PS5: Ray Tracing - czy będzie obsługiwany? PS5 - poradnik, najlepsze porady
Ostatnia aktualizacja: 19 listopada 2020
Ta strona poradnika do konsoli PlayStation 5 poświęcona jest zagadnieniu Ray Tracingu. Czym w ogóle jest Ray Tracing? Czy najnowsza konsola Sony obsługuje Ray tracing? A może jej specyfikacja techniczna jest na to za słaba?
Ray Tracing to w wielkim skrócie symulacja realistycznego światła w grafice komputerowej, a tym samym dostarczenie użytkownikom znacznie bardziej realistycznych wrażeń w trakcie rozgrywki. Przykładowo Ray Tracing może wpływać na to, że karoseria samochodów w grach wyścigowych będzie prezentować odbicia pojazdów innych zawodników. Czy PS5 będzie wspierać Ray Tracing? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz poniżej!
Czy PS5 ma Ray Tracing?
Ray Tracing to jedna z największych nowości w świecie wirtualnej rozrywki, która pojawiła się na rynku wraz z kartami graficznymi Nvidii z serii RTX i będzie również dostępna na konsolach nowej generacji, a więc także na PS5. Nowa konsola Sony ma podzespoły na tyle zaawansowane technologicznie, że przygotowane gry będą wspierać i obsługiwać technologię Ray Tracingu. Procesor RDNA 2 doskonale radzi sobie z tą technologią. Od tej pory, wiele gier na PS5 powinno obsługiwać technologię dynamicznego oświetlenia i grafika będzie wyglądać jeszcze bardziej realistycznie!
Dla przypomnienia, podajemy specyfikację techniczną konsoli:
- Procesor: Zen 2 - 8 rdzeni 3.5 GHz (dynamiczne taktowanie);
- Układ graficzny: 10,28 teraflopa, 36 CUs 2.23 GHz, RDNA 2;
- Proces technologiczny: 7 nm;
- Pamięć: RAM 16 GB GDDR6;
- Przepustowość pamięci: 448 GB/s;
- Dysk wewnętrzny dedykowany: 825 GB SSD;
- Dodatkowa pamięć: standardowe karty NVMe SSD, które spełniają specyficzne wymagania konsoli;
- Pamięć zewnętrzna: obsługa standardu USB 3.2 HDD;
- Czytnik dysków optycznych: 4K UHD Blu-ray Drive;
- Audio: dedykowany chip Tempest 3D.