Przeciwnicy #3 | Serious Sam Pierwsze starcie poradnik Serious Sam: Pierwsze starcie
Ostatnia aktualizacja: 11 września 2019
ELEKTRYCZNA RYBA Z REEB Żyjąca w mętnych wodach rybka potrafi zajść za skórę. Nie dość, że dzięki dobremu maskowaniu trudna ją zauważyć, to jeszcze silne ładunki elektryczne wywołują ogromne spustoszenie. Pomocnym elementem informującym o zbliżaniu się tej kreatury jest specyficzny dźwięk. Spotykana najczęściej pojedynczo. Eliminować karabinami - szkoda tracić rakiet oraz granatów. | |
GNAAR, SAMIEC Ten wielki zwierzak potrafi posłać do piachu niejednego bohatera. Nie posiada głowy, natomiast natura (?) wyposażyła go w wielki otwór gębowy, którym rani biednego Sama. Samiec jest ciemniejszego koloru i tak jak samica nie posiada żadnej broni dystansowej, więc można to wykorzystać i rozwalić go zanim zbliży się na niebezpieczną odległość. Poza tym nie jest zbytnio wytrzymały, dlatego zwykła strzelba czy karabin zupełnie tutaj wystarczy. | |
GNAAR, SAMICA Można ja odróżnić od samca po jaśniejszym ubarwieniu. Jednak poza kolorem wyróżnia ją jeszcze większa wytrzymałość. Tak, tak - samica jest silniejsza. Poza tym niektóre odmiany potrafią lewitować oraz nawet stawać się niewidzialne. Tak samo jak samca nie należy pozwalać samicy zbyt blisko do nas podejść. Można się z nią łatwo uporać za pomocą rakietnicy, jednak w większości wypadków wystarczy karabin maszynowy. | |
ALUDRAŃSKI JASZCZUROID, ZWYCZAJNY Ten obrzydliwy, zielony czteroraki stwór nieraz da się nam we znaki. Najczęściej będzie ostrzeliwał nas z podwyższeń - wszelkiego rodzaju wież oraz budynków. Jego bronią są samonaprowadzające się kule ognia, jednak można je bez problemu oszukać szybko się przemieszczając lub po prostu zniszczyć. Do zlikwidowania polecam rakietnice oraz miniguna, ewentualnie granatnik te może się przydać. | |
ALUDRAŃSKI JASZCZUROID, GÓRSKI Ta lekko przerośnięta wersja zwykłego jaszczuroida da nam popalić już na czwartym poziomie - w Dolinie Królów. Jest dużo bardziej wytrzymały, poza tym nie spotkamy go za często. Należy uważać na jego podstawową broń - kule ognia, które wypuszcza z dużo większa częstotliwością niż jego normalna wersja. Najlepiej jest go unieszkodliwić za pomocą rakietnicy - nic poza działkiem oraz granatnikiem tu nie pomoże. | |
GOLEM LAWY Ten magiczny stwór posiada jedną dość niebezpieczną cechę - po śmierci rozpada się na wiele mniejszych, w pełni zdrowych golemów. Do ataku używa ognistych pocisków, które są tworzone z jego wewnętrznej energii magicznej. Największy przedstawiciel rodziny golemów jest ogromnie niebezpieczny, dlatego najlepiej jest rozwalić go przy użyciu działka. Na mniejsze można spokojnie wysłać parę rakiet czy jakiś granat. | |
UGH-ZAN III, ZŁY CZARNOKSIĘŻNIK Ten ogromny stwór to najbardziej śmiercionośny przeciwnik w całej grze. Samoczynnie odnawia swoje zdrowie, a do tego jest ogromnie wytrzymały. Jest tak uzbrojony, że bez większych problemów poradzi sobie nawet z USS Enterprise. Jest nieśmiertelny, a jedynym sposobem na jego pokonanie jest uruchomienie teleportu prowadzącego na statek obcych, który rozwali stojącego w pobliżu czarownika na strzępy. Najpierw jednak trzeba zmniejszyć jego siły witalne przy pomocy działka - inna broń jest mało skuteczna. |