Sherlock Holmes The Awakened: Półwysep Ardnamurchan (Ardnamurchan Point) Sherlock Holmes The Awakened solucja
Tu znajdziecie opis przejścia rozdziału 8 w Sherlock Holmes The Awakened, który rozgrywa się w latarni morskiej na półwyspie Ardnamurchan (Ardnamurchan Point).
Ostatnia aktualizacja: 18 kwietnia 2023
Ten poradnik Sherlock Holmes The Awakened Remake pomoże Wam rozwiązać wszystkie zagadki z rozdziału 8. Wyjaśniamy jak dostać się do latarni morskiej na półwyspie Ardnamurchan (Ardnamurchan Point) i jak rozwiązać łamigłówki z dźwignią w podziemiach. Dowiecie się jak ustawić wiązki i zniszczyć soczewki aby przerwać rytuał.
- Jak wejść do latarni morskiej?
- Jak rozwiązać zagadkę w podziemiach latarni morskiej?
- Jak odnaleźć Sherlocka w tunelu latarni morskiej?
- Jak przeszukać latarnię morską?
- Jak zatrzymać rytuał w latarni morskiej?
Jak wejść do latarni morskiej?

Zbadajcie główne wejście do latarni i posągi przy drzwiach. Podążajcie ścieżką, aż dotrzecie do schodów prowadzących do podziemi.

Zbadajcie armatę i wejdźcie w interakcję z kamiennymi drzwiami.

Przy drzwiach zbadajcie:
- otwór na klucz w trybie koncentracji (concentration),
- rzeźbę węża,
- ślady na ziemi.

Idźcie dalej i zbadajcie czerwoną koszulę na ziemi.

Na ciele Ashmata zbadajcie:
- twarz,
- rany na brzuchu,
- ostrze noża,
- łańcuszek na spodniach.


Odwróćcie się i zbadajcie symbole na ścianie i ślady krwi po prawej stronie ścieżki w trybie koncentracji (concentration).

Na ziemi obok śladów krwi zbadajcie:
- ślady palców w trybie koncentracji (concentration),
- złamaną gałąź,
- ślady na ziemi po prawej stronie.

Przypnijcie dowód Ciało Ashamata (Ashmat's body) do ekranu gry i zbadajcie liście przy kamieniu w trybie koncentracji (concentration). Podnieście medalion i zbadajcie go z każdej strony.

Wróćcie do kamiennych drzwi, włóżcie medalion do otworu i wejdźcie do latarni.
Jak rozwiązać zagadkę w podziemiach latarni morskiej?


Wejdźcie do pomieszczenia po prawej stronie i zbadajcie serce na stole oraz naczynie z krwią przy dźwigni.

Wyjdźcie przez kamienne drzwi z latarni i podejdźcie do ciała Ashmata. Zbierzcie jego krew i wróćcie do latarni.

Nalejcie krew do naczynia i 2 razy pociągnijcie za dźwignię.

Przejdźcie do drugiego pomieszczenia w podziemiach i pociągnijcie za dźwignię przy kamiennym podeście.

Gdy wasza postać przełączy się na Watsona, przekręćcie dźwignię przy której stoicie.

Gdy wróćcie do Sherlocka, w trybie koncentracji (concentration) zbadajcie otwór na filarze.

Przeszukajcie pomieszczenie i podnieście wszystkie kości z ziemi. W każdy filar musicie włożyć po 2 kości. Gdy włożycie kości do 4 filarów, krata na środku pomieszczenia podniesie się.
Podejdźcie do kamiennego podestu i zabierzcie monety. Włóżcie monety do naczynia, przy którym stoi Watson.

Teraz, jako Watson, zabierzcie monety z naczynia i połóżcie je na stole.

Na koniec pociągnijcie za dźwignię i przejdźcie do latarni.
Jak odnaleźć Sherlocka w tunelu latarni morskiej?

Gdy przejdziecie do tunelu, będziecie musieli podążać za głosem Sherlocka Holmesa. Wciśnijcie odpowiedni przycisk, aby zawołać towarzysza i obserwujcie skąd dobiega jego głos.
Jak przeszukać latarnię morską?

Wejdźcie do pierwszego pomieszczenia i zbadajcie mężczyznę przy ścianie. Ze stolika zabierzcie:
- pamiętnik,
- klucze.


W następnym pokoju zbadajcie urządzenie emitujące wiązkę i soczewkę, przy której stoi grupa ludzi. Następnie wejdźcie do małego pomieszczenia.

Na stole zbadajcie:
- ostrze noża,
- kartkę,
- soczewkę na stole,
- soczewkę przy ścianie.

Otwórzcie Pałac Pamięci (Mind Palace) i przy pytaniu Jak przerwać hipnozę którą powodują soczewki (How to interrupt the hypnosis from the lens)? wybierzcie:
- sztylet z obsydianu (Obsidian Dagger),
- ostrzeżenie do Ashmata od R. (Warning to Ashmat from R.),
- dziwne urządzenie emitujące wiązki (strange device with beams),
- ludzie w transie (Entranced People).


Ustawcie 2 wiązki w stronę soczewki. Kolor wiązki powinien zmienić się z czerwonego na pomarańczowy, soczewka z niebieskiego na zielony.
Podejdźcie do soczewki i wbijcie w nią sztylet.

Podejdźcie do kobiety leżącej na materacu i zbadajcie:
- twarz,
- klatkę piersiową,
- prawą dłoń.

Teraz możecie przejść przez bramę na wyższy poziom latarni.

Po drodze zaczepi Was Dirty Sommers. Strzelcie mu w głowę i przejdźcie dalej.
Jak zatrzymać rytuał w latarni morskiej?

Wejdźcie do małego pokoju przy wejściu do wieży latarni morskiej. Podnieście pamiętnik Dirty Sommersa z biurka.

W skrzyni zbadajcie:
- pamiętnik,
- napis na wieku skrzyni,
- siano.

Przy stole zbadajcie:
- pamiętnik,
- rysunek po prawej stronie tablicy,
- mechanizm na rysunku po lewej stronie tablicy,
- urządzenia emitujące wiązki na rysunku po lewej stronie tablicy.

Wejdźcie do Pałacu Pamięci (Mind Palace) i przy pytaniu Jak zatrzymać rytuał (How to stop the ritual)? zaznaczcie:
- sztylet z obsydianu (Obsidian Dagger),
- zmodyfikowany plan budynku latarni morskiej (Modified Lighthouse Lantern Blueprint),
- słaby punkt soczewki z khaleidu (Khaleid lenses' weakness).
Przejdźcie teraz do wieży latarni morskiej. Podejdźcie do drabiny i obejrzyjcie cutscenkę.


Skierujcie pierwszą wiązkę w stronę soczewki. Podejdźcie do drugiej wiązki i skierujcie jej laser w dowolną stronę, aby odblokować trzecią wiązkę.

Gdy obydwie wiązki będą skierowane w jedną soczewkę, możecie ja rozbić obsydianowym sztyletem.

Przy rozmowie z Rochesterem wybierzcie środkową odpowiedź.

Wejdźcie w tłum ludzi i postępujcie zgodnie ze wskazówkami na ekranie.


Obejdźcie wieżę i odnajdźcie zepsutą latarnię. Idźcie dalej, i wejdźcie w interakcję z następną niedziałającą latarnią. Cofnijcie się do poprzedniej latarni i zabierzcie z niej kryształ. Włóżcie kryształ do niedziałającej latarni i włączcie ją.

Skierujcie wiązkę latarni do najbliższej soczewki. Soczewka powinna zmienić kolor na zielony. Wróćcie do tłumu ludzi i przejdźcie do poprzedniej części wieży. Obejdźcie mechanizm na środku i odnajdźcie zieloną soczewkę. Wbijcie w nią sztylet i obejrzyjcie kolejny przerywnik filmowy.

Podczas rozmowy z Rochesterem, wybierzcie trzecią odpowiedź.

Przejdźcie przez tłum ludzi i przesuńcie lustro odbijające wiązkę w lewo, tak aby odsłonić soczewkę.

Następnie skierujcie pierwszą wiązkę w soczewkę.


Idźcie w prawo i przejdźcie przez kolejny tłum ludzi. Skierujcie drugą wiązkę w soczewkę. Wróćcie przez tłum ludzi do soczewki i zniszczcie ją.

Przy rozmowie z Rochesterem wybierzcie drugą odpowiedź.

Idźcie w prawo i przejdźcie przez tłum ludzi. Przesuńcie lustro w prawo.

Skierujcie jedną z wiązek w lustro tak, aby trafiła w soczewkę. Kolor wiązki powinien być pomarańczowy.

Skierujcie drugą wiązkę w drugie lustro i rozbijcie ostatnią soczewkę. Na koniec obejrzyjcie finałową cutscenkę.