Poradnik do gry - Porady ogólne do Sherlock Holmes The Devil's Daughter poradnik Sherlock Holmes: The Devil's Daughter
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
Sterowanie
Przed rozpoczęciem rozgrywki warto zapoznać się ze sterowaniem, które jest dokładnie zaprezentowane w opcjach gry.
Poziom trudności
W grze dostępne są dwa poziomy trudności. Wybierz łatwiejszy z nich, by móc ominąć większość łamigłówek i elementów zręcznościowych. Tryb trudny pozbawiony jest tej opcji i jest bardziej wymagający.
Dziennik
Dziennik jest najważniejszym atrybutem pracy Sherlocka. W środku znajdziesz dokładny opis zadań, mapę z lokacjami dostępnymi do podróży oraz dowody i dokumenty powiązane ze śledztwem. Ponadto, możesz w nim wrócić do wszystkich odbytych dialogów, przejrzeć portrety postaci i przeczytać listy powiązane z rozwiązanymi już sprawami.
Dowody
Przy niektórych dowodach będą się wyświetlały dodatkowe ikonki. Świadczy to o tym, że dany dowód może Ci posłużyć w rozmowie z kimś, dodatkowej analizie czy możliwości zabrania dowodu do biblioteki, w celu dalszego zbadania.
Interakcja z obiektami
Gdy naciśniesz na dany obiekt w grze, jego otoczka powinna się zmienić na zieloną, a przybliżenie powinno samoczynnie powrócić na normalny widok. Jeśli tak się nie stało, przedmiot musi zostać dokładniej zbadany, np.: odwrócony lub poddany analizie w trybie detektywa.
Elementy zręcznościowe i zagadki
Jeśli wybrałeś łatwiejszy poziom trudności, większość zagadek możesz pominąć. Uniemożliwi Ci to jednak zdobycie wszystkich osiągnięć w grze. Warto pamiętać, że wyjście ze zbliżenia w trakcie rozwiązywania zagadki działa jako reset - zaczniesz zadanie od początku. Jest to przydatne, jeśli czujesz, że coś ominąłeś, lub niewłaściwie zrobiłeś.
Specjalne zdolności Sherlocka
W trakcie gry, Sherlock możesz aktywować dwa specjalne tryby widzenia. W trybie detektywa, jest on w stanie dostrzec ślady, niedostępne dla nikogo innego. Z kolei w trybie wyobraźni, Holmes jest w stanie odtworzyć dany przebieg wydarzeń.
Podróżowanie po lokacjach
W czasie rozgrywki, wielokrotnie musisz przemieszczać się po mapie. Domyślnie, Holmes będzie podróżował w dyliżansie i w trakcie ładowania będziesz mógł otwierać dziennik i włączać ekran dedukcji. Możesz wyłączyć tę opcję podróżowania w opcach i zdecydować się na klasyczny ekran ładowania.
Ekran dedukcji
Ekran dedukcji służy do łączenia dowodów i snucia dedukcji o przebiegu danej sprawy. Warto łączyć w pary dowody wcześniej, by nie nagromadziło się ich zbyt wiele pod koniec sprawy.
Finalne dedukcje
Pod koniec danej sprawy, będziesz mógł zdecydować się na jedną z dedukcji, wieńczących dane śledztwo. Na ogół, tylko jedna z nich jest poprawna, a reszta błędna. Często możesz wytypować wielu sprawców i dojść do wielu sprzecznych ze sobą hipotez. Nie bój się jednak zaryzykować i wybrać dany wariant, gdyż po jego zakończeniu, gra zapyta czy chcesz spróbować innego rozwiązania lub przyjąć tę dedukcję jako finalną. Zweryfikujesz również, czy uzyskałeś wszystkie dowody w sprawie i jaki procent graczy zdecydował się na taki finał.
Wybory na koniec śledztwa
Każda dedukcja wiążę się z dwoma wyborami. Często możesz uniewinnić daną osobę lub ją skazać. Zdarzają się również sekwencje QTE, które pozwolą Ci kogoś nakryć, zastrzelić itp. Podobnie jak w przypadku dedukcji, wybory nie są ostateczne i możesz spróbować wielu wariantów.
Oznaczenia w poradniku
Możliwe do zebrania dowody są oznaczone kolorem czerwonym, dokumenty - niebieskim, argumenty w dialogach - zielonym, a ważniejsze informacje zostały pogrubione.