Rodzaje rozgrywki (Activities) | RIFT poradnik RIFT
Ostatnia aktualizacja: 4 października 2019
Jeżeli chodzi o rozgrywkę, to RIFT ma sporo do zaoferowania. Nie sposób się tutaj nudzić gdyż zawsze znajdzie się coś do roboty.
Na pasku szybkiego menu znajduje się przycisk Activities, po kliknięciu na niego ukaże Ci się lista różnego rodzaju aktywności.
Chronicles
Chronicles to instancje przeznaczone dla jednego lub dwóch graczy. Z odpowiednim ekwipunkiem nie powinieneś mieć problemu idąc na jednego z Chronicles sam.
Conquest
Pojedynek PvP na mapie o dużej skali. Gracze mają do wyboru trzy frakcje:
Od lewej: Nightfall - The Raven, Dominion - The Ram oraz Oathsworm - The Lion.
Głównym celem jest przejęcie jak najwięcej rozrzuconych po mapie Punktów Kontrolnych (Control Points) oraz Sourcestone Extractors. Pojedynek kończy się gdy któraś z frakcji osiągnie 40% przejętych Punktów Kontrolnych, bądź gdy 5,000 graczy umrze. Gdy to się stanie, zegar zacznie odliczać dziesięć minut, co daje ostatnią szanse na wygraną. Na sam koniec gracze dostają odpowiednie nagrody.
Instant Adventure
Instant Adventure to kolejny sposób na wykorzystanie wolnego czasu. Klikając ten przycisk gra automatycznie wrzuca nas do kolejki, aby znaleźć odpowiednią dla naszej postaci grupę. Następnie teleportuje nas do rejonu w którym Ty i Twoja grupa dostajecie przeróżne zadania do wykonania. Ilość mobów do zabicia zwiększa się, wraz z nowo dochodzącymi do grupy graczami. Z każdym wykonanym zadaniem dostajesz XP (doświadczenie).
Looking for Group
Looking for Group to wbudowany system który ma na celu pomoc graczom w znalezieniu grupy do Dungeonów.
Dungeons to specjalne lokacje w świecie Telary. Lokacje te są instancjonowane, a wnętrze i otoczenie każdego Dungeonu różni się od siebie. Niektóre z nich nawet zmieniają swoją swój wygląd wraz z postępem grupy.
Istnieje kilka rodzajów oraz trudności Dungeonów, a są to:
- Chronicles of Telara - są przeznaczone dla pojedyńczych graczy lub małych grup
- Normal Dungeons - przeznaczone dla 5-cio osobowych grup. Znaleźć je można w każdym z regionów. Poziom trudności jest odpowiedni do poziomu wymaganego w danym regionie i zazwyczaj są uwzględnione w linii zadań, które wykonują gracze
- Expert Dungeons - to trudniejsze wersje Normal Dungeons również dla 5-cio osobowych grup. Są podobne do ich pierwotnych wersji, jednak posiadają bardziej wymagające i dodatkowe bossy. Dostępne tylko od 50 Poziomu
- Raids - przeznaczone dla 10-cio lub 20-sto osobowych grup. Raids są o wiele trudniejsze od pozostałych Instancji i wymagają dobrze wyposażonych graczy
Expert Gear, który gracze zdobywają w Expert Dungeons, Riftach bądź zakupionych za Plagues of Achievement, wprowadza nowy rodzaj statystyk.
- Hit obniża szansę na odrzucenie Twojego fizycznego ataku przez przeciwnika (wymagane dla Rogues oraz Warriors)
- Focus obniża szansę na odrzucenie Twojego magicznego ataku przez przeciwnika (wymagane dla Mages oraz Clerics)
- Toughness obniża ilość przyjmowanych krytycznych obrażeń (wymagane dla każdego Tanka)
Dungeony oraz Raidy są podzielone na różne Tiery i przydzieloną do nich ilość wyżej wymienionych statystyk, których wymagają. Uczęszczenia na Dungeony powyżej Twojego Tieru sprawi, że wszystko będzie trudniejsze (ataki będą odpychane, a Tanki będą przyjmować krytyczne obrażenia).
Tiery | Wartość (Statystystyki) |
Dungeon - Tier 1 | 50 |
Dungeon - Tier 2 | 100 |
Expert Rift | 100 |
Raid Rift | 150 |
Raid - Tier 1 | 200 |
Raid - Tier 2 | 300 |
Normal/Expert Dungeons
Nazwa | Wymagany Poziom/Tier dla Expert | Lokacja |
Realm of The Fae | 15-22 / Dungeon Tier 1 | Silverwood |
Iron Tomb | 17-24 / Dungeon Tier 1 | Freemarch |
Darkening Deeps | 21-28 / Dungeon Tier 2 | Gloamwood |
Deepstrike Mines | 24-31 / Dungeon Tier 2 | Stonefield |
Foul Cascade | 28-37 / Dungeon Tier 1 | Scarlet Gorge |
King's Breach | 33-42 / Dungeon Tier 1 | Scarwood Reach |
Runic Descent | 38-47 / Dungeon Tier 2 | Moonshade Highlands |
Fall of Lantern Hook | 42-47 / Dungeon Tier 1 | Droughtlandsk |
Charmer's Caldera | 48-50 / Dungeon Tier 2 | Shimmersand |
Abyssal Precipice | 48-50 / Dungeon Tier 2 | Iron Pine Peak |
Caduceus Rise | 48-50 / Brak | Ember isle |
Raids
Nazwa | Wymagany Tier | Lokacja |
Greenscale's Blight (20 osób) | Raid - Tier 1 | Stillmoor |
The River of Souls (20 osób) | Raid - Tier 1 | Stillmoor |
Gilded Prophecy (10 osób) | Raid - Tier 1 | Silver (Shimmersand) |
The Drowned Halls (10 osób) | Raid - Tier 1 | Silver (Scarwood Reach) |
Hammerkneil Fortress (20 osób) | Raid - Tier 2 | Moonshade Highlands |
Warfronts
Drugi rodzaj PvP. Jest kilka różnych rodzaji Warfront, każdy z nich różni się zadaniem, które jedna z drużyn musi wykonać aby wygrać.
Black Garden: 10-cio osobowe drużyny, minimalny poziom 10, do zwycięstwa wymagane jest osiągnięcie 500 punktów (utrzymując pozycję na Fang of Regulos bądź zabijając przeciwników) w ciągu 20 minut.
The Codex: 15-sto osobowe drużyny, minimalny poziom 20, do zwycięstwa wymagane jest osiągnięcie 1,000 punktów utrzymując ważne pozycje, bądź posiadanie większej ilości punktów w ciągu 20 minut.
Whitefall Steppers: 15-sto osobowe drużyny, minimalny poziom 30, do zwycięstwa wymagane jest zdobycie 3 Sourcestone'ów w ciągu 20 minut.
The Battle for Port Scion: 20-sto osobowe drużyny, minimalny poziom 50, do zwycięstwa wymagane jest zdobycie 1,000 punktó, bądź posiadanie większej ilości punktów na koniec meczu lub eliminacja wrogiego commandera
Library of the Runemasters: 15-sto osobowe drużyny, minimalny poziom 10, do zwycięstwa wymagane jest zdobycie 1,000 punktów poprzez przenoszenie Dwarven Rune Vessels bądź zabijaniu przeciwników
World Event
World Events są globalnymi wydarzeniami w których mogą brać udział wszyscy. Każdy różni się swoim oryginalnym motywem i w większości z nich możemy zdobyć specjalną walutę za którą można kupić u Vendorów sprzedających rzeczy związane z danym World Eventem.
World Eventy zazwyczaj się powtarzają, ale często dochodzą nowe.