Rozwój | Become a Legend w Pro Evolution Soccer 2010 poradnik Pro Evolution Soccer 2010
Ostatnia aktualizacja: 17 września 2019
Rozwój
Atrybuty zawodnika (Speed, Attack, Short pass accuracy itd.) rozwija się na 2 sposoby. Pierwszym są punkty za trening , a drugim punkty za mecz . Aby zwiększyć atrybut o 1 musisz uzbierać łącznie 100 takich punktów.
Mecz
Punkty rozwijające atrybuty otrzymasz po rozegranym meczu (nawet jeżeli spędzisz go na ławce). Podział i ilość otrzymanych w ten sposób punktów zależy od tego jak wyglądał mecz i co w nim robiłeś.
Trening
Trenujesz w każdym tygodniu, w którym rozgrywany jest mecz. Czyli zawsze, poza okresem negocjacyjnym. Nawet jeżeli zdecydujesz się odpocząć i nie rozgrywać meczu - otrzymasz punkty z treningu. Rodzaj treningu możesz wybrać sam. Masz dostępnych 6 cech zawodnika i możesz na nie rozdzielić 12 punktów. Na jedną cechę może przypaść maksymalnie 6 punktów. Im więcej punktów przydzielisz na daną cechę, tym bardziej rozwinie się ona podczas treningu. Na początku polecam inwestowanie w Speed (Szybkość) oraz Stamina (Wytrzymałość) . Zawodnik szybko się męczy, dlatego musisz stale podnosić jego wytrzymałość jeżeli chcesz być aktywny przez cały mecz. Szybkość jest drugą najważniejszą cechą ponieważ wolny piłkarz, nawet rozwinięty technicznie nie zrobi aż tak wiele na boisku. Sprint pozwala na minięcie przeciwników, dojście jako pierwszy do piłki, możliwość bycia przy każdej akcji, wykonanie zabójczych rajdów. Połączenie rozwiniętych tych dwóch cech sprawia, że piłkarz jest już bardzo groźny, nawet jeżeli reszta jego umiejętności ma średni poziom.
Spis cech i atrybutów, na które one wpływają:
I. TECHNIQUE KICKING
1. Attack - na ten atrybut wpływ ma również Technique (dribbling)
2. Short pass accuracy
3. Short pass speed - na ten atrybut wpływ ma również Power
4. Long pass accuracy
5. Shot accuracy
6. Shot technique
7. Free kick accuracy
8. Swerve
9. Technique - na ten atrybut wpływ ma również Technique (dribbling)
II. TECHNIQUE DRIBBLING
1. Attack - na ten atrybut wpływ ma również Technique (kicking)
2. Dribble accuracy
3. Dribble speed - na ten atrybut wpływ ma również Speed
4. Technique - na ten atrybut wpływ ma również Technique (kicking)
III. BALANCE
1. Defence
2. Body balance
3. Header - na ten atrybut wpływ ma również Power
4. Jump - na ten atrybut wpływ ma również Power
5. Teamwork
IV. POWER
1. Short pass speed - na ten atrybut wpływ ma również Technique (kicking)
2. Long pass speed
3. Shot power
4. Header - na ten atrybut wpływ ma również Balance
5. Jump - na ten atrybut wpływ ma również Balance
V. SPEED
1. Top speed
2. Acceleration
3. Response - na ten atrybut wpływ ma również Stamina
4. Dribble speed - na ten atrybut wpływ ma również Technique (dribbling)
VI. STAMINA
1. Stamina
2. Response - na ten atrybut wpływ ma również Speed