstur otoczenia. Im wyższa jakość tym więcej RAM w karcie graficznej zostanie zużyte.
- Screen Space Reflections (odbicia) - Opcja odpowiedzialna za tworzenie subtelnych odbić, jak np. na mokrych powierzchniach podłóg lub kałużach.
- Subsurface Scattering (np. mimika twarzy) - Opcja, która pozwala na wyświetlanie zaawansowanej mimiki twarzy, z jednoczesnym zachowaniem płynności animacji.
State of Decay 2 - Wymagania sprzętowe
Wymagania minimalne State of Decay 2:
- System operacyjny: Windows 10 (64-bit)
- Karta graficzna: GeForce GTX 760 / Radeon HD 7870
- Procesor: AMD FX-6300 / Intel i5-2500 2,7GHz
- Pamięć RAM: 8 GB
- Pamięć VRAM: 2 GB
Wymagania zalecane State of Decay 2:
- System operacyjny: Windows 10 (64-bit)
- Karta graficzna: GeForce GTX 960 / Radeon R9 380
- Procesor: AMD FX-8350 / i5 4570 3,2 GHz
- Pamięć RAM: 16 GB
- Pamięć VRAM: 4 GB