Laboratorium doktora Brysona I | Opis przejścia Mass Effect 3 Leviathan Mass Effect 3: Leviathan poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 11 września 2019
Laboratorium doktora Brysona I
Zleceniodawca questu: Admirał Hackett [Normandia SR-2: Terminal osobisty]
Sposób odblokowania questu: Odbierz pilną wiadomość od admirała Hacketa na terminalu osobistym.
Kiedy przeczytasz już rozkaz od admirała Hacketa, udaj się do Cytadeli. Podczas dokowania pojawi się ekran wyboru lokalizacji - doktora Brysona znajdziesz w jego laboratorium (screen poniżej). Jest to zupełnie osobna lokacja, do której dotrzeć możesz jedynie podczas lądowania (nie da się tam przejść z samej Cytadeli). W podróży towarzyszyć Ci będzie EDI, która automatycznie do Ciebie dołączy.
Po dotarciu na miejsce porozmawiaj z naukowcem. Niestety, w czasie dialogu nie dowiesz się niczego szczególnie przydatnego, a sam doktor zginie postrzelony przez swego asystenta. W tym momencie pojawią się dwie sekwencje, pozwalające na wybór pomiędzy pokojowym oraz agresywnym stylem gry. W pierwszej możesz obezwładnić zamachowca (opcja Idealisty) a w drugiej - wybrać stanowczy sposób przesłuchania (opcja Renegata). Niezależnie od tego, jak postąpisz, wydarzenia potoczą się tym samym torem - nie zyskasz też żadnych punktów reputacji. Twój wybór nie ma więc najmniejszego znaczenia.
Twoim celem jest znalezienie śladów, które naprowadziłyby Cię na trop Lewiatana - tajemniczego stworzenia, które odkrył doktor Bryson. Poszukiwania nie są długie ani szczególnie problematyczne - po zakończeniu animacji dostrzeżesz przed sobą dziennik audio, który powinieneś teraz uruchomić. Kiedy go wysłuchasz, otrzymasz [100 PD] i przejdziesz do mapy galaktyki znajdującej się w głównym pomieszczeniu laboratorium. Gdy z niej skorzystasz, zostaniesz nagrodzony [100 PD] oraz otrzymasz nowy cel - odnalezienie poszlak, które pomogłyby Ci zaznaczyć pozycję współpracowników Brysona.
Na prawo od mapy znajdziesz proteański artefakt, który został schowany za wielką szybą. Użyj go, a nałożysz na mapę pierwszy z filtrów ułatwiających znalezienie współpracowników doktora. W ten sposób otrzymasz [60 PD]. W kącie tego samego pomieszczenia, pomiędzy drzwiami, powinieneś dostrzec biurko z dwoma komputerami. Uruchom je aby nałożyć kolejny filtr - tym razem oznaczający morderstwa powiązane z zanikiem pamięci. Jest to równoznaczne z uzyskaniem kolejnych [60 PD].
Przejdź do kolejnego pomieszczenia. Po prawej stronie, na biurku leży rysunek córki doktora (nieistotny) oraz dwa datapady. Skorzystaj z nich aby nałożyć na mapę filtr ruchów Raknii. Dzięki temu zyskasz kolejnych [60 PD]. Następnie zajrzyj do prawego kąta sali, aby włączyć tam wyświetlacz i zobaczyć schemat spotkań z obcymi rasami. Użyj go by zyskać kolejny filtr i [60 PD].
Skręć w lewo i przyjrzyj się meteorytowi a następnie przyrządowi optycznemu. W ten sposób otrzymasz kolejny z poszukiwanych filtrów (dotyczący pierwiastka zero) i [60 PD]. Ostatnia z poszlak jest nieco bardziej problematyczna. Podejdź do biurka stojącego obok pozostałości Suwerena. Skorzystaj z dwóch datapadów, które się tam znajdują. Aby odczytać jeden z nich, będziesz potrzebował specjalnego szyfru. Wejdź po schodach do sypialni doktora i odnajdź tam rysunek, na którym widnieje kod. Następnie wróć do zaszyfrowanego datapadu. W tym momencie otrzymasz [60 PD] i ostatni z wymaganych filtrów, obrazujący ruchy Żniwiarzy.
Wyposażony we wszystkie sześć śladów, podejdź do mapy i nałóż poszczególne filtry. Część z nich nie prowadzi do niczego istotnego - to tylko fałszywe tropy. Aby poznać dokładną lokalizację poszukiwanego celu - czyli doktora Garneau, z którym Bryson współpracował - musisz włączyć filtry: pierwiastka zero, Żniwiarzy i spotkań z obcymi. Tylko ta kombinacja zaprowadzi Cię do właściwego systemu, ale możesz również poszukać go na własną rękę, latając po różnych częściach galaktyki. Jest to jednak czasochłonny i bezsensowny proces, a ponad to, jeśli uda Ci się zawężyć obszar poszukiwań do jednego obszaru, otrzymasz nagrodę w postaci [280 PD]. Dlatego też znalezienie pojedynczego systemu jest zdecydowanie opłacalniejszą opcją.
Jeśli chcesz, możesz już opuścić Laboratorium - w tym celu skorzystaj z pojazdu szybkiego transportu, który stoi na zewnątrz. Zanim to zrobisz, rozejrzyj się jednak po okolicy - znajdziesz tu sporo przydatnych przedmiotów.
Nagrody za ukończenie questu:
- Odblokowanie obszaru: Mahavid w Rozpadlinie Kalestona
Znajdźki
System urazów czaszki I (pistolet) - na zewnątrz laboratorium, w kącie balkonu.
Szybka lufa I (pistolet maszynowy) - na ziemi obok kontenerów, naprzeciwko Twojego pojazdu.
Ultralekkie materiały I (pistolet) - za drzewem na balkonie.
System zmniejszania odrzutu impulsem masy I (pistolet maszynowy) - w laboratorium obok meteorytu.