Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Soulcalibur IV - poradnik do gry

Soulcalibur IV - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Poradnik do gry - Sterowanie (cz.1) poradnik Soulcalibur IV

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016

Sterowanie

By uprościć korzystanie z tego poradnika, zdecydowałem się posłużyć systemem zastosowanym w grze (także w spisie ciosów - Move List), czyli używać tych samych symboli do oznaczania ciosów. Opiera się to na założeniu, że G to Guard, czyli blok; K to kick, czyli kopniak; A to atak poziomy, a B to atak pionowy. W przełożeniu na przyciski do padów od Xboksa 360 i PS3 wygląda to następująco:

Czynność

Oznaczenie w poradniku i grze

Xbox 360

PS3

Guard - blokowanie

G

A

X

Kick - kopanie

K

B

O

Horizontal Attack = cięcie poziome

A

X

Kwadrat

Vertical Attack - cięcie pionowe

B

Y

Trójkąt

Critical Finish

LB

LB

L1

Alternatywny chwyt/rzut

B + G

A + Y lub LT

X + Trójkąt lub L2

Zmiana postaci

RB

RB

R1

Prowokowanie (taunt) lub użycie umiejętności

RT

RT

R2

Żeby otworzyć menu z listą ciosów, należy włączy pauzę (Start) i wybrać move list. Znajdują się na niej wszystkie ciosy dostępne dla danej postaci, przy czym przy każdej kombinacji występuje specjalne oznaczenie - tzw. atrybuty (np. H, M, GB, IMP etc.).

Oto lista owych atrybutów oraz ich znaczenie:

Symbol

Znaczenie

Działanie

H

High Attack

wysoki atak

M

Mid Attack

średni atak

SM

Special Mid Attack

Można go obronić, blokując zarówno na stojąco lub kucając, ale nie można nad nim przeskoczyć. Jest szybszy od zwykłego ataku.

SL

Special Low Attack

Można go obronić, blokując zarówno na stojąco lub kucając, ale nie można nad nim przeskoczyć. Jest szybszy od zwykłego ataku.

L

Low Attack

Można go obronić, blokując zarówno na stojąco lub kucając i można nad nim przeskoczyć. Jest szybszy od zwykłego ataku.

T

Throw

Rzut

U

Unblockable Attack

Atak, którego nie można zablokować (pojawiają się wtedy płomienie na broni).

AT

Attack Throw

Cios, który przechodzi w rzut.

SP

Special Movement

Specjalny ruch.

GB

Guard Break

Uderzenie powodujące przejście przez gardę przeciwnika. Obniża znacznie miernik duszy.

IMP

Guard Impact

Specjalny rodzaj obrony połączony z ruchem do przodu lub do tyłu.

Guard Impact dzieli się na repel (odepchnięcie) i parry (gardę). Odepchnięcie stosujesz, naciskając równocześnie przód (do przeciwnika) i blok zaraz przed otrzymaniem ataku. Udany repel powoduje pojawienie się zielonych iskier. Z kolei parry (do tyłu - od przeciwnika + A (blok) objawia się błękitnymi iskrami - przeciwnik jest przez chwilę nieodporny na ciosy.

Najmocniejszą formą Guard Impact jest tzw. Just Impact - czyli bardzo precyzyjna obrona objawiająca się czerwonymi iskrami.

ST

Switch to Stance

Przejście w pozę.