(5) Pokonanie Donovana Hocka | Kasumi- Wykradzione wspomnienia poradnik Mass Effect 2: Kasumi's Stolen Memory
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Krok 5: Pokonanie Donovana Hocka
Zanim będziesz miał okazję stawić czoła Hockowi, czeka Cię przeprawa przez ostatnie duże pomieszczenie, które jest silnie okupowane przez żołnierzy Zaćmienia. Tradycyjnie zacznij od ustawienia się za zasłoną (najlepiej taką, która pozwoli głównemu bohaterowi stać, a nie zmusi go do kucania). Ogólny schemat zachowania niewiele się tu zmieni, tak więc warto rozglądać się za silniejszymi odmianami przeciwników. W szczególności mam tu na myśli szturmowcę Zaćmienia oraz inżyniera Zaćmienia. Ten drugi potrafi wysyłać sondy, tak więc umiejętnie ich unikaj (lub je niszcz).
Nie daj się przeciwnikom zaskoczyć od flanki, likwidując wszystkie te osoby, którzy spróbują się do Ciebie zbliżyć. Na drugim końcu hali powinien stać ciężki żołnierz Zaćmienia i on zginie zapewne jako ostatni. Po wygranej bitwie koniecznie poświęć chwilę na zbadanie całej hali. Do odnalezienia są PDA (1800 kredytów; bez konieczności rozwiązywania mini-gry), części zamienne (1800 kredytów), skrzynia transportowa (1200 kredytów) oraz platyna (dwa zbiorniki, każdy po 500 jednostek rafinowanej platyny)
Kiedy uznasz, że jesteś gotowy do rozpoczęcia finałowego pojedynku, zapisz stan gry i przejdź przez dwie pary drzwi żeby znaleźć się w pobliżu lądowiska. Z krótkiej cut-scenki dowiesz się, że Donovan Hock zasiadł za sterami doskonale uzbrojonego myśliwca.
Niezwykle istotne jest oczywiście to żeby tuż po rozpoczęciu bitwy ustawić obu członków drużyny za zasłonami, a to dlatego, że ataki myśliwca będą niezwykle potężne i mogą zaowocować przedwczesną śmiercią Sheparda lub Kasumi. Skup się początkowo wyłącznie na atakowaniu żołnierzy Zaćmienia oraz mechów LOKI, które pojawią się na wprost od Ciebie.
Przez cały czas trwania walk ignoruj atakujący Was myśliwiec, bo chwilowo nie będziesz mógł go zniszczyć. Zaczekaj aż po lewej stronie pojawi się kolejna grupa żołnierzy Zaćmienia oraz mechów LOKI. Postaraj się w miarę sprawnie zlikwidować wrogów, co powinno doprowadzić do tymczasowego opuszczenia pola bitwy przez myśliwiec. Jest to dobra okazja do rozejrzenia się za zwykłą amunicją, stacją medyczną (na prawo od miejsca startu) oraz apteczkami.
Nie zapomnij o tym żeby tuż po ponownym pojawieniu się myśliwca ustawić się za zasłoną. Ostatnia trzecia grupa wrogów pojawi się w oddali, niedaleko schodów prowadzących na lądowisko. W przypadku tej bitwy istotne jest to żeby w miarę szybko rozprawić się ze świetnie wyposażonym ciężkim żołnierzem Zaćmienia.
Wyeliminowanie wszystkich wrogów powinno doprowadzić do wyświetlenia cut-scenki, w trakcie której Kasumi w dość efektowny sposób przeskoczy na myśliwiec Hocka i unieszkodliwi jego odnawiające się tarcze.
Dopiero teraz przystąp do atakowania myśliwca Hocka. Warto tu oczywiście wykorzystywać posiadaną ciężką broń, dzięki czemu proces ten będzie sprawniej przebiegał. Jeżeli nie masz już amunicji do ciężkiej broni lub jeżeli znajduje się ona na wyczerpaniu, to rozejrzyj się za ogniwami zlokalizowanymi niedaleko schodów prowadzących na lądowisko. Do skrzynki należy oczywiście dotrzeć z zachowaniem środków ostrożności (najlepiej wtedy gdy myśliwiec na jakiś czas stąd odleci).
Licz się z tym, że do bitwy będą stopniowo dołączały kolejne grupy żołnierzy Zaćmienia, ciężkich żołnierzy Zaćmienia oraz mechów LOKI. Warto ich oczywiście sukcesywnie eliminować, ale to jednak atakowanie myśliwca powinno być sprawą priorytetową. Ostrzeliwuj wrogą maszynę latającą do momentu gdy w efektowny sposób eksploduje.