Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Phasmophobia - poradnik do gry

Phasmophobia - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Phasmophobia: Wyposażenie/Equimpent - lista, zastosowanie, wskazówki Phasmophobia poradnik, porady

Ostatnia aktualizacja: 29 października 2020

W tym rozdziale poradnika znajdziesz kompletną listę i dokładny opis wyposażenia z którego możesz korzystać w trakcie rozgrywki w Phasmophobia.

W trakcie polowania na duchy w grze Phasmophobia Gracze mogą korzystać z różnego wyposażenia, które może ułatwić im rozpoznanie rodzaju ducha, który nawiedza dane pomieszczenie i zakończenie misji. Nie wszystkie przedmioty są dostępne od razu, a niektóre z nich trzeba dodatkowo zakupić przed przystąpieniem do określonego zadania. W grze natkniesz się również na przedmioty, które mogą znaleźć się na wyposażeniu danego budynku, ale nie można ich w żaden sposób kupić.

W poniższej tabeli wymieniamy i opisujemy wszystkie przedmioty, którymi dysponują łowcy od samego początku rozgrywki w grze Phasmophobia - Phasmophobia: Wyposażenie/Equimpent - lista, zastosowanie, wskazówki - Phasmophobia - poradnik do gry

Podstawowe wyposażenie

W poniższej tabeli wymieniamy i opisujemy wszystkie przedmioty, którymi dysponują łowcy od samego początku rozgrywki w grze Phasmophobia.

Flashlight (Latarka)

Latarka to jeden z niezbędnych przedmiotów, który pozwala na oświetlenie ciemnych miejsc co niweluje nieco spadek zdrowia psychicznego postaci.

Cena: 30$.

Maksymalna ilość: 4 sztuki.

Dodatkowe informacje: dodatkową latarkę można włączyć w trakcie korzystania z innego przedmiotu. Wystarczy wcisnąć T na klawiaturze, by włączyć łunę światła z latarki zamocowanej na barku postaci. Warto także wiedzieć, że ręczne latarki można włączyć, a następnie upuścić na ziemię, by zyskać kolejne źródła światła.

UV Light (Ultrafiolet)

Ultrafiolet służy do wykrywania odcisków palców i dłoni, ale również śladów stóp, a tym samym do zbierania dowodów na obecność określonych duchów.

Ilość użyć: 2.

Cena: 35$.

Maksymalna ilość: 2.

Dowody: Banshee, Poltergeist, Revenant, Wraith.

Dodatkowe informacje: odcisków dłoni szukaj na drzwiach (zazwyczaj na środku), oknach i włącznikach światła. Ślady stóp mogą być widoczne po tym, jak duch wdepnie w sól.

Video Camera (Kamera)

Specjalna kamera, która została dostosowana do nagrywania zjawisk paranormalnych. Obraz z kamery można oglądać na ekranie monitora w ciężarówce łowców (klikając w klawiaturę komputera można przełączać się pomiędzy trybem nocnym i dziennym). Za ich pomocą można zdobyć dowód Ghost Orb.

Cena: 50$.

Maksymalna ilość: 6 sztuk.

Dowody: Jinn, Mare, Phantom, Poltergeist, Shade, Yurei.

Dodatkowe informacje: W celu poprawnego użycia kamery najpierw należy ją włączyć (domyślnie PPM), a następnie odpowiednio obrócić (domyślnie przytrzymując LPM) i umieścić w odpowiednim miejscu. Kamerę można także umieścić na specjalnym statywie (Tripod). Przed wyjściem z pomieszczenia pamiętaj, by zgasić światło - inaczej nie zdobędziesz dowodów.

EMF Reader (Czytnik pola elektromagnetycznego)

EMF Reader to urządzenie, które mierzy fluktuacje pola elektromagnetycznego. Sygnał dźwiękowy wydobywający się z tego urządzenia będzie się nasilał w zależności od odległości dzielącej Gracza od ducha. Gdy uda Ci się odczytać EMF Level 5 zdobywasz niepodważalny dowód na obecność ducha.

Cena: 45$.

Maksymalna ilość: 2 sztuki.

Możliwe duchy: Banshee, Jinn, Oni, Phantom, Revenant, Shade.

Dodatkowe informacje: EMF Reader można włączyć i rzucić na ziemię jednak uważaj, by się nie przewrócił - wciąż będzie działał, a Ty będziesz mógł korzystać z innego przedmiotu.

Photo Camera (Aparat)

Aparat nie służy do zbierania dowodów, ale ma inne zastosowania. Robiąc zdjęcia zjawiskom paranormalnym i określonym przedmiotom można dostać dodatkowe wynagrodzenie po zakończeniu misji.

Cena: 40$.

Ilość użyć: 5.

Maksymalna ilość: 3 sztuki.

Dodatkowe informacje: za zrobienie konkretnych zdjęć aparatem możesz otrzymać dodatkowe pieniądze: odciski palców, poruszające się obiekty, brudna woda, ciało zabitej osoby, kość, laleczka Voodoo, a nawet za uwiecznienie na zdjęciu ducha.

Ghost Writing Book

Jeśli umieścisz ten przedmiot w pobliżu ducha będzie on mógł z niej skorzystać i coś napisać (narysować). Po takiej interakcji zdobędziesz konkretny dowód na obecność istoty pozaziemskiej.

Cena: 40$.

Ilość użyć: 1.

Maksymalna ilość: 2.

Dowody: Demon, Oni, Revenant, Shade, Spirit, Yurei.

Dodatkowe informacje: duchy mogą pisać w momencie, gdy książka została położona na ziemi lub na innym przedmiocie, ale także w momencie, gdy przedmiot jest trzymany przez Gracza.

Spirit Box

Specjalistyczne urządzenie, które potrafi przechwytywać częstotliwości radiowe, które pozwalają na rozmowę z duchami i zadawanie im pytań. Uzyskując odpowiedź na pytanie można zdobyć niezbity dowód na obecności ducha.

Cena: 50$.

Maksymalna ilość: 2.

Dowody: Demon, Jinn, Mare, Oni, Poltergeist, Spirit, Wraith.

Dodatkowe informacje: musisz znajdować się w pobliżu ducha (około 3 metry), a światła muszą być wyłączone, by zadać mu pytanie.

Pytania osobiste: what is your name?, who are you?, what is your gender?

Pytania o wiek: how old are you?, what is your age?, are you young?

Pytania o miejsce: are you close?, anybody here?, are you with us?

Trudne pytania: are you angry?, What do you want?, should we leave?

Dodatkowe wyposażenie

W poniższej tabeli wymieniamy i opisujemy wszystkie dodatkowe przedmioty, które możesz dokupić przed przystąpieniem do wykonywania określonego zadania w grze Phasmophobia.

Crucifix (Krucyfiks)

Krucyfiks jest używany do powstrzymania duchów przed wejściem w fazę polowania. Jest skuteczny wyłącznie w pobliżu ducha i ma ograniczony zasięg.

Ilość użyć: 2.

Cena: 30$.

Maksymalna ilość: 2.

Zasięg: 3 metry w przypadku większości duchów, 5 metrów w przypadku Banshee.

Dodatkowe informacje: zamiast trzymać przedmiot przy sobie należy rzucić go na ziemię w pomieszczeniu w którym znajduje się duch - najlepiej na samym środku pomieszczenia. W przypadku większego pomieszczenia trzeba będzie użyć dwóch Krucyfiksów.

Smudge Sticks (Patyczki do smużenia)

Smudge Sticks po podpaleniu wydzielają dym, który uniemożliwia duchom wykonywanie ataków przez określony czas.

Ilość użyć: 1.

Cena: 15$.

Maksymalna ilość: 4.

Zasięg: 6 metrów.

Szczególnie skuteczne przeciwko: Spirit, Yurei.

Dodatkowe informacje: do użycia Smudge Sticks będziesz potrzebować jakiegoś źródła ognia: zapalniczki lub palącej się świecy. Po podpaleniu Smudge Sticks będą dymić przez 15 sekund.

Candle (Świeca)

Świeca to dodatkowe źródło światła, które nie jest zależne od elektryczności więc może przydać się w wielu sytuacjach, a do tego spowalnia utratę zdrowia psychicznego postaci. Świece są niezwykle skuteczne w momencie, gdy masz do czynienia z duchem typu Mare, który bardzo często wyłącza bezpiecznik.

Cena: 15$.

Maksymalna ilość: 4.

Dodatkowe informacje: do zapalenia świecy będziesz potrzebować Zapalniczki.

Glow Stick (Pałeczka UV)

Pałeczki UV mogą być użyte do oświetlania ciemnych pomieszczeń, ale również do znalezienia odcisków palców lub stóp, a tym samym zdobycia dowodu na obecność ducha.

Cena: 20$.

Maksymalna ilość: 2.

Dodatkowe informacje: szukając odcisków placów zwracaj uwagę na drzwi, okna i włączniki świateł. Ślady stóp mogą być widoczne w rozsypanej soli.

Head Mounted Camera (Dodatkowa kamera czołowa)

Bardziej zaawansowana wersja zwykłej kamery, która pozwala na aktywne monitorowanie ciemnych pomieszczeń i przekazywanie obrazu do ciężarówki skąd zespół może wypatrywać śladów obecności duchów: Ghost Orb.

Ilość użyć: 1.

Cena: 60$.

Maksymalna ilość: 4.

Wymagany poziom: 8.

Dowody: Jinn, Mare, Phantom, Poltergeist, Shade, Yurei.

Dodatkowe informacje: grając w trybie single-player nie warto wydawać pieniędzy na to wyposażenie. Head Mounted Camera przydaje się jedynie w rozgrywce wieloosobowej.

Infrared Light Sensor (Czujnik ruchu na podczerwień)

Infrared Light Sensor działa na podczerwień i wykrywa zarówno ludzkie ruchy, jak i paranormalne (duchy). Dodatkowo oświetla fragment pomieszczenia.

Ilość użyć: wielokrotnego użytku.

Cena: 65$.

Maksymalna ilość: 4.

Wymagany poziom: 6.

Dodatkowe informacje: za pomocą tego przedmiotu nie można zaliczyć zadania wykrycia ducha za pomocą czujnika ruchu. Do tego celu musisz użyć bardziej specjalistycznego narzędzia jakim jest Motion Sensor.

Lighter (Zapalniczka)

Zapalniczki używa się do podpalenia Patyczków smużących (Smudge Sticks) i Świec (Candle). Służą również jako dodatkowe źródło światła.

Ilość użyć: wielokrotnego użytku.

Cena: 10$.

Maksymalna ilość: 2.

Dodatkowe informacje: jeśli chcesz podpalić Świecę lub Smudge Sticks wystarczy, że będziesz mieć Zapalniczkę w swoim ekwipunku i wciśniesz klawisz F w momencie trzymania odpowiedniego przedmiotu.

Thermometer (Termometr)

Termometr wykorzystywany jest do odczytywania temperatury danego pomieszczenia co może pomóc w rozpoznaniu określonego ducha.

Cena: 30$.

Maksymalna ilość: 3.

Dowody: Banshee, Demon, Mare, Phantom, Wraith, Yurei.

Dodatkowe informacje: Gdy temperatura w pomieszczeniu spadnie poniżej 3 stopni Celsjusza zdobywasz dowód na to, że duch powoduje ujemne temperatury (Freezing Temperatures).

Tripod (Statyw)

Na statywach można zamontować kamery, by móc monitorować pomieszczenie w którym nie ma dobrego miejsca na standardowe ustawienie tego przedmiotu.

Cena: 25$.

Maksymalna ilość: 5.

Dodatkowe informacje: statywu nie można przechowywać w ekwipunku. W momencie zmiany na inny przedmiot statyw zostaje automatycznie upuszczony.

Strong Flashlight (Mocna latarka)

Ulepszona wersja latarki, która jest niezwykle przydatna w trakcie eksploracji dużych budynków.

Cena: 50$.

Maksymalna ilość: 4.

Wymagany poziom: 5.

Dodatkowe informacje: ulepszona wersja latarki wytwarza jaśniejsze światło.

Sound Sensor (Czujnik dźwięku)

Specjalistyczne urządzenie, które może wychwycić nawet najdrobniejsze dźwięki i przekazać te dane do ciężarówki łowców.

Cena: 80$.

Maksymalna ilość: 4.

Wymagany poziom: 8.

Dodatkowe informacje: czujnik dźwięku może wykryć dźwięk nawet przez ściany.

Sanity Pills (Pigułki zdrowia psychicznego)

Każde opakowanie pigułek przywraca 40% Poczytalności postaci, do maksymalnej wartości 100%.

Ilość użyć: 1.

Cena: 45$.

Maksymalna ilość: 4.

Wymagany poziom: 5.

Dodatkowe informacje: Sanity Pills są niezwykle przydatne na obszarze dużych map, a także w trakcie zdobywania dowodów na obecność Demonów, Mare i Yurei.

Salt Shaker (Solniczka)

Rozsypana Sól jest toksyczna dla większości duchów. Dodatkowo ujawnia ślady stóp duchów pod światłem UV.

Ilość użyć: 3.

Cena: 15$.

Szczególnie przydatna przeciwko: Wraith - zmusza ducha do zaprzestania ataku.

Maksymalna ilość: 2.

Dodatkowe informacje: każda Solniczka może zostać użyta trzy razy, a następnie można ją wyrzucić. Stosy soli warto rozsypywać w wąskich przejściach, korytarzach i w drzwiach - wszędzie tam, gdzie duch będzie musiał przejść.

Parabolic Microphone (Mikrofon paraboliczny)

Mikrofon paraboliczny może wykryć dźwięk nawet z dużej odległości, a do tego działa przez ściany.

Cena: 50$.

Maksymalna ilość: 2.

Wymagany poziom: 7.

Dodatkowe informacje: przedmiot przydatny w trakcie eksploracji większych map jak Asylum i High School. Na mniejszych mapach nie warto tracić pieniędzy na ten sprzęt.

Motion Sensor (Czujnik ruchu)

Motion Sensor jest w stanie wykryć nawet najmniejszy ruch - zarówno ludzki jak i nadprzyrodzony (duch). Co więcej, czujnik ruchu jest dodatkowo połączony z mapą wyświetlaną w ciężarówce łowców.

Ilość użyć: wielokrotnego użytku.

Cena: 100$.

Maksymalna ilość: 4.

Dodatkowe informacje: czujnik ruchu musi zostać umieszczony poniżej linii wzroku postaci, by był skuteczny. Niezbędny do zaliczenia zadania wykrycia obecności ducha za pomocą czujnika ruchu.

Przedmioty specjalne

W poniższej tabeli wymieniamy i opisujemy wszystkie przedmioty specjalne, których nie można zakupić, ale za to mogą pojawić się na wyposażeniu budynków eksplorowanych w grze Phasmophobia.

Ouija Board (Tablica Ouija)

Tablica Ouija umożliwia Graczom rozmowę z duchami jednak kosztem ich zdrowia psychicznego (Sanity).

Jak użyć: podejdź do przedmiotu i naciśnij LPM, a następnie użyj mikrofonu by zadać duchowi pytanie. Jeśli cały proces przejdzie pomyślnie, duch przeliteruje swoją odpowiedź.

Zagrożenie: zawsze istnieje szansa, że duch się rozgniewa i postać Gracza zadającego pytanie straci 40% Poczytalności.

Specjalna interakcja: skuteczna rozmowa z Demonem nie obniża Poczytalności postaci.

W trakcie rozmowy z duchem możesz zadawać różne pytania:

Pytania o zbrodnię: who did you kill?, did you murder?, who died?

Pytania o wiek: how old are you?, what is your age?, are you young?

Pytania o miejsce: are you close?, anybody here?, are you with us?

Pytania o śmierć: when did you die?, how long have you been dead?

Bone Evidence (Kość)

Kość można znaleźć losowo w różnych miejscach danej lokacji. Zrobienie zdjęcia Kości (Bone Evidence) zagwarantuje Graczowi dodatkową nagrodę pieniężną po zakończeniu misji.

Dodatkowe informacje: Kość możesz również podnieść i zabrać ze sobą.

Voodoo Doll (Laleczka Voodoo)

Laleczkę Voodoo można znaleźć losowo w różnych miejscach danej lokacji. Zrobienie zdjęcia temu przedmiotowi zagwarantuje Graczowi dodatkową nagrodę pieniężną po zakończeniu misji.

Dodatkowe informacje: Laleczkę Voodoo można podnieść i zabrać ze sobą jednak bardzo często dochodzi do sytuacji w której duch natychmiast pojawia się obok postaci, która podniosła ten przedmiot.