Regiments: Potyczka (Shirmish) Regiments poradnik, porady
Potyczka (Skirmish) to jeden z dwóch dostępnych głównych trybów gry w Regiments. Poniższa strona poradnika objaśni Wam, jak rozpocząć rozgrywkę, co oznaczają poszczególne parametry, jak wybrać mapę oraz ustawienia niestandardowe.
Ostatnia aktualizacja: 8 września 2022
W tej części poradnika wyjaśniamy, jak rozpocząć grę w trybie Potyczki (Skirmish). Opisujemy wszystkie parametry, jakie możecie zmodyfikować przed przystąpieniem do zabawy oraz tłumaczymy, na czym polegają opcjonalne zasady zaawansowane.
- Tryb gry (Game Mode)
- Mapa i pora dnia
- Opcje (Options)
- Gracze (Players)
- Zaawansowane zasady (Advanced Rules)
- Do bitwy (To Battle)
Tryb gry (Game Mode)
W pierwszej kolejności należy wybrać moduł zabawy. Każdy z nich charakteryzuje się innymi warunkami zwycięstwa.
W ramach Potyczki (Skirmish) dostępne są 3 tryby gry:
- Bój spotkaniowy (Meeting Engagement) - polega na przejęciu i utrzymaniu oznaczonych stref. Każda strefa warta jest określoną liczbę punktów zwycięstwa (Victory Points). Gracz, który zbierze ich wymaganą liczbę, wygrywa.
- Atak (Attack) - Waszym zadaniem będzie przejęcie wyznaczonych punktów na mapie oraz utrzymanie ich podczas intensywnych kontrataków wroga.
- Mobilna obrona (Mobile Defense) - polega na przemieszczeniu sprzętu z oznaczonych obszarów do strefy startowej.
Pamiętajcie, że w każdym z tych trybów obowiązuje limit czasowy, w jakim należy się zmieścić, aby odnieść zwycięstwo.
Mapa i pora dnia
W powyższym oknie możecie wybrać jedną z 16 dostępnych map, na której ma się toczyć Potyczka (Skirmish), a także porę dnia i warunki pogodowe.
Opcje (Options)
Dzięki opcjom (Options) możecie ustalić 7 różnych parametrów, jakimi będzie cechowała się Potyczka. Są to:
- Limit czasu (Time Limit) - określa jak długo będzie toczyć się Potyczka.
- Punkty początkowe (Starting Points) - określa liczbę punktów, które otrzymacie na początku Potyczki do wykorzystania przy rekrutacji oddziałów.
- Przychód (Income) - określa liczbę punktów do rekrutacji wojsk, które będą generowane podczas rozgrywki.
- Tempo uzupełniania zapasów (Refit speed) - określa prędkość, z jaką oddziały będą uzupełniać amunicję i zdrowie.
- Siły zadaniowe (Task Forces) - określa rodzaj sił zadaniowych, jakie otrzymacie do dyspozycji podczas potyczki.
- Wcześniej rozmieszczone jednostki (Preplaced Units) - określa, czy przed rozpoczęciem właściwej rozgrywki, gracze będą mogli rozmieścić pierwsze jednostki. Opcja dostępna tylko w trybie Boju spotkaniowego (Meeting Engagement)
- Zmiana strefy (Zone Switch) - określa prędkość, z jaką gracze będą przejmować strefy na mapie. Opcja jest dostępna tylko w trybie Boju spotkaniowego (Meeting Engagement).
Gracze (Players)
Ta opcja pozwala na ustalenie liczby graczy, którzy wezmą udział w potyczce, a także po jakiej stronie konfliktu się opowiedzą - NATO czy Układ Warszawski (Warsaw Pact).
Regiments to tytuł wyłącznie dla pojedynczego gracza, dlatego pozostali gracze, zarówno przeciwni jak i sojusznicy, są sterowani przez sztuczną inteligencję.
Zaawansowane zasady (Advanced Rules)
Zaawansowane zasady są całkowicie opcjonalne, jednak mogą znacznie wpłynąć na rozgrywkę poprzez modyfikację balansu zabawy.
Dostępne opcje to:
- Zwiększone obrażenia (High Lethality) - włączenie tej zasady spowoduje, że atakujące jednostki będą miały szansę zadania podwójnych obrażeń przeciwnikowi.
- Celność (Accuracy)- pozwala zwiększyć bądź zmniejszyć celność broni oddziałów.
- Obrażenia (Damage) - ten pasek pozwala na zmniejszenie bądź zwiększenie obrażeń bezpośrednich zadawanych przez oddziały.
- Ogień zaporowy (Suppression) - zwiększa bądź zmniejsza skuteczność ognia zaporowego.
- Zasięg (Range) - modyfikując tę wartość zmniejszycie albo zwiększycie zasięg oddziałów, z jakiego będą mogły oddawać strzały.
- Szybkość (Speed) - zwiększa bądź zmniejsza prędkość poruszania się oddziałów.
Do bitwy (To Battle)
Gdy już wybierzecie wszystkie ustawienia, kliknijcie przycisk Do bitwy (To Battle), aby rozpocząć Potyczkę (Skirmish).