Road 96: Rozdział 1 - solucja, opis przejścia Road 96 poradnik, solucja
Ta strona poradnika do Road 96 zawiera opis przejścia 1 rozdziału. Znajdziecie w nim informacje o możliwej drodze do pierwszej ucieczki, o ważnych postaciach i umiejętnościach.
Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2022
Na tej stronie poradnika znajdziecie solucję 1 rozdziału gry Road 96. Opisaliśmy co zrobić, aby uciec bezpiecznie na drugą stronę, uwalniając pierwszą postać.
Sonya
Swoją historię zaczniecie w limuzynie. Sonya opowiada Wam o sobie, swojej pracy i co najważniejsze, podwozi Was spory kawałek. Na miejscu możecie napić się, aby uzupełnić swoją wytrzymałość. Porozmawiacie z kobietą o pracy i podejmiecie kilka ważnych, pierwszych wyborów.
Słuchajcie co mówi kobieta. Ważną sprawą jest, np. otwarcie szyberdachu. Dzięki niemu możecie rozejrzeć się po okolicy. Następnie Sonya wykorzysta go do wygrażania ludziom wokół. Rozmowa z nią powinna toczyć się spokojnie, bez żadnych problemów. Kobieta nie wyrzuci Was z limuzyny i spokojnie podwiezie Was w bezpieczne miejsce.
Ważna sprawa to oznaczenia wyborów w grze. Te mają bezpośredni wpływ na zakończenie. Są trzy dostępne drogi: wybory, rewolucja i ucieczka. Zaznaczone są one specjalnymi ikonkami pokazanymi na screenie powyżej. Zakończenia i sposoby dojścia do nich opisaliśmy na oddzielnej stronie poradnika.
Zoe
Jeśli rozmowa z kobietą z limuzyny będzie się kleić, odwiezie Was w bezpieczne miejsce. W tym miejscu poznacie kilka nowych postaci, przy czym najważniejsza jest Zoe. Ta siedzi na jednej z przyczep dzierżąc w dłoniach swoją trąbkę. Pierw możecie po prostu z nią porozmawiać, aby dowiedzieć się co się u niej dzieje i skąd się tam znalazła.
Na miejscu możecie znaleźć niewielkie pomieszczenie zamknięte na klucz. Do niego potrzebujecie umiejętności hakowania, której jeszcze nie macie, ale można wejść również znając kod. Ten kod to 4166. W środku znajdziecie pieniądze, które mogą pomóc Wam w ucieczce.
Aby popchnąć fabułę do przodu musicie się przespać. Nie macie miejsca w przyczepie, ale bezpiecznie pójdziecie spać na materacu, przy niewielkim źródle światła. Zróbcie to mając pewność, ze wszystko co ważne na tym terenie zostało już zwiedzone.
W trakcie nocy obudzi Was Zoe, która będzie mieć ochotę na pogranie z Wami na trąbce. Waszym zadaniem jest prowadzenie rozmowy pomiędzy graniem. Gra na trąbce nie jest skomplikowana. Musicie jedynie przesuwać biały pasek tak, aby jak najczęściej łączył się z żółtymi.
Po zakończeniu nocnego koncertu musicie zdecydować do dalej. Do wyboru macie taksówkę, busa, pójście pieszo bądź złapanie stopa. W przypadku tej ostatniej opcji poznacie nowego ważnego bohatera.
John
Po wybraniu podróży stopem traficie na nową postać. John to kierowca ciężarówki, który z chęcią Wam pomoże. W trakcie rozmowy z nimi możecie podjąć kilka ważnych wyborów sygnalizowanych przez 3 ikony wcześniej opisywane.
Waszym zadaniem poza rozmową będzie wypoczęcie i zrobienie mężczyźnie koktajlu. Dzięki temu zdobędziecie pierwszą umiejętność. Waszym zadaniem jest jedynie zebranie 3 składników i wymieszanie ich. W trakcie możecie okraść mężczyznę, ale nie jest to zalecane. Wpłynie to na Waszą relację oraz nastawienie Johna do pozostałych postaci. Lepiej żyć w nim w zgodzie, a niejednokrotnie Wam pomoże.
Po zrobieniu koktajlu możecie wybrać czy chcecie dalej iść sami, czy John ma was zawieźć w kolejne bezpieczne miejsce.
Alex
Kolejnym bezpiecznym miejscem będzie przydrożny bar. W nimi możecie porozmawiać z klientami, napić się, zjeść i poznać Alexa. To spotkanie jest bardzo ważne, ponieważ chłopiec nauczy Was hakować.
Na początku jednak musicie z nim zagrać. Wynik jest obojętny. Ważne jest jednak, aby utrzymywać relację z Alexem. Dobrze jest się z nim nie kłócić, aby pomógł Wam nauczyć się hakowania oraz w przyszłości pomagał pozostałym prowadzonym przez Was postaciom.
Po rozmowie z Alexem i uzupełnieniu paska wytrzymałości, udacie się do schowka obok baru. Alex otworzy drzwi, a wy będziecie mogli poprosić go o nauczenie się nowej umiejętności. Hakowanie przyda się Wam wielokrotnie w trakcie gry.
W schowku możecie zdobyć sporo pieniędzy oraz kluczyki do auta. Po wykonaniu tego zadania czas uciekać dalej. Wybór drogi jest zależy od Was. Możecie skorzystać ze zdobytych kluczyków i ukraść czyjeś auto.
Stan i Mitch
Wybierając kradzione auto na pewno spotkacie na swojej drodze kolejne dwie ważne postaci. Stan i Mitch to złodzieje, którzy będą przebijać się przez historię każdego z bohaterów. W aucie przeprowadzą z Wami quiz. Jeśli źle go wykonacie, wyrzucą Was z auta i obrabują. Prawidłowe odpowiedzi to:
- fast food,
- mgła,
- motocykl.
Fanny
Kolejną postacią na Waszej drodze jest policjantka Fanny. Warto jej pomóc przy wymianie koła. To zadanie wymaga jedynie odkręcenia starego, założenia nowego i odpowiedniego napompowania. Całość przykręcicie i będziecie mogli spokojnie porozmawiać z kobietą. Ta nie pomoże Wam w dalszej drodze. Waszym zadaniem będzie samodzielne przejście dalej pieszo.
Ucieczka
Dotrzecie do miejsca, w którym znajdzie się każda postać. Przejdziecie przez bezpieczny las, aby dostać się do miejsca, w którym wybierzecie drogę ucieczki. Tam spotkacie wiele znajomych postaci oraz nowych bohaterów. Część z nich będzie chciała Wam pomóc, ale wszystko ma swoją określoną cenę. W przypadku tej drogi, dobrze jest wybrać drogę z hakowaniem. Umiejętność hakowania wystarczy, aby przebić się przez tunele. Po drodze musicie jedynie otwierać drzwi, a nic się Wam nie stanie. W ten sposób dotrzecie do upragnionej wolności.