Octopath Traveler 2: Profesje Octopath Traveler 2 poradnik, porady
Instynkty łowcy i inteligencja uczonego w jednej postaci? W Octopath Traveler 2 macie wiele możliwości wyboru dodatkowych profesji.
Ostatnia aktualizacja: 28 marca 2023
Każda z postaci ma swoją podstawową profesję, ale jest jeszcze możliwość zdobycia umiejętności wykonywania dodatkowych prac. W Solistii jest w sumie osiem gildii, po jednej dla każdego z ośmiu podstawowych zawodów. W każdej gildii jest Mistrz Gildii, który nagradza podróżników licencją na pracę i pozwalając im na wyposażenie pracy powiązanej gildii jako pracy dodatkowej. Ta strona zawiera opisy poszczególnych profesji, co z pewnością pomoże Wam w wyborze.
Kleryk
Kleryk włada wieloma zaklęciami leczniczymi, obronnymi, a nawet ożywiającymi. Dzięki zdolności do leczenia sojuszników i zwiększania ich obrony, Kleryk uznawany jest za niezbędny element każdej drużyny. Oto umiejętności Kleryka:
- Heal Wounds (leczenie ran) - przywraca HP wszystkim sojusznikom.
- Heal more (lecz więcej) - przywraca dużą ilość HP wszystkim sojusznikom.
- Heavenly Healing (niebiańskie uzdrowienie) - przywraca ogromną ilość HP wszystkim sojusznikom.
- Holy Light (święte światło) - zadawanie obrażeń świetlnych pojedynczemu wrogowi.
- Prayer to the Flame (modlitwa do płomienia) - zwiększa obronę fizyczną i obronę przed żywiołami pojedynczego sojusznika na 2 tury.
- Mystical Staff (mistyczna laska) - zadanie ataku laską pojedynczemu wrogowi 2 razy i kradzież SP odpowiadającemu 10% zadanych obrażeń.
- Luminescence (luminescencja) - zadanie obrażeń świetlnych wszystkim wrogom.
- Radiance (blask) - zadanie obrażeń świetlnych wszystkim wrogom 2 razy.
- Lux Congerere (kolekcja światła) - zadanie obrażeń świetlnych wszystkim wrogom 3 razy.
- Sacred Shield (święta tarcza) - podarowanie tarczy pojedynczemu sojusznikowi, zmniejszając jego obrażenia otrzymane od następnego trafienia o 50%
- Revive (ożywienie) - ożywienie wszystkich sojuszników.
- Revive and Restore (ożywienie i przywrócenie) - ożywienie i przywrócenie dużej ilość HP wszystkim sojusznikom.
- Revive and Rejuvenate (ożywienie i odmłodzenie) - ożywienie i przywrócenie ogromnej ilości HP wszystkim sojusznikom.
- Aelfric's Blessing (błogosławieństwo Aelfric) - boska umiejętność, danie pojedynczemu sojusznikowi możliwości ponownego działania na koniec tury przez 3 tury. Na turę można wykonać tylko jedną dodatkową akcję.
Ponadto, Kleryk posiada kilka umiejętności wspierających:
- Resilience (odporność) - zwiększa ilość HP przywracanych postaci wyposażonej po wyleczeniu.
- Inner Strength (wewnętrzna siła) - zwiększa maksymalne SP postaci o 50.
- Evil Ward (oddział zła) - zwiększa skuteczność drużyny podczas próby ucieczki.
- Rise Again (powstań) - wyposażona postać odzyskuje 25% swojego maksymalnego HP raz na bitwę po tym, jak zostanie obezwładniona.
Uczony
Uczony specjalizuje się w zadawaniu obrażeń od żywiołów. Jego zdolności nanoszenia pozytywnych efektów czynią go doskonałym wsparciem dla sojuszników. Oto umiejętności Uczonego:
- Fireball (kula ognia) - zadawanie obrażeń od ognia wszystkim wrogom.
- Fire Storm (burza ognia) - zadawanie obrażeń od ognia wszystkim wrogom 2 razy.
- Ignis Ardere (rozszalały ogień) - zadawanie obrażeń od ognia wszystkim wrogom 3 razy.
- Icewind (lodowy wiatr) - zadawanie obrażeń od lodu wszystkim wrogom.
- Blizzard (zamieć) - zadawanie obrażeń od lodu wszystkim wrogom 2 razy.
- Glacies Claudere (lodowe więzienie) - zadawanie obrażeń od lodu wszystkim wrogom 3 razy.
- Lightning Bolt (błyskawica) - zadawanie obrażeń od błyskawic wszystkim wrogom.
- Lightning Blast (uderzenie pioruna) - zadawanie obrażeń od błyskawic wszystkim wrogom 2 razy.
- Tonitrus Canere (pieśń wichury) - zadawanie obrażeń od błyskawic wszystkim wrogom 3 razy.
- Analyze (analiza) - ujawnij HP i 1-5 słabych punktów pojedynczego wroga.
- Stroke of Genius (przebłysk geniuszu) - przyznaje jednemu sojusznikowi efekty zwiększające atrybuty na 2-5 tur.
- Elemental Barrage (żywiołowa zapora) - zadaje losowym wrogom obrażenia od ognia, lodu lub błyskawic 3-8 razy.
- Advanced Magic (zaawansowana magia) - zwiększa intensywność zaklęć pojedynczego sojusznika 2-5 razy.
- Alephan's Wisdom (mądrość Alephan) - boska umiejętność, zwiększa intensywność zaklęć pojedynczego sojusznika trzykrotnie.
Ponadto, Uczony posiada kilka umiejętności wspierających:
- Envasive Maneuvers (manewry wymijające) - zmniejsza częstotliwość przypadkowych spotkań.
- Elemental Augmentation (wzmocnienie żywiołów) - zwiększa atak żywiołów wyposażonej postaci o 50.
- Extra Experience (dodatkowe doświadczenie) - dodaje dodatkowe PD po bitwach.
- Advanced Magic Master (zaawansowany mistrz magii) - wyposażona postać może użyć bardziej intensywnych zaklęć o 1 raz więcej.
Handlarz
Handlarz ma talent do generowania pieniędzy i używania ich do zatrudniania najemników oraz kupowania sprzętu i przedmiotów, dzięki czemu może skutecznie wspierać swoich sojuszników w bitwie. Posiada również wiele zdolności, którymi może wesprzeć członków swojej drużyny. Oto umiejętności Handlarza:
- Arrow of Fortune (szczęśliwa strzała) - potężny atak z łuku na pojedynczego wroga i otrzymanie JP. Im więcej zostanie zadanych obrażeń, tym więcej JP zostanie otrzymanych.
- Rest (odpoczynek) - przywrócenie własnego HP i SP oraz usunięcie negatywnych efektów.
- Collect (zbierz) - zebranie pieniędzy od jednego wroga.
- Ember (niedopałek) - obrażenia od ognia zadane jednemu wrogowi.
- Donate BP (Przekaż BP) - przyznanie 1-4 BP pojedynczemu sojusznikowi.
- Sidestep (krok w bok) - unikanie 1-4 ataków fizycznych ze 100% skutecznością.
- Hired Help (wynajęta pomoc) - wezwanie wynajętej pomocy na pole bitwy w zamian za pieniądze.
- Bifelgan's Bounty (nagroda Bifelgan) - boska umiejętność, zadanie pojedynczemu wrogowi obrażeń niebazujących na żywiołach i zyskanie pieniędzy równoważnym zadanym obrażeniom.
Ponadto, Handlarz posiada kilka umiejętności wspierających:
- Grows on Trees (rośnie na drzewach) - otrzymanie dodatkowych pieniędzy po bitwach.
- Boost-Start (doładowany start) - zapewnia wyposażonej postaci 1 BP na początku bitwy.
- Hang Tough (trzymaj się mocno) - wyposażona postać nie umiera, śmiertelne ataki pozostawiają jej 1 HP.
- Full Power (pełna moc) - całkowicie wypełnia wskaźnik ukrytej mocy wyposażonej postaci na początku bitwy.
Wojownik
Wojownik charakteryzuje się niezwykłą wytrzymałością i ogromną siłą ataku fizycznego. Zadaje wrogom wysokie obrażenia i z łatwością przełamuje ich obronę, czyniąc ich bardziej podatnymi na ataki sojuszników. Oto umiejętności Wojownika:
- Aggressive Slash (agresywne cięcie) - przeprowadzenie ataku mieczem na przypadkowych wrogach 3-6 razy.
- Piercing Thrust (przeszywające pchnięcie) - przeprowadzenie potężnego ataku bronią drzewcową na pojedynczym wrogu i zagwarantowanie 25-75% szansy na zadanie ciosu krytycznego.
- Abide (przestrzeganie) - zwiększenie ataku fizycznego na 3-9 tur.
- Enervating Slash (obezwładniające cięcie) - usuwanie wszystkich pozytywnych efektów i zadanie ataku mieczem. Im więcej efektów zostanie anulowanych, tym silniejszy będzie atak.
- Stout Wall (gruba ściana) - zwiększenie obrony fizycznej przez 3 tury.
- Incite (Podżeganie) - przyciąganie pojedynczych ataków przeciwników przez 3-9 tur.
- Vengeful Blade (Mściwe ostrze) - daje możliwość kontrowania obrażeń fizycznych atakiem mieczem 2-5 razy. Kontratak zmniejsza obronę wroga.
- Brand's Blade (Ostrze Brand) - boska umiejętność, niezwykle potężny atak mieczem na pojedynczego wroga.
Ponadto, Wojownik posiada kilka zdolności wspierających:
- Bolstering Break (wzmocnione łamanie) - zwiększenie siły ataku fizycznego wyposażonej postaci podczas pokonywania wroga.
- Summon Strength (przywołanie siły) - zwiększenie ataku fizycznego wyposażonej postaci o 50.
- Latent Power Plus (utajona moc plus) - zwiększa ukrytą moc wyposażonej postaci.
- Deal More Damage (zadaj więcej obrażeń) - zwiększa maksymalne obrażenia, które może zadać dana postać do 99 999.
Tancerz
Tancerz specjalizuje się we wzmacnianiu sojuszników i osłabianiu wrogów. Jego zdolności do przywracania HP i SP sojuszników czyni ich niezastąpionym wsparciem w długich bitwach. Oto umiejętności Tancerza:
- Lion Dance (taniec lwa) - zwiększa atak fizyczny pojedynczego sojusznika na 2-8 tur.
- Ruinous Kick (rujnujące kopnięcie) - potężny atak fizyczny na pojedynczego wroga i zmniejszenie jego obrony.
- Peacock Strut (pawia pycha) - zwiększenie siły ataków bazujących na żywiołach pojedynczego sojusznika na 2-8 tur.
- Sweeping Gale (szeroka wichura) - zadanie obrażeń od wiatru jednemu wrogowi.
- Stimulate (stymulacja) - przesunięcie następnej akcji pojedynczego sojusznika w górę o 1-3 miejsca lub sprawienie, aby pojedynczy sojusznik zadziałał jako pierwszy.
- Dagger Dance (taniec sztyletów) - atak sztyletem na wszystkich wrogach.
- Bewildering Grace (oszałamiająca łaska) - wystąpienie losowego efektu 1-4 razy.
- Sealticge's Seduction (uwodzenie Sealticge) - boska umiejętność, rozszerza zasięg umiejętności pojedynczego sojusznika na wszystkich przez 3 tury.
Ponadto, Tancerz posiada kilka zdolności wspierających:
- The Show Goes On (przedstawienie trwa) - wydłuża czas trwania efektów wzmacniających zapewnianych przez wyposażoną postać o 1 turę.
- Ever Evasive (zawsze wymijający) - umożliwia wyposażonej postaci łatwiejsze unikanie ataków wroga.
- Hard Worker (ciężko pracujący) - otrzymanie dodatkowego JP po bitwach.
- Invigorate and Inspire (ożywienie i inspiracja) - nieznacznie wypełnia ukryty wskaźnik mocy celu, gdy wyposażana postać zapewnia mu efekt wzmacniający.
Aptekarz
Aptekarz słynie z umiejętności uzdrawiania, wzmacniania i obrony. Aptekarz świetnie sprawdza się we wspieraniu swoich sojuszników w bitwie, jednocześnie zadając obrażenia wrogom. Oto umiejętności Aptekarza:
- Healing Touch (uzdrawiający dotyk) - przywraca HP lub wskrzesza pojedynczego sojusznika.
- Icicle (sopel lodu) - zadaje obrażenia lodowe jednemu wrogowi.
- Rehabilitate (rehabilitacja) - przyznaje pojedynczemu sojusznikowi odporność na negatywne efekty na 2-8 tur.
- Sweeping Cleave (szerokie rozłupanie) - przeprowadzenie ataku toporem na wszystkich wrogach.
- Poison Axe (zatruty topór) - przeprowadzenie potężnego ataku toporem na pojedynczym wrogu i zatrucie go na 2 tury.
- Replenish Health (uzupełnij zdrowie) - na 3-9 tur dodaje HP pojedynczemu sojusznikowi po podjęciu przez niego działania.
- Weak to Poison (słaby na truciznę) - sprawia, że pojedynczy przeciwnik jest szczególnie podatny na obrażenia od otrucia przez 2-8 tur.
- Dohter's Charity (fundacja Dohter) - boska umiejętność, zwiększa zasięg przedmiotów jednego sojusznika przez 3 tury.
Ponadto, Aptekarz posiada kilka umiejętności wspierających:
- Vigorous Victor (energiczny Victor) - przywraca 30% maksymalnego HP i SP postaci po wygraniu bitwy.
- Hale and Hearty (rześki i serdeczny) - zwiększa maksymalne HP postaci o 500.
- Inspiriting Break (inspirująca przerwa) - przywraca SP postaci, gdy pokonuje wroga.
- Preventative Measures (środki zapobiegawcze) - daje wyposażanej postaci odporność na efekty osłabiające przez 3 tury na początku bitwy.
Złodziej
Złodziej może zakłócać zdolności i ruchy wrogów, zadając jednocześnie obrażenia. Może kraść przedmioty wrogom, osłabiać ich statystyki i nakładać na nich negatywne efekty. Jego zdolność do zwiększania szybkości i uników sojuszników sprawiają, że jest również skuteczny we wspieraniu swojej drużyny w bitwie. Oto umiejętności Złodzieja:
- Steal (ukradnij) - zabranie przedmiotu pojedynczemu wrogowi.
- Darkest Night (najciemniejsza noc) - zadanie obrażenia oparte na mroku pojedynczemu wrogowi.
- HP Thief (złodziej HP) - atak sztyletem 2 razy na pojedynczego wroga i zabranie HP równe połowie zadanych obrażeń.
- Surprise Attack (atak z zaskoczenia) - atak mieczem na pojedynczego wroga. Siła ataku zależy od szybkości jego zadania w trakcie tury.
- Swift Step (szybki krok) - zwiększenie prędkości na 3-9 tur.
- Armor Corrosive (żrąca zbroja) - zmniejszenie obrony fizycznej pojedynczego wroga na 2-8 tur.
- Shackle Foe (wróg w kajdanach) - zmniejszenie ataku fizycznego pojedynczego wroga na 2-8 tur.
- Aeber's Reckoning (rozliczenie Aeber) - boska umiejętność, wyzwala potężny atak sztyletem na wszystkich wrogów. Im większa prędkość, tym silniejszy atak.
Ponadto, Złodziej posiada kilka umiejętności wspierających:
- Incidental Attack (przypadkowy atak) - postać wyposażająca ma 50% szans na atak, gdy używa umiejętności niezadającej obrażeń.
- Fleetfoot (zwinny) - większa szybkość wyposażonej postaci o 50.
- Ensnare (usidlenie) - postać wyposażająca ma 50% szans na wywołanie efektu redukującego atrybuty podczas otrzymywania obrażeń fizycznych.
- Life in the Shadows (życie w cieniu) - otrzymywanie dodatkowego EXP i JP po bitwach w nocy.
Łowca
Łowca posiada szereg umiejętności ofensywnych i wspierających. Dzięki swojej zdolności do używania różnych broni (topory oraz łuki) i nakładania efektów, Łowcy mogą dostosować się do różnych sytuacji bojowych i zapewnić cenne wsparcie swoim sojusznikom. Oto umiejętności Łowcy:
- Precise Shot (prezycyjny strzał) - atak z łuku wymierzony do zaznaczonych wrogów 2-5 razy.
- Thunderbird (ptak grom) - zadaje obrażenia od błyskawic jednemu wrogowi.
- Cleaving blow (rozszczepiający cios) - uwalnia potężny atak toporem na pojedynczego wroga i przyznaje użytkownikowi pozytywne efekty w zależności od typu wroga.
- Mercy Strike (miłosierne uderzenie) - atak z łuku na pojedynczego wroga. Śmiercionośne ataki pozostawią cel z jednym punktem życiowym.
- Take Aim (wyceluj) - zwiększa szybkość trafienia krytycznego i celność wszystkich sojuszników na 2-8 tur.
- Leghold Trap (pułapka na nogi) - zmusza pojedynczego przeciwnika do ruchu dopiero na końcu tury. Działa przez 2-8 tur.
- Abating Orb (osłabiająca kula) - zneutralizuj 1-4 efektów wzmacniających pojedynczego wroga.
- Draefendi's Bow (łuk Draefendi) - boska umiejętność, potężny atak łukiem na wszystkich wrogów 3 razy.
Ponadto, Łowca posiada kilka zdolności wspierających:
- Heighten Senses (wyostrzenie zmysłów) - zwiększona szansa na rozpoczęcie tury w bitwie.
- Eagle Eye (sokole oko) - zwiększa współczynnik trafień krytycznych wyposażanej postaci o 50.
- More Rare Monsters (więcej rzadkich potworów) - zwiększa szanse na spotkanie rzadkich potworów.
- Salt the Wound (sól na rany) - wyposażona postać ma 50% szans na podwójne działanie w trakcie bitwy.