Jednostki techniczne | Ziemianie Starmageddon poradnik Starmageddon
Ostatnia aktualizacja: 14 października 2019
Jednostki techniczne
Bahmut: mózg Ziemian. To w niej swą siedzibę ma Słoneczny Nurek, który dowodzi całą flotą. Ten statek jako taki nie ma żadnej obrony. Jego zewnętrzne powłoki pokrywają niezliczone ilości anten i radarów. Ma bardzo cenną właściwość-lokalizowanie wszystkich, nawet najbardziej zakamuflowanych jednostek wroga, kiedy tylko zaczną się do niego zbliżać. Ponadto produkuje podstawowe jednostki: Furia, Kamikadze, Cyklopy, Dedale i baterie słoneczne (pod warunkiem, że posiadamy już Hiper Stocznię). Wymaga ochrony gdyż w większości misji utrata tego statku kosztuje niezaliczenie misji. Zalety: możliwość konstruowania niektórych jednostek; wady: strata kończy misję | |
Cyklopy: mówiąc krótko żniwiarka zajmująca się pozyskiwaniem rudy z asteroidów. Wady: bezbronna | |
Dedal: wyspecjalizowana jednostka konstrukcyjna. Leci w uprzednio wskazane miejsce i rozpoczyna budowę wybranego obiektu. Zajmuje się konstrukcją: Hiper Stocznia (po jej zbudowaniu Charon), Perdyks V-Lab (po jego zbudowaniu także Kraken). Zalety: konstruuje obiekty w dowolnym miejscu | |
Komora montażowa Hi-Tech / Hiper Stocznia: jest to fabryka zajmująca się konstruowaniem wyspecjalizowanych jednostek i obiektów. Zajmuje się budową większych statków, jak: Tanatos, Cerber, Nemezis i jeśli posiadacie V-Lab także Egida i Lorelei. Zalety: buduje obiekty w dowolnym miejscu | |
V-Lab Perdyks: latające laboratorium wynalazcze. Dzięki niej rozwijają się technologie Ziemian. Należy do wolnych i dość słabych jednostek. Nieostrożnego przeciwnika może zaskoczyć emitowanymi falami wstrząsowymi, które niszczą wszystkie jednostki znajdujące się w pobliżu. Na dokładkę posiada zdolność demaskowania ukrytych jednostek wroga. Zalety: postęp techniczny i fala uderzeniowa; wady: wolna i dość słaba | |
Bateria słoneczna: energię słoneczną pozyskuje tylko, gdy stoi w miejscu. Po zatrzymaniu samoczynnie nakierowuje się na Słońce. Jej zasadnicza wadą jest całkowity brak ochrony. Na szczęście nie jest bardzo kosztowna. Zalety: dostęp do darmowej energii; wady: bezbronna na ataki | |
Charon: istny potwór i latający magazyn. Potrafi zmagazynować wszystkie surowce zebrane przez żniwiarki, które mogą latać do niego lub do statku-matki. Ponieważ nie posiada żadnego uzbrojenia pokryto go potężnym pancerzem i wyposażono w mocny silnik. Jednak mimo to porusza się wolno. Zalety: olbrzymi magazyn, potężny pancerz i silnik; wady: wolny, brak uzbrojenia | |
Brama: jest to wyrafinowana maszyna potrafiąca transportować jednostki przy użyciu dziury przestrzennej. Niestety do takiego przerzucania nadają się tylko jednostki małe średnie. Dodatkowym utrudnieniem jest to, że to transportowania potrzebujemy dwóch bram, a musicie wiedzieć, że nie są najtańsze. Można używać tylko dwóch bram jednocześnie, gdyż większa liczba rozszczepiłaby specjalne pole. Kiedy wybrana jednostka wleci do pierwszej bramy, zostaje natychmiast przerzucona do drugiej. Zalety: doskonały środek transportu; wady: wysoki koszt i łatwość uszkodzenia |