Trofea i osiągnięcia w My Memory of Us My Memory of Us poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 15 października 2018
Ten rozdział zawiera kompletną listę osiągnięć dostępnych w grze My Memory of Us. Tutaj dowiesz się, czytając opisy, czy trudno je zdobyć. W sumie osiągnięć jest 23 i głównie wymagają ukończenia kampanii lub bezbłędnego wykonania pewnych sekwencji.
- Osiągnięcia ukończenia poziomu
- Osiągnięcia za wspomnienia
- Ręka w rękę
- List miłosny
- Zgubiliśmy się?
- Podniesiona kurtyna
- Patrz, jadę bez trzymanki
- Lepiej niż Wilhelm Tell
- Podano obiad
- Panie proszą Panów
- Spacerek po parku
- Dwa łobuzy w ciemności
- We don't need no fancy tech
- Nie bój się ciemności
- Zapamiętaj dzień
- Maszyna propagandy
- Spinner
- Nić Ariadny
Osiągnięcia ukończenia poziomu
Osiągnięcia te wymagają ukończenie konkretnych poziomów i rozdziałów. W tej grupie znajdują się osiągnięcia: Przyjaciele na zawsze (ukończ wszystkie poziomy), Upadek Lewiatana (ukończ poziom Lewiatan), Zawsze Cię odnajdę (ukończ poziom Gorszy świat), Nie taka szczęśliwa para (ukończ poziom Nie jesteś sam). Te osiągnięcia są najprostsze do wykonania.
Osiągnięcia za wspomnienia
Osiągnięcia te wymagają zebranie wspomnień (znajdziek, ukrytej zawartości). W tej grupie znajdują się osiągnięcia: Plecak Wspomnień (znajdź połowę wspomnień: 8) oraz Memento (zbierz wszystkie wspomnienia: 16). Aby zebrać odpowiednią ilość wspomnień pod osiągnięcia, będziesz musiał do pewnego stopnia przeszukiwać niektóre poziomy. Zajrzyj do rozdziału "Wspomnienia", gdzie znajdziesz spis wszystkich wspomnień.
Ręka w rękę
Osiągnięcie jest banalnie proste do zdobycia już w prologu i polega na złapaniu dziewczyny za rękę - podczas pierwszego spotkania bohaterów wciśnij domyślnie Z, aby złapać postacie za ręce.
List miłosny
W trakcie poziomu "Lewiatan" przekaż list miłosny - zostało to opisane w solucji do My Memory of Us w rozdziale 14. Po minięciu wagonu ze śpiącymi robotami, mężczyzna uwięziony w drugiej celi od prawej strony poprosi o dostarczenie listu. List dostarcz do następnego wagonu do kobiety, która również jest uwięziona w drugiej celi od prawej.
Zgubiliśmy się?
Podczas poziomu "Rodzice, wanna i wielka ryba" trzy razy odwiedź to samo miejsce w labiryncie. Osiągnięcie jest bardzo łatwe do zdobycia, po prostu wejdź do tego samego rozwidlenia rur trzy razy.
Podniesiona kurtyna
Podczasu poziomu "Lewiatan" odkryj prawdę kryjącą się za propagandą - to osiągnięcie możesz zdobyć na początku poziomu, podczas podejścia do drugiej skrzynki z obwodami. Zanim zaczniesz przekręcać obwody elektryczne, najpierw odblokuj sobie klucz francuski (patrz zdjęcie poniżej, obwody muszą dostarczyć prąd do symbolu klucza), weź z pokoju klucz francuski, wróć do poprzedniej skrzynki z obwodami i wykręć baterię. Następnie wróć ponownie do pomieszczenia z drugą skrzynką z obwodami i wyświetlającym się filmem. Ponownie użyj interakcji na skrzynce z obwodami.
Sekwencja widoczna poniżej pozwoli Ci uzyskać osiągnięcie - przekręć obwody w taki sposób, wyjdź z ekranu obwodów i zobacz, co się zmieniło na wyświetlanym w pokoju ekranie.
Patrz, jadę bez trzymanki
Podczas poziomu "Gorszy świat" ukończ etap rowerowy nie popełniając żadnych błędów. To osiągnięcie będzie wymagało od Ciebie trochę zręczności w omijaniu przeszkód, jednak jest to dość proste do zrobienia.
Lepiej niż Wilhelm Tell
W trakcie poziomu "Dach nad głową" zrzuć 3 jabłka do kosza jednym strzałem. Podstaw kosz pod jabłoń po prawej stronie drzewa (gdzieś pomiędzy bohaterami, zobacz zdjęcie poniżej). Strąć 3 jabłka z prawej strony drzewa, ustawiając odpowiednio tor lotu pocisku z procy.
Podano obiad
W trakcie poziomu "Dach nad głową" ukończ zagadkę z talerzami w maksymalnie 13 ruchach. Kolejność wykonywania ruchów: Kółko na dół, w lewo, do góry. Trójkąt na dół, w lewo, do góry. Kwadrat na dół, w prawo. Kółko w prawo, na dół. Kwadrat w lewo, do góry i w prawo - zagadka rozwiązana w 13 ruchach.
Panie proszą Panów
Podczas tańca w trakcie poziomu "Złodziejskie obowiązki" popełnij nie więcej niż 2 błędy - osiągnięcie dosyć proste do zdobycia w minigrze rytmicznej - wystarczy trafiać w odpowiednie przyciski, gdy nuty są w obszarze zaznaczonym pionowymi kreskami.
Spacerek po parku
Ukończ "Zmiany, zmiany, zmiany" bez alarmowania strażników. Dość łatwe osiągnięcie do zdobycia w sekwencji skradankowej. Obok strażników stacjonarnych musisz czekać, aż się odwrócą.
Przekradaj się między strażnikami wykorzystując elementy otoczenia. Za posągiem lwa jest brama - poczekaj, aż strażnik odejdzie i przejdź przez bramę (zaznaczone na czerwono na zdjęciu poniżej). Zwróć uwagę również na strażnika na dalszym planie - kiedy jest w pozycji takiej jak na zdjęciu poniżej, możesz przejść przez bramę.
Następnie idź szybko w prawo i schowaj się starym pniu drzewa. Gdy patrol robotów Cię minie, wyjdź z ukrycia i kieruj się w prawo. Zobaczysz schody, a za nimi roboty. Wejdź po schodach na górę. Z bezpiecznej odległości strzel z procy w lampę. Kiedy strażnik będzie odwrócony do Ciebie tyłem, podkradnij się chłopcem i zabierz mu dźwignię, a następnie podejdź do maszyny za robotem, zamontuj dźwignię i przekręć nią kilka razy. Stań chłopcem w promieniach światła, poczekaj, aż strażnik odwróci się w Twoją stronę i poświeć mu lusterkiem po oczach. Teraz możesz bezpiecznie przejść dziewczyną. Idź dalej, poczekaj aż strażnicy się rozdzielą. Przekradnij się obok strażników, którzy awanturują się z cywilem.
Dwa łobuzy w ciemności
W trakcie poziomu "Do Dzieła!" rozwieś wszystkie plakaty bez bycia zauważonym. Osiągnięcie dość kłopotliwe do zdobycia w sekwencji skradankowej - wymaga jednocześnie unikania strażników i rozwieszania plakatów. Korzystaj z kryjówek, aby uniknąć patroli pieszych i latających. Będąc w kryjówce możesz rozglądać się za pomocą klawiszów poruszania się. Bądź cierpliwy i wyjdź z kryjówki, kiedy będziesz pewny, że nie natkniesz się na patrol. Sekwencja będzie trochę prostsza, gdy na końcu natkniesz się na patrol pieszy z psem - nie będzie wtedy patroli latających. Wypatruj przez cały czas skradania się światła z latarek przeciwników - w ten sposób szybciej będziesz mógł zareagować i się ukryć.
We don't need no fancy tech
Zbierz klucz zmieniając ścieżkę dronów najwyżej 3 razy w trakcie poziomu "Las". To osiągnięcie wymaga pewnej zręczności i cierpliwości. Będziesz musiał się przekradać pod nosem latających dronów. Staraj się wykorzystać cień w miejscu, gdzie musisz użyć klucza (na samym dole na środku) i wykorzystaj długą trasę przelotu przeciwników. Odblokowanie środowej alejki dla przeciwników (po lewej stronie, na środkowym piętrze znajduje się konsola do odblokowania) pomoże Ci w tym.
Nie bój się ciemności
W trakcie poziomu "Przerwana przygoda" nie pozwól, żeby dziewczynka została sama w ciemności - bardzo proste osiągnięcie, po prostu pilnuj, aby latarka chłopca była maksymalnie naładowana, a co za tym idzie, miała największy zasięg oświetlania otoczenia.
Zapamiętaj dzień
Osiągnięcie jest banalne, wymaga jedynie cierpliwego czekania - zagraj w grę 1. września.
Maszyna propagandy
Podczas poziomu "Do dzieła!" przygotuj plakaty nie popełniając żadnego błędu. Aby zacząć drukować plakaty, zacznij używać klawisza interakcji, gdy papier będzie za moment pod prasą - sama prasa drukująca ma pewne opóźnienie wynikające z drogi jaką musi przebyć od swojego stanu wyjściowego do taśmy podającej papier i odwrotnie - skompensuj to opóźnienie poprzez minimalnie wcześniejsze użycie prasy.
Spinner
Podczas poziomu "Rodzice, wanna i wielka ryba" ukończ obracającą się grę w mniej niż 40 sekund. To osiągnięcie może być kłopotliwe do zdobycia, zwłaszcza za pierwszym podejściem. Skorzystaj ze zdjęcia poniżej, aby przygotować odpowiednią taktykę do przejścia tej sekwencji.
Kwadraty z podświetlonymi na czerwono bokami to przełączniki, które poruszają przezroczystymi blokami. Możesz obracać całą tablicą w lewo lub w prawo. Najłatwiej zacząć od manewrowania do przełącznika 1, następnie 2 i 3. Przełącznika pod numerem 4 nie musisz nawet ruszać. Twoim celem jest otwarty kwadrat pod numerem 5.
Nić Ariadny
Podczas poziomu "Rodzice, wanna i wielka ryba" pokonaj labirynt w mniej niż 40 sekund. To osiągnięcie jest kłopotliwe do zdobycia za pierwszym razem - skorzystaj z mapki poniżej, aby ułatwić sobie zdobycie osiagnięcia.