Fortele | RUSE poradnik R.U.S.E.
Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019
W R.U.S.E. fortele odgrywają niebagatelną rolę. To właśnie dzięki nim możemy zwiększyć zdolności bojowe naszej armii lub wyprowadzić w pole przeciwnika. Umiejętne stosowanie tych trików niejednokrotnie decyduje o wygranej lub przegranej. Należy pamiętać, że fortele można ze sobą łączyć (maksymalnie dwa w sektorze), co często daje świetne efekty. Jednym z częściej wykorzystywanych połączeń w solucji jest użycie "Ciszy Radiowej" (zniknięcie naszych jednostek w danym sektorze na mapie przeciwnika) oraz "Blitz" (przyspieszenie ruchu naszych oddziałów o 50%), co umożliwia przeprowadzanie zaskakujących uderzeń na wroga. Oczywiście to tylko jeden z przykładów i warto z nimi eksperymentować samemu.
Blitz | Zwiększa prędkość naszych jednostek w sektorze o 50%. Bardzo przydatny fortel, dzięki któremu możemy przyspieszyć nie tylko oddziały naziemne, ale także samoloty, co jest szczególnie przydatne podczas bombardowań, oraz jednostki cywilne, np. ciężarówki wożące pieniądze. |
Fanatyzm | Przez jedną minutę w danym sektorze nasze jednostki nie będą wpadać w panikę, tylko walczyć aż do śmierci. Przydatne w newralgicznych punktach zarówno podczas ataku, jak i obrony. |
Terror | Ten fortel oddziałuje z kolei na wrogie jednostki, sprawiając, że szybciej uciekają z pola bitwy. |
Atrapa bazy czołgów/koszar/bazy art./lotniska | Tworzy w wybranym sektorze zaminowaną atrapę jednego z tych czterech budynków, co może wprowadzić przeciwnika w błąd. |
Pozorowana ofensywa / atak pancerny / atak z powietrza | Przez kilka minut wysyła z naszych fabryk i lotnisk (w zależności od wybranego typu ofensywy) drewniane makiety jednostek, które na mapie są pokazywane jak prawdziwe oddziały. Sztuczne jednostki nie mają wprawdzie żadnej wartości bojowej, ale mogą napsuć sporo krwi oponentowi. |
Szpieg | Odsłania wszystkie niezidentyfikowane jednostki wroga w danym sektorze. Warto zaznaczyć, że fortel ten nie działa, jeśli przeciwnik skorzystał z "Ciszy Radiowej". |
Nasłuch | Fortel ten umożliwia zobaczenie wszystkich rozkazów wydanych przez przeciwnika w danym sektorze. Przydatne jeśli interesuje nas, jaki następny krok chce wykonać oponent. Nasłuch nie działa jeśli przeciwnik skorzystał z "Ciszy radiowej". |
Cisza radiowa | Sprawia, że przez kilka minut wróg nie widzi żadnych twoich jednostek w danym sektorze. Bardzo przydatne jeśli chcemy przeprowadzić niespodziewany atak lub ukryć się np. przed ogniem artylerii lub przed nalotami. |
Siatki maskujące | Działanie podobne do "Ciszy radiowej", ale zamiast jednostek z mapy przeciwnika znikają nasze budynki z danego sektora. |
Dezinformacja | Wróg widzi nasze lekkie jednostki jako ciężkie, a ciężkie jako lekkie. Przydatne, jeśli chcemy wprowadzić rywala w błąd. |