Tryb Maski w Sniper Ghost Warrior Contracts Sniper Ghost Warrior Contracts poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 29 listopada 2019
Tryb Maski (Mask Mode) to jedna z nowości wprowadzonych do serii za sprawą najnowszej odsłony, Sniper: Ghost Warrior Contracts. Dzięki niej gracz otrzymuje dodatkowe informacje o otaczającym go świecie, obiektach czy przeciwnikach. W niniejszym rozdziale wyjaśniamy, jak działa Tryb Maski i jak z niego sprawnie korzystać.
Charakterystyka Trybu Maski
Domyślnie, Tryb Maski przypomina Wzrok Orła znany z serii Assassin's Creed czy tryb detektywistyczny z gier o Batmanie. Jego aktywacja sprawa, iż pobliskie elementy interaktywne - zwłoki do przeszukania, skrzynki z amunicją czy obiekty warte uwagi - zostają podświetlone na czas działania trybu. Co więcej, pozwala to także dostrzec miny przeciwpiechotne ustawione przez wroga- same miny będą podświetlone, a dookoła nich będą czerwone pola, w których wejście spowoduje detonację ładunku wybuchowego.
Z korzystaniem z Trybu Maski wiążą się jednak ograniczenia. Okres trwania trybu to kilkanaście sekund - po upływie tego czasu stanie się on nieaktywny na kilkanaście sekund. Drugim ograniczeniem jest fakt, iż nie można z niego korzystać podczas przyglądania się przez lornetkę i korzystania z drona. Ostatnim jest dość ograniczony zasięg działania - temu zaradzić można jednak poprzez odpowiedni rozwój postaci.
Rozwój Trybu Maski
Podstawową funkcjonalność Trybu Maski da się jednak rozbudować, zwiększając użyteczność tej mechaniki. Dokonuje się tego poprzez odblokowywanie odpowiednich zdolności na drzewku umiejętności. Są to:
- Tracker - pozwala wykrywać pułapki i miny w promieniu 5m od postaci. Dodatkowo, postać może badać poszlaki - dzięki nim można, na przykład, poznać szczegóły dotyczące tras marszu żołnierzy.
- Scout - sprawia, iż oznaczone zostają ukryte przejścia, skrzynki z bezpiecznikami czy ekrany do sterowania kamerami bezpieczeństwa. Co więcej, widoczne stają się słabe punkty pojazdów - jeden celny strzał pozwoli się ich pozbyć.
- Cameraman - sprawia, iż widoczne są pola widzenia kamera.
- Environment Chip - zwiększa zasięg działania Trybu Maski do 15 metrów.
- Echolocation - sprawia, iż widoczne są źródła dźwięków, nawet te za przeszkodami.
- Tag Sensor - sprawia, iż widoczne stają się linie widoczności wrogich snajperów.
- Target Tracking Plugin - oznacza wszystkie cele w promieniu 25 metrów od postaci gracza gdy aktywny jest Tryb Maski.
- Focused Lens - podświetla sylwetki wrogich żołnierzy w promieniu 24 metrów od postaci gracza gdy aktywny jest Tryb Maski.
- Detector Upgrade - odkrywa wszystkie interaktywne obiekty w polu widzenia gracza gdy aktywny jest Tryb Maski.
- X-Ray Vision - podświetla sylwetki wszystkich oznaczonych wrogów, niezależnie od przeszkód terenowych.
Na szczególną uwagę zasługują tutaj zdolności Tracker, Scout i Target Tracking Plugin, gdyż odblokowane będą cały czas aktywne - nie można wymienić je na inne zdolności z danego poziomu.
Porady
Na koniec garść porad związanych z Trybem Maski, mianowicie:
- Korzystaj z Trybu Maski regularnie - nic to nie kosztuje, a pozwala uzyskać sporo dodatkowych informacji o otaczających Cię obiektach i wrogach.
- Rozwijaj Tryb Maski poprzez zdolności postaci. Dzięki temu tryb ten znacząco zyska na wydajności, ułatwiając całą rozgrywkę i usprawniając eliminację wrogów.
- Target Tracking Plugin to istne must-have ulepszeń do Trybu Maski. Dzięki niemu automatycznie oznaczani będą pobliscy wrogowie, co przydaje się szczególnie wtedy, gdy w pobliżu jest zakłócacz - wrogowie i tak będą wtedy oznaczeni.
- Gdy Tryb Maski samoczynnie się wyłączy, trzeba będzie poczekać kilka sekund, aż stanie się aktywny. Zaradzić temu można w prosty sposób - włączając Tryb Maski, by po około 10 sekundach go wyłączyć i następnie znów go uruchomić. W ten sposób czas trwania będzie cały czas "odświeżany", a sam tryb będzie cały czas aktywny.