Podziemne Laboratorium/Szpital | Przejście gry Outlast Whistleblower Outlast: Whistleblower poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019
Podziemne Laboratorium/Szpital
Grę rozpoczniesz pojawiając się w magazynie przy laptopie pisząc wiadomość email. Gdy postać skończy wciśnij lewy przycisk myszy by ją wysłać. Po chwili przyjdzie po ciebie gość mówiący, że oczekują cię na stanowisku. Wyjdź z pokoju i udaj się na prawo, a przy recepcji znów w prawo. Po przejściu korytarzem dojdziesz do swojego stanowiska gdzie poproszą cię o naprawę oprogramowania. Usiądź na krześle przy komputerze i obserwuj przerywnik filmowy. Gdy już wszystko zostanie wykonane wróć do pomieszczenia z laptopem gdzie nakryją cię strażnicy.
Następnie obudzisz się na krześle przed telewizorem. Weź kamerę i poczekaj aż kumpel otworzy ci celę. Następnie idź szybko w lewo, a w łazience po prawej znajdziesz baterię. Idź dalej, a po chwili zaatakuje cię duch. Biegnij cały czas korytarzem, aż nie dojdziesz do drzwi. Gdy przez nie wparujesz to duch zniknie, a pojawią się więźniowie, którzy będą chcieli byś dołączył do ich znęcania się nad martwym lekarzem. Poczekaj, aż więzień skończy mówić i ruszaj dalej do korytarza.
Uważaj na gościa, który będzie siedział na krześle po prawej, bo gdy podejdziesz ten wstanie i rzuci się na ciebie. Uciekaj do następnego pomieszczenia i tam znajdź wejście do łazienki. Wariat zadowoli się innym, którego minąłeś, a ty sam utkniesz tutaj. U góry będzie szyb wentylacyjny. Wejdź do niego i czołgaj się do wyjścia, po drodze słysząc rozmowę jednego lekarza ze strażnikiem.
Na końcu szybu zeskocz na dół. Przyjemniaczek, który tam będzie nic ci nie zrobi, więc nie musisz się go bać. Odepchnij szafę, która blokuje drzwi i wyjdź z pomieszczenia. Podczas wykonywania tej czynności, mężczyzna który siedział wstanie i podejdzie do ciebie, ale nie masz powodu do obaw.
Na rozwidleniu możesz iść tylko w lewo. Korytarz w prawo będzie ślepym zaułkiem. Pojawia się też wizje. Znajdź pomieszczenie z przyciskiem, które otwiera przejście dalej. Tam okaże się że w komorze znajduje się uwięziony lekarz. Naciśnij przycisk i obejrzyj scenkę. Pamiętaj że obok przycisku znajdziesz baterię. Następnie cofnij się i przejdź otwartym przejściem dalej. Uważaj bo w korytarzu znów napadnie cię duch. Gdy dobiegniesz do śluzy to zaniecha ataku.
Po chwili komora cię odkazi i będziesz mógł pójść dalej. Dojdziesz do drzwi z napisem Exit. Niestety zostaną one zamknięte ci przed nosem. Po lewej stronie na ziemi znajdziesz baterię (za butlami). Stojąc plecami do drzwi wyjściowych podejdź do kartonów po prawej. Wejdź na nie w wczołgaj się wyżej. Przejdź nad śluzą po czym zeskocz znów do korytarza.
Na korytarzu przy zwłokach strażnika znajdziesz baterię. Drugą w oświetlonym pomieszczeniu po lewej przy łóżku. Kieruj się w stronę mlaskającego odgłosu, a po chwili dotrzesz do kuchni. Przejdź przez chłodnię, a następnie stołówkę gdzie będą martwi pacjenci. Sam kucharz nic ci nie zrobi, więc ruszaj dalej. Gdy będziesz przechodził między stołami to kucharz cię zobaczy i każe ci się wynosić. Spełnij jego prośbę.
Wyjdź na korytarz i skręć w prawo do łazienek. Zobaczysz tam rząd umywalek i pisuarów. Po prawej będą szafki na ubrania. Znajdziesz tam baterię, zabierz nią i ruszaj dalej prosto. Usłyszysz tam dwa normalne głosy, oraz więźnia przykutego do drzwi. Musisz zdjąć mu kajdanki, a do tego potrzebujesz klucza. Odwróć się i wespnij przez okno do kolejnej części kompleksu.
Idź korytarzem przeskakując przewrócone łóżko. W tej części nie jesteś sam. To miejsce patroluje kucharz z piłą tarczową. Nie wolno ci biegać jeśli chcesz go ominąć, ponieważ od razu cię namierzy i zacznie gonić. Warto się skradać. Jakby zaczął cię gonić zawsze możesz uciec w miejsce, z którego przyszedłeś. By znaleźć klucz musisz iść przez ciemny pokój, potem w lewo, przez oświetloną część.
Następnie skręć do pokoju po prawej. Tam zabierz baterię i przejdź do następnego pomieszczenia gdzie jest oświetlone biurko. Wejdź na nie i przeskocz do bardziej przyjaznej części kompleksu.
Spotkasz tam kolesia z zakneblowanymi ustami, który będzie za tobą chodził. Nie zrobi ci jednak krzywdy wiec możesz go ignorować. Ruszaj korytarzem i zabierz klucz martwemu strażnikowi. Po drodze przez stanowiska laboratoryjne podnieś baterię i wyjdź przez wyważone drzwi. Wrócisz do znanej ci części kompleksu, która jest patrolowana przez kucharza. Możesz biec teraz do gościa przykutego do drzwi i rozkuć go.
Kucharz wtedy szepnie, że znajdzie inna drogę.
Po rozkuciu znajdziesz się w krematorium. Całe pomieszczenie będzie skąpane w mroku, więc będziesz musiał często używać kamery. W środku też znajdziesz czołgającego mężczyznę, który po chwili jednak padnie martwy.
Gdy podejdziesz do którychś drzwi to dorwie cię kucharz. Po chwili jednak wrzuci cię do paleniska byś się przypiekł. Leć do drugiego końca i zacznij przebijać się przez ścianę. Gdy wylecisz wariat się wkurzy, ale nie będzie go w pobliżu.
Udaj się teraz do drabiny, która będzie obok ciebie. Będąc na górze wespnij się jeszcze na gzyms i jesteś piętro wyżej. Teraz po pudłach w górę, a potem po gzymsie ostrożnie na drugi koniec pomieszczenia. W połowie przechadzki znów zacznie gonić cię duch. Uciekając wejdź do szybu który będzie na poziomie twoich nóg i zeskocz na korytarz.
Idź nowym korytarzem, który skąpany jest w ciemnościach. Na rozwidleniu będziesz miał dwa kierunki. Lewa strona zaprowadzi cię do baterii, a prawa - oświetlona - dalej w fabule. Idź dalej korytarzem a dotrzesz do biblioteki. Tutaj znów pojawi się kucharz, który cię prześladuje. Jeśli cię dojrzy uciekaj i chowaj się po szafkach lub cały czas głównym korytarzem do przejścia między półkami, którymi on nie przejdzie.
Dalej będziesz miał pokój z dwoma parami drzwi. Te po lewej prowadzą do ubikacji, gdzie w środkowej będzie jeden z wariatów wpychający głowę lekarza do klozetu, ale nie zrobi ci krzywdy. Drzwi po prawej będą tymi właściwymi.
Poprowadzą cię na kolejny ofoliowany korytarz, po którego prawej stronie znajdziesz baterię, a po lewej wejście dalej. Koło wejścia do śluzy będzie rozdarte wyjście, z którego musisz skorzystać. Następnie znajdź rozbite okno i przejdź nim i skieruj się na lewo. Przejdź przez dwie pary drzwi, a przed nosem wyrośnie ci jeden z pacjentów który odwróci się i pójdzie walić głową w drugie drzwi.
Przejdź pod biurkiem, które stoi obok i zabierając baterie z lady niedaleko wyjdź z pokoju i przejdź obok pokoju pielęgniarki do kolejnego korytarza. Skieruj się od razu w prawo, ponieważ na lewo niczego do zebrania nie będzie. Wejdź do pokoju 237 i wespnij się do szybu i przejdź dalej, by spaść pod pierwszą kratką. Kucharz zacznie się dobijać do drzwi, ale ich nie wyważy. Przejdź szybko drugimi dalej.
Trafisz do małej łazienki, którą opuść przez dziurę w ścianie. Wyjdź na korytarz i idź cały czas naprzód, aż nie dojdziesz do punktu laboratoryjnego z dwoma komputerami. Tam weź dokumenty i idź dalej spotykając strażnika, który jednak każe ci spadać. Weź baterię przy kontrolce śluzy.
Wyjdź z pomieszczenia i przejdź korytarzem do następnego. Od razu rozlegnie się znajomy dźwięk piły. Twój znajomy znów tu jest. Musisz wyjść na salę i biec cały czas prosto do drzwi na wprost, potem korytarzem i jak zobaczysz ślady krwi na podłodze to skręć do śluzy by się na nią wspiąć.
Potem chwilę górą i już jesteś przy gas roomie gdzie należy zakręcić gaz.
Gdy już go zakręcisz, znów pobaw się z kucharzem i cofnij do drzwi, za którymi strażnik kuli się ze strachu. Przejdź przez śluzę i dalej znanym ci korytarzem. Potem tylko jeszcze jedna śluza znajdziesz się w piwnicach.