Misje: Eksperci | Majesty The Fantasy Kingdom Sim poradnik Majesty: The Fantasy Kingdom Sim
Ostatnia aktualizacja: 23 października 2019
Przejdźmy teraz na wyższy poziom zaawansowania - misje dla ekspertów. Są one, oczywiście, trudniejsze od pozostałych, ale dają także więcej satysfakcji po ich ukończeniu. Ale nie owijając w bawełnę...
Zemsta Królowej Nieumarłych
Głównym celem tej misji jest pokonanie Królowej Nieumarłych. Nie będzie to łatwe, bo królowa sama jest bardzo mocna, a w szeregach jej plugawej armii znajduje się masa różnych, niezbyt przyjemnych potworów. Ale postępuj według wskazówek. Gdy tylko rozpoczniesz grę, zwerbuj do swojej armii kilka Uzdrowicielek. Wybuduj Gildię wojowników i zatrudnij czterech wojaków. Aby mieć stały dochód gotówki, wybuduj targ i rozbuduj go maksymalnie. Teraz wybuduj Gildię wojowników, łowców i łotrzyków. Na końcu wybuduj jeszcze jedno lub dwa targowiska, aby przynosiły stały dochód podczas wojny z królową. Na pewno Twoi ludzie już odkryli, gdzie Królowa Nieumarłych się znajduje, więc teraz zostaje tylko jeden cel - jej śmierć. Pamiętaj, aby mieć bardzo dużo złota, gdyż za każdy cel będziesz musiał wyznaczać nagrodę wyższą niż zwykle. Gdy zabijesz wszystkich kompanów Królowej Nieumarłych, to zajmij się na końcu nią. Radzę Ci, abyś wyznaczył za nią bardzo wysoką (o ile nie najwyższą) nagrodę. Mam nadzieję, że rady te pozwoliły Ci uwolnić się od koszmarów, w których nawiedzała Cię Królowa Nieumarłych...
Sfera mocy Brasharda
Misja niezbyt trudna, może nawet nie powinna się znaleźć w zakresie misji dla ekspertów. Ale o co chodzi? Celem misji jest odzyskanie siedmiu części Sfery Mocy Brashnarda. Jak grać... Na początku masz dwie Świątynie Kromla, w których od razu powinieneś zwerbować bohaterów. Następnie buduj Gildie wojowników i targ. W czasie rozbudowy Twojego imperium powinny Cię atakować różnego typu stwory, między innymi Wampiry, Minotaury, Złe Okulusy i Smoki. Jakoś musisz sobie z nimi radzić - będzie Ci do tego potrzebna rozbudowana armia wojowników. Możesz także korzystać z "Gniewu Kromla", który okaże się bardzo skuteczny. Nie możesz jednak ograniczać się do samej obrony - cały czas rozwijaj swoje małe imperium. Gdy już będziesz wiedział, gdzie znajdują się Sfery Brasharda, wtedy powinieneś wyznaczyć za ich niszczenie nagrody - około 400-500 sztuk złotych monet. Sfer takich jest siedem, więc trochę to może potrwać, ale nie powinieneś natrafić na większe trudności.
Zabij potężnego smoka
Misja ta jest połączeniem dwóch przygód... najpierw musisz odnaleźć Magiczny Miecz, a później udać się z nim na polowanie... na smoka. Twój problem polega na tym, że ten miecz MUSISZ mieć, gdyż smoczysko jest odporne na wszystkie inne bronie. Na początku w Twojej wiosce powinny się znajdować: targ, biblioteka, kuźnia, ośrodek festynowy i Świątynia Helii. Gdy zaczniesz grę, to od razu odwiedzi Cię potężny smok - nie powinieneś jednak rozpaczać, gdyż odleci po chwili. Dopiero wtedy rozpocznij werbunek nowego wojska. Rozbuduj targ, gdyż będą potrzebne pieniądze później. Powinieneś także zająć się odkrywaniem terenów, które są najbliżej Twojego małego królestwa. Pamiętaj jednak o tym, aby nie popełnić największego z możliwych błędów w tej misji - nikogo nie posyłaj tam, gdzie może być smok, czyli nie w to miejsce, z którego on przyleciał. Powinieneś odkryć nowe osady niedaleko, które będą pomocne w walce. Czas szybko przemija, więc zbliża się kolejny atak smoka. Ty się zbroisz, więc smok sobie poszukał towarzystwa - razem z nim odwiedzi Cię kilka Harpii. Wyznacz niewielkie nagrody za ich śmierć - około 300 sztuk złota. Podróżując po całej mapie powinieneś odnaleźć miejsce, w którym znajduje się najwartościowszy przedmiot w tej misji - Magiczny Miecz, dzięki któremu będziesz mógł wreszcie rozpocząć równą walkę z bestią. Za jego odzyskanie wyznacz dość dużą nagrodę - rzędu 1000 sztuk złotych monet. Pamiętaj jednak o tym, że przez cały czas musisz rozbudowywać/odbudowywać swoje miasto, a także zwiększać ilość bohaterów, którzy bezgranicznie Ci służą. Masz miecz? Pojawia się jednak problem - jeden miecz to za mało, aby całkowicie wyeliminować smoka. Musisz wybudować Osadę Krasnoludów, gdyż to właśnie te miłe stworki wykonają na Twoje zlecenie wiele podobnych mieczy, które następnie posłużą do ratowania świata przed potężnym smokiem...
Mroczny las
Celem misji jest doprowadzenie do śmierci Króla Czarownic, który swoje życie wiedzie w pewnej wieży. Misja ta jest dosyć trudna, ale - jak prawdziwy bohater - musisz zwalczać zło, dlatego ruszajmy do boju. Na początku musisz zadbać o finanse królestwa - wybuduj i rozbuduj maksymalnie targ. Zwerbuj kilku bohaterów do gildii wojowników. Aby odkryć nieznane dotąd tereny wyznacz kilka nagród eksploracji. Znajdź Świątynię Fervusa - najwyższego kapłana, który będzie mógł uleczyć Twoich poddanych z okropnej choroby, która ich dotknęła. Podczas swoich wędrówek w głąb terenów nie odkrytych znajdziesz Wieżę Króla Czarownic. Jeśli jednak Twoje królestwo nie jest dobrze rozbudowane, to nie atakuj jeszcze - poczekaj, aż będziesz posiadał dużą ilość bohaterów, a także złota. Potrzebna będzie również rozbudowana maksymalnie Gildia Czarodziejów. Królestwo ocenić będziesz musiał sam - jeśli stwierdzisz, że możesz atakować, bo masz dostatecznie mocą armię, to atakuj. Za samego Króla wyznacz wysoką nagrodę - około 2000-3000 złotych monet. Przyjdzie Ci także walczyć z Czarcimi drzewami, ale z nimi poradzisz sobie czarem "burza" - właśnie na ten cel potrzebne były te ogromne środki finansowe, które kazałem zbierać do królewskiej komnaty.
Żyzna kraina
Cel misji jest jasno określony - odeprzeć należy siedem ogromnych fal potworów, które mają tylko jeden cel - zniszczyć Twoje królestwo. Do swojej dyspozycji masz tylko masę złotych monet, nic poza tym. Problem polega na tym, że nie masz zbytnio czasu na rozbudowę królestwa, bo od samego początku atakować Cię będą Minotaury, które - jak już zapewne kojarzysz - są wytrzymałe i wyrządzają ogromne szkody. Buduj w kolejności następującej: gidia czarodziejów (należy ją szybko także rozbudować maksymalnie), kuźnia, targ, gildia wojowników, a na końcu gildię łotrzyków. Ataki na pewno się nasilają, ale nadal musisz rozbudowywać swoje królestwo. W dalszej kolejności rozbuduj zamek o jeden poziom, następnie stwórz Świątynię Daurosa i postaraj się, aby w szeregi Twojej armii włączyli się również Paladyni, gdyż z mocniejszymi potworami poradzą sobie tylko oni. Do walki z Goblinami używaj wyłącznie czarów (kolejny raz sprawdza się czas "burza"). W oczekiwaniu na kolejne zmasowane ataki potworów możesz, a nawet powinieneś budować wieże czarodziejów. Tylko uważaj z tym, gdyż w skarbcu cały czas muszą być pieniądze, które przeznaczone są na ewentualne używanie czarów. Najlepszym sposobem na pozyskanie gotówki jest, oczywiście, budowa kolejnego targu i jego maksymalna rozbudowa. Zwracaj uwagę na bohaterów, którzy giną - od razu powinieneś ich zastępować następnymi. Kolejne ataki powinieneś odpierać bez większych strat, ale gdy zaatakują Cię Wampiry, to sytuacja może się drastycznie zmienić. Musisz wtedy mieć w skarbcu ogromne zasoby, bo z nimi można wygrać chyba tylko za pomocą czarów. Na koniec złe moce zostawiły sobie Kamienne Golemy i Cyklopa Dirgo. Rada może być tylko jedna - walcz magią, jeśli masz pieniądze. Gdy te się skończą, to Twoi bohaterowie powinni pokazać, gdzie ich męskość i odwaga. Mam nadzieję, że - mimo ogromnych strat - przeżyłeś i Twoje królestwo odparło ataki...
Grobowiec Króla Smoków
Królu, Twoje nowe zdanie jest bardzo trudne, będzie wymagało wielu poświęceń, nerwów i ogromnego zaangażowania w sytuację królestwa. Aby chronić swoich podwładnych musisz zniszczyć aż trzy siedliska potworów oraz Grobowiec Króla Smoków. Do swojej dyspozycji od samego początku masz kilka budynków: gildię czarodziejów, gildię łowców, świątynię krypty i bibliotekę. Od razu wybuduj sobie targ, gdyż musisz mieć dochód pieniędzy do królewskiego skarbca. Gildia łowców stoi dość daleko od Twojej głównej siedziby, więc raczej nie uda Ci się jej zabezpieczyć przed przylotem smoka. Ten sam smok przyleci później do kwatery głównej - w pobliże zamku, wtedy będziesz mógł wyznaczyć za niego nagrodę - od 200 do 500 złotych monet. Bez problemu powinny sobie z nim poradzić kapłanki. Musisz się teraz zająć odkrywaniem nieznanych jeszcze terenów na mapie - wyznacz nagrody eksploracji. Odkryć powinieneś źródło dochodu - skład handlowy. Uzyskane pieniądze pozwolą Ci na rozbudowę królestwa, ale przede wszystkim powinieneś zadbać, aby powstała jeszcze jedna Świątynia Krypty, gdzie od razu zwerbujesz cztery nowe kapłanki. Następny atak potworów będzie groźniejszy, gdyż będzie ich więcej. Jednak nie powinno się to źle dla Ciebie skończyć - pamiętaj, aby tych, którzy polegli, zastępować nowymi jednostkami - to pozwoli na zachowanie ciągłej walki z wrogiem. Na mapie są trzy siedliska, które musisz zniszczyć. Wyznacz za nie dość duże nagrody (w okolicach 1000 sztuk złota). Po ich zniszczeniu ukaże się w obrębie mapy Grobowiec Króla Smoków. Teraz wiesz, co należy zrobić - zachęcić odpowiednio swoich bohaterów, aby zniszczyli to miejsce...
Dzień rozrachunku
To już koniec Twojej królewskiej przygody - ostatnia misja w grze, która dostępna jest dopiero wtedy, gdy udało Ci się ukończyć wszystkie pozostałe zadania, które dotychczas były powierzone. Szczerze mówiąc - jest to najtrudniejsza misja w całej grze. Ostatnie zadanie rozpoczynasz z gildią wojowników, gildią łowców i gildią czarodziejów. Najlepiej będzie, gdy od razu zwerbujesz wszędzie maksymalną ilość bohaterów. Jako doświadczony przywódca powinieneś już wiedzieć, że podstawą dochodów królestwa jest targ - dlatego wybuduj i rozbuduj go maksymalnie. Cały czas atakować Cię będą Gobliny, Trolle, Złe Okulusy, Olbrzymie pająki, Wampiry, Królowa Nieumarłych oraz Król Czarownic. Jest to takie małe, lecz skuteczne połączenie najgroźniejszych postaci-potworów z wszystkich poprzednich misji. Cóż Ci mogę poradzić... Misja ta jest ostatnią, którą spotykasz na swojej drodze do obrony królestwa, dlatego powinieneś sobie poradzić z nią sam. Mogę jedynie kilka ogólnych porad przedstawić: używaj czarów; buduj targi i je rozbudowuj, aby mieć dużo złota; każdego bohatera, który zginął, zastępuj następnym; wyznaczaj nagrody, gdyż one zachęcą Twoich bohaterów do walki z wrogiem. Na koniec przyjdzie Ci walczyć z hordą smoków, którym będzie przewodniczył obrzydliwie potężny Vendral. Potwory te zniszczą pewnie większość królestwa, które tak radośnie rozbudowywałeś, ale pamiętaj, że po ich pokonaniu wszystko będzie dobrze. Król będzie żył długo i szczęśliwie...