Poradnik do gry - Kilka podstawowych porad | Shadow of Destiny poradnik Shadow of Destiny
Ostatnia aktualizacja: 14 października 2019
- Zbieraj magiczne kulki, które pozwalają na podróże w czasie. Są one porozrzucane po całym mieście. W samej solucji podaję oczywiście, które z nich trzeba zbierać, aby móc zaliczyć aktualny rozdział. Oczywiście, jeśli marzą Ci się podróże w czasie i chciałbyś przy okazji pozaliczać możliwie jak najwięcej dodatkowych rozmów to możesz się za nimi sam porozglądać. Zdecydowanie najlepszym miejscem, do którego warto się po nie udać są okolice muzeum/biblioteki. Wyjątkiem od tej sytuacji jest Średniowiecze. W tym przypadku najlepiej jest udać się do studni, która znajduje się nieopodal domu Margarette. Magiczne kulki pojawiają się za każdym razem gdy odwiedzasz daną epokę tak więc znając położenia tych dwóch miejsc możesz podróżować praktycznie bez żadnych ograniczeń, tracisz tylko czas na dotarcie do wspomnianych lokacji...
- Czas w grze płynie identycznie jak ma to miejsce w rzeczywistości! Zwracaj uwagę na dwa liczniki znajdujące się na ekranie.
- Każda z misji obłożona jest limitem czasowym, tzn. musisz zapobiec śmierci głównego bohatera zanim wybije z góry wyznaczona godzina (przeważnie jest to 30 lub 60 minut w zależności od długości danego rozdziału). Pamiętaj też, iż za każdym razem rozdział kończysz w teraźniejszości, nawet gdy wykonasz już wszystkie niezbędne czynności nie zapomnij do niej powrócić! Dopiero wtedy etap zostanie zaliczony!
- Główny bohater może zginąć tylko w wyniku nie zmieszczenia się w limicie czasowym, do woli możesz natomiast eksperymentować z przedmiotami i prowadzić rozmowy ze wszystkimi osobami jakie tylko na swej drodze napotkasz.
- Korzystaj z map, znajdziesz je w ratuszu. Pierwsza z nich czeka na głównego bohatera w rzeczywistości, druga natomiast w Średniowieczu (o sposobach ich zdobycia piszę w solucji)
- Czytaj notatki (Notebook), nawet jeśli się zatniesz (bo np. nie chcesz cały czas grać mając solucję pod ręką :-)) to możesz być pewny, że znajdziesz w nich co najmniej solidną podpowiedź. Niestety, gra nie zapisuje treści rozmów, musisz więc słuchać o czym Twój bohater rozmawia z innymi postaciami.
- Jak na grę konsolową przystało po każdym z etapów przychodzi podsumowanie, im więcej pobocznych questów wykonasz i im więcej rozmów odbędziesz tym lepszą rangę otrzymasz. Co prawda nie zauważyłem żeby wpływało to w jakiś sposób na samą zabawę, ale jeśli lubisz odkrywać wszystkie możliwe kruczki zawarte w grze to nic nie stoi na przeszkodzie, abyś tu mógł tak się zachowywać :-) Moja solucja skupia się natomiast na szczęśliwym dotarciu do wszystkich zakończeń a także zaliczeniu najbardziej oczywistych subquestów.
- Pamiętaj o tym, iż z daną postacią możesz porozmawiać kilka razy, dopiero gdy zauważysz, iż kwestie zaczną się powtarzać ruszaj dalej. Na szczęście większość rozmów "zabiera" zaledwie 30 sekund z dostępnej puli tak więc radziłbym eksperymentować :-)
- Korzystaj z usług wróżki, nie tylko podpowie Ci ona co robić dalej ale rozmowa z nią podwyższy końcowy rezultat. Znajdziesz ją w domu, w którym w przeszłości mieszkała Margarette (miejsce to jest oczywiście zaznaczone na mapie). Wróżkę warto odwiedzać przy każdej możliwej okazji (gdy jesteś w teraźniejszości).
- Nie do wszystkich części miasta będziesz mógł początkowo się udać. Nie zrażaj się tym, jest to po prostu takie ułatwienie, które miało zapewne za zadanie pomóc mniej doświadczonym graczom odnaleźć się w miasteczku...
- Nie słuchaj tego co na samym początku mówi Ci Homunculus, z Digipada możesz korzystać do woli (oczywiście jedyne ograniczenie to ilość posiadanych kulek). Sytuacje, w których samoistnie się on uaktywnia mają jedynie za zadanie zwrócić uwagę gracza na konieczność przeniesienia się do innej ery w celu dalszego pociągnięcia głównego wątku. Po wejściu na ekran Digipada gra automatycznie dobiera okres, do którego powinieneś się udać.
- Możliwie jak najczęściej zapisuj stan gry, niektóre rozmowy i czynności niepotrzebnie zabiorą Ci tylko cenny czas, jest to szczególnie uciążliwe pod sam koniec, gdy limit przeznaczony na ukończenie rozdziału jest bardzo wyśrubowany. Po zgraniu stanu gry program powraca do menu głównego, miało to zapewne zniechęcić do częstego wykonywania tej czynności :-)
- I wreszcie najważniejsza sprawa: nie pozwól, aby Eike spotkał siebie w przeszłości!