Zawodnik | Podstawy rozgrywki NHL 2001 poradnik NHL 2001
Ostatnia aktualizacja: 17 października 2019
Zawodnik, czyli to, w czym tkwi prawdziwa siła drużyny. To od nich właśnie zależy jak przedstawiać się będzie ogólny współczynnik drużyny. Każdy członek zespołu charakteryzuje się innymi (lepszymi) umiejętnościami, dlatego przybliżę Ci je.
Każdy przypisany ma do siebie 17 różnych zdolności i ocenę jak dobry jest w niej, w zależności w czym jest dobry, będzie pełnił inna funkcję na lodowisku.
Oto zestawienie wszystkich umiejętności:
Szybkość - szybkość z jaka zawodnik będzie poruszać się po lodowisku.
Szybko - zwinność i zręczność zawodnika, czyli jak szybko i ostro może skręcać na lodzie.
Wytrzymałość - cecha mówiąca o długości czas pozostania zawodnika na lodowisku bez zauważalnego zmęczenia.
Podanie - jak szybko i dokładnie podaje zawodnik do innych graczy.
Energia - zdolność pokazująca potencjał zawodnika, czyli ile może nauczyć się podczas jednego sezonu.
Agresywność - agresywność zawodnika w grze i spowodowanie więcej kar.
Rozpęd (przyspieszenie) - zdolność mówiąca o szybkim starcie zawodnika z miejsca.
Zrównoważenie (równowaga) - zdolność pokazująca możliwości zawodnika, w których podczas zderzenia z innym nie musi spaść na lód (utrzymuje się na nogach).
Siła strzału - siła z jaką krążek poleci podczas strzału.
Celność strzału - dokładność w strzałach jak również możliwość strzelania pod większymi katami.
Możliwość oglądanie się - zdolność wykonywania wszelkich zwodów, uników i manewrów jak zręczne ominięcie przeciwnika.
Ręka-Oko - zdolność, dzięki której zawodnik może podawać krążek wyżej i po większym łuku.
Wrzucenie - umiejętność ta decyduje o tym, czy zawodnik jest wstanie wygrać "wrzucenie".
Sprawdzenie (powstrzymywanie) - zdolność w powstrzymywaniu przeciwnika.
Trudność - odporność zawodnika na wszelkie kontuzje.
Obrona - zdolność zawodnika w walkach.
Napad - liczba ta określa chęć z jaką zawodnik chce zagrać na lodzie.
Poznałeś już wszystkie umiejętności jakie posiadają zawodnicy i teraz już wiesz jak przydzielać ich do poszczególnych linii ataku. Gracz ukazany na zdjęciu [Zawodnik - główne parametry] co łatwo zauważyć idealnie nadaje się do ostatniej linii (CH4). Ma bardzo wysoki współczynnik "agresywności" (co się tam przydaje), jak również "sprawdzenie" do powstrzymywania przeciwników. Na dobrym poziomie ma "szybkość" i "zwinność", a podczas starć nie będzie się przewracał dzięki "zrównoważeniu". Ogólny wskaźnik jest niski co go dyskwalifikuje z pierwszych linii (SC1 i SC2).
Umiejętności przydatne w poszczególnych liniach:
SC1 i SC2: szybkość, szybko (zwinność), wytrzymałość, podanie, siła strzału i celność strzału, ręka-oko, ponadto żaden współczynnik najlepiej jak by nie był niski.
CH3 i CH4: agresywność, zrównoważenie (równowaga), sprawdzenie (powstrzymanie), trudność, obrona.