Menu | Podstawy NBA Live 2001 poradnik NBA Live 2001
Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019
Menu
Możemy tutaj wybrać jaki mecz chcemy rozegrać oraz modyfikować różne opcje związane z grą:
MODES (Tryby gry):
- Exhibition - mecz towarzyski
- Season - pełny sezon
- Playoff - rozgrywka o mistrzostwo
- One to One - gra jeden na jeden
- Franchise - tryb menedżerski
- Multiplayer - rozgrywka sieciowa
Dodatkowo do każdego trybu możemy ustawić poszczególne parametry SETTINGS
- Game style: (SIMULATION) autentyczna rozgrywka typu NBA z przestrzeganiem wszystkich przepisów, (ARCADE) tryb zręcznościowy bez wyraźnych reguł, wszystko dozwolone szybka akcja i niesamowite wsady.
- Skill level: poziom umiejętności pierwsze dwa (ROOKIE i STARTER) gracze którzy już wcześniej grali w NBA mogą sobie darować, dobry dla nowicjuszy uzyskuje się tu wyniki rzędu 160-70, (ALL-STAR) tu już trudniej, lepsza obrona komputera i przemyślane akcje, (SUPERSTAR) dla starych wyjadaczy na początku może być trudno ale jest to jedyny sensowny poziom dla długiego sezonu.
- Game Quarter Lenght: ustalamy długość części meczu od 2 do 12 minut.
- Sim Quarter Lenght: długości kwarty dla meczów symulowanych przez komputer w sezonie, ważne dla zachowania realizmu punktowego wyniku pozostałych meczów.
- Playoff lenght: długość rundy playoffu (przegrywający odpada) do 5 lub 7 meczów.
- Point to Win: liczba wymaganych punktów do zwycięstwa w trybie 1 na 1 od 11 do 21 punktów.
- Court: rozgrywka na boisku w dzień (DAY) lub w nocy (NIGHT).
- Posession Rule: posiadanie piłki (LOSER'S OUT) wznowienie gry przez zawodnika, który stracił punkt;(WINNER'S OUT) zawodnik który zdobył kosz zachowuje piłkę; (AFTER 3) zmiana co trzy kosze.
Na dole mamy dodatkowe ikony jak statystyki, ustawienia składu, zapis gry itp. Chciałbym przybliżyć opcje związane z ustawieniami przepisów rozgrywki (RULES). W menu (RULES) możemy włączyć i wyłączyć poszczególne przepisy dotyczące gry a także ustawić prawdopodobieństwo wystąpienia faulu.
- Out of Bounds: po przekroczeniu lini autowej drużyna traci piłkę.
- Traveling: Błąd kroków - w grze odgwizdywany tylko w momencie gdy wybiwszy się w górę opadniemy na parkiet z piłką nie oddawszy rzutu.
- Goaltending: Nie wolno zbijać opadającej piłki gdy nie dotknie obręczy.
- Fatigue: Poszczególni gracze będą się męczyć przy dłuższym przebywaniu na boisku.
- Backcourt Violator: Błąd połowy - po przekroczeniu połowy boiska piłka nie może wrócić na połowę drużyny atakującej.
- Illegal Defense: Błąd obrony strefowej - nie można kryć strefą (zobacz poniżej przewinienia)
- 3 in the Key: Błąd 3 sekund - gracz atakujący nie może znajdować się w strefie podkoszowej "trumnie" nie dłużej niż 3 sekundy.
- 5 seconds Inbounding: Błąd 5 sekund - czas na wprowadzenie piłki do gry z autu.
- 10 seconds Half Court: Błąd 10 sekund - czas na wyprowadzenie piłki z własnej połowy.
- Shot Clock: 24 sekundy na oddanie rzutu w stronę kosza.
- Injures: kontuzje mogą się przydarzyć każdemu graczowi (szczególnie gdy zbyt długo przebywa na parkiecie).
- Offensive Fouls: Przewinienia ofensywne.
- Defensive Fouls: Przewinienia defensywne.
- Foul Out: Limit możliwych do popełnienia fauli.