Broń i Ataki | Walka Reign of Kings poradnik Reign of Kings
Ostatnia aktualizacja: 26 sierpnia 2019
Broń i Ataki
Broń blisko dystansowa
Broń do walki w zwarciu jest najpopularniejszym typem broni w grze. Podczas walki bronią należy nadmienić że posiada trzy rodzaje ataków oraz jeden blok. Do efektywnych ataków wymagana jest stamina.
Atak podstawowy - Normalny atak od boku. Atak można wykonać naciskając lewy przycisk myszy.
Atak z góry - Postać atakuje zza głowy. Atak można wykonać używając rolki na myszce (w górę)
Sztych - Postać robi wypad do przodu i dźga przeciwnika. Atak można wykonać używając rolki na myszce ( w dół)
Blok - Postać blokuje nadchodzący atak przeciwnika. Ciekawostką jest, że gdy wykonujesz atak, możesz szybko nacisnąć klawisz bloku, a cios zostanie przerwany na rzecz bloku. Działa to tylko podczas pierwszej sekundy ciosu. Gdy naciśniesz klawisz bloku za późno to nic się nie stanie. Blok można wykonać używając prawego klawisza myszy. Do bloku wymagana jest stamina.
Występują dwie odmiany:
Jednoręczna - Broń jednoręczna jest o wiele szybsza od broni dwuręcznych, ale za to zadaje mniejsze obrażenia.
Przykładowa broń:
Nazwa | Stanowisko | Zadawane obrażenia |
Steel Sword | Anvil | 9 |
Steel Star Mace | Anvil | 10 |
Iron Flanged Mace | Anvil | 9 |
Dwuręczna - Zadaje o wiele większe obrażenia niż broń jednoręczna ale cios trwa o wiele dłużej. Ciężko też trafić szybko poruszający się cel, lecz dobry cios skutecznie może wyeliminować cel z walki.
Przykładowa broń:
Nazwa | Stanowisko | Zadawane obrażenia |
Steel Halberd | Anvil | 15 |
Steel Greatsword | Anvil | 15 |
Steel War Hammer | Anvil | 15 |
Broń dystansowa
Broń dystansowa głównie nadaje się do polowań, odpierana przeciwników podczas oblężeń zamków oraz do niszczenia zamków (oblężnicza). Podczas używania takich możesz przytrzymać prawy przycisk myszy podczas strzału, aby zobaczyć jak dokładnie leci pocisk.
Łuki i kusze - Łuki i kusze głównie nadają się do polowań na każdy rodzaj zwierzyny. Trzymanie takiej na dystans sprawi że ta nie będzie wstanie zrobić żadnych obrażeń, a podczas biegu w końcu padnie. Używana jest także do zabijania obsługi trebuszy podczas obrony zamku. Obrażenia zależą od używanych strzał lub bełtów.
Oprócz nich istnieją także piki do rzucania które zadają mniej obrażeń niż wymienione wyżej.
Przykładowa broń:
Nazwa | Stanowisko | Zadawane obrażenia |
Crossbow | Fletcher | Obrażenia zależne od używanych bełtów. |
Wooden Short Bow | Fletcher | Obrażenia zależne od używanych strzał. |
Oblężnicza - Broń oblężnicza nadaje się do niszczenia budynków wroga, oraz zabijania obrony. W grze występują dwie takie machiny: Trebusz, oraz Balista.
Ta pierwsza idealnie nadaje się do niszczenia murów zamku, jednak trzeba uważać podczas gdyż ciężko jest ją odpowiednio wycelować, a do tego trzeba idealnie dołożyć przeciwwagę, gdyż źle dobrane proporcje mogą spowodować zniszczenie machiny.
Drugą machiną jest Balista która zabija ludzi jednym pociskiem, a strzela się z niej tak samo jak z łuku czy kuszy, ale nie można się z nią ruszać. Zadaje 500 obrażeń, a więc nadaje się też do niszczenia Trebuszy przeciwnika, oraz pojedynczych bloków w murach czy ścianach.
Obsługa Trebusza:
1. Ustaw machinę na w miarę płaskim terenie
2. Przytrzymaj przycisk odpowiadający za przeładowanie. Katapulta powinna wtedy wykonać animację naciągania.
3. Otwórz magazynek z tyłu i wrzuć tyle kul ile chcesz
4. Podejdź do środkowej części urządzenia i otwórz magazynek przeciwwagi i wrzuć tam zwykłe kamienie. Pamiętaj ze im więcej pocisków naładujesz tym większą przeciwwagę musisz dać, by pocisk poleciał daleko.
5. Użyj przycisku odpowiadającego za Fire. W razie, czego dokonaj poprawek w przeciwwadze lub ustawieniu katapulty.
6. Ustawienie katapulty zmieniasz podchodząc na jej tyły i przytrzymując środkowe kółko na myszce przesuwasz się w prawo lub lewo.