Mafia Definitive Edition: Kampania wyborcza - solucja Mafia Definitive Edition poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 24 września 2020
Na tej stronie poradnika do gry Mafia Definitive Edition możesz znaleźć opis przejścia głównej misji 17 - Kampania wyborcza (Election Campaign). Niniejsza solucja podpowiada m.in. jak dostać się na teren starego więzienia, jak dotrzeć do stanowiska snajperskiego, jak poprawnie zastrzelić polityka i jak uciec z więzienia unikając stróżów prawa.
- Porozmawiaj z Vincenzo i dotrzyj do więzienia
- Znajdź sposób na przedostanie się do więzienia
- Podążaj za znakami do wieży strażniczej
- Zastrzel polityka
- Ucieknij z więzienia
- Zgub policyjny pościg
- Dotrzyj do domu
Porozmawiaj z Vincenzo i dotrzyj do więzienia
Z wprowadzenia do misji dowiesz się, że cel ataku to Turnbull - polityka trzeba będzie zastrzelić ze snajperki podczas wiecu wyborczego. Udaj się do warsztatu Vincenzo. Pokaże on Tommy'emu snajperkę identyczną do tej, która na bohatera będzie czekała na dachu starego więzienia. Vincenzo przekaże ci też klucz do odblokowania wejścia na więzienną wieżę.
Użyj dowolnego pojazdu i wyrusz w stronę starego więzienia State Prison w dzielnicy Central Island. Zaparkuj auto przed więzieniem, które obecnie jest zajmowane przez bezdomnych.
Znajdź sposób na przedostanie się do więzienia
Wdrap się na deski i następnie przejdź przez płot. Po prawej stronie porozmawiaj z mężczyzną. Dowiesz się od niego, że trasę będą ci wskazywały zielone znaki podobne do tego z powyższego obrazka. Na szczęście trasa przemarszu jest dość liniowa i nie musisz obawiać się tego, że się gdzieś całkowicie zgubisz.
Za plecami osoby, z którą przed chwilą rozmawiałeś, jest zejście do kanałów. Podczas przeprawy przez kanały spodziewaj się tego, że może zaatakować cię jeden z bezdomnych. Pokonaj go w walce wręcz, a więc wykonaj najpierw unik i następnie przejdź do kontrataku.
Wyjście z kanałów pokazuje powyższy obrazek. Powinieneś zlokalizować je bez większych problemów, bo nawet przy rozwidleniach jedna ze ścieżek zawsze się szybko kończy.
Znajdziesz się na opuszczonym spacerniaku starego więzienia. Skieruj się w stronę wejścia, przy którym widoczny jest zielony znak na ścianie. Przedostań się do pomieszczenia z pierwszą dźwignią. Znajdziesz ich więcej podczas badania tej lokacji i każda z nich otwiera przejście lub okoliczne cele.
Podążaj za znakami do wieży strażniczej
Wejdź do skrzydła B - B Wing i rozpocznij podróż przez więzienie. Do celu prowadzi tylko jedna ścieżka, choć możesz zaglądać po drodze do pomieszczeń czy zagadywać napotykanych bezdomnych. Dotrzyj do nowego przełącznika przy skrzydle A - A Wing. Pociągnij za niego.
Wkrocz do kilkupoziomowej lokacji z celami. Ponownie spodziewaj się tu tego, że Tommy'ego może zaatakować jeden z bezdomnych. Obroń się, jeśli zajdzie taka potrzeba.
Wyjdź na górny poziom i przedostań się do małego pomieszczenia z kolejnym przełącznikiem, który odblokuje dalsze przejście. Podejdź do mężczyzny w budce i porozmawiaj z nim żeby dowiedzieć się o konieczności przejścia przez kuchnię.
W części jadalnej spotkasz dwie wrogo nastawione postacie - atakuj przeciwników po kolei i nie zapominaj o wciskaniu klawisza uniku żeby nie odnosić obrazeń w walce wręcz.
Dostań się do sąsiadującej z jadalnią kuchni i następnie wdrap się na wyższy poziom (znajdziesz tu kolejny zielony znak). Podążaj dalej kolejnymi korytarzami aż dotrzesz do pokazanego na obrazku przejścia do wieży strażniczej.
Po znalezieniu się na klatce schodowej wyrusz oczywiście na górę. Dotrzyj do bramki, którą można otworzyć kluczem otrzymanym od Vincenzo na samym początku misji.
Zastrzel polityka
Znajdziesz się na wysoko położonych balkonikach wieży strażniczej. Przejdź po nich do miejsca, w którym dla Tommy'ego pozostawiono karabin snajperski.
Zwróć się w stronę wyspy, na której odbywa się wiec wyborczy. Użyj lunety, wyceluj w Turnbulla (polityka) i przytrzymaj klawisz wstrzymania oddechu żeby mieć pewność, że go trafisz. Nie możesz spudłować - masz tylko jedną szansę na udany strzał.
Ucieknij z więzienia
Wyrusz w drogę powrotną. Przy próbie opuszczenia wieży jej część zawali się i niestety nie można tego uniknąć. Tommy wyląduje na niższym piętrze więzienia z poważnymi obrażeniami i bez żadnej broni.
Wyważ drzwi i rozpocznij podróż do miejsca, w którym znajduje się dziura w podłodze. Zeskocz na niższe piętro. Załącz tryb skradania się. Zakradnij się od tyłu do pierwszego policjanta po to żeby go wyeliminować w walce wręcz i żeby zdobyć rewolwer.
Okoliczne korytarze powinno patrolować jeszcze 2 innych policjantów, aczkolwiek pozbycie się ich (po cichu lub w otwartych konfrontacjach) jest opcjonalne.
Wyrusz dalej i rozglądaj się po drodze za punktem pierwszej pomocy. Trasa przemarszu doprowadzi cię do miejsca, w którym 2 policjantów znęca się nad bezdomnym. Możesz ich zastrzelić lub wybrać korytarz biegnący wzdłuż tego pomieszczenia i spróbować ich ominąć.
Wkrótce ponownie stracisz stabilny grunt pod nogami, ale na szczęście kolejny upadek nie doprowadzi do utraty zdrowia ani posiadanej broni palnej.
Musisz przystąpić do większych walk w kuchni. Rozważ przede wszystkim zmianę początkowej zasłony po to żeby móc skuteczniej atakować funkcjonariuszy. Docelowo postaraj się też jednemu z nich odebrać strzelbę. W okolicy znajduje się punkt pierwszej pomocy, z którego najlepiej skorzystać po wygranej bitwie.
Kolejna duża lokacja ze stróżami prawa to odwiedzany wcześniej kilkupoziomowy blok więzienny z celami po bokach. Warto zaznaczyć, że cele możesz otwierać docierając do przełączników w narożnikach tej lokacji. Jest tu też punkt pierwszej pomocy.
Funkcjonariuszy eliminuj ostrzeliwując ich zza słupów lub obudowanych barierek. Nie musisz zabezpieczać całego bloku więziennego. Na potrzeby ucieczki musisz zejść na najniższy poziom i wybrać pokazane na obrazku przejście do skrzydła A.
Spodziewaj się napotkania kolejnych policjantów w słabo oświetlonym korytarzu. Atakuj ich zza zasłon i czekaj aż sami zbliżą się do Tommy'ego na tyle żeby można ich było skutecznie ostrzelać.
Korytarz doprowadzi cię do pokazanego na obrazku wyjścia z budynku więzienia. Nie śpiesz się z opuszczeniem budynku, tylko najpierw ostrzelaj policjantów stojących na zewnątrz.
Zgub policyjny pościg
Ucieknięcie policyjnej obławie jest wymagane na potrzeby ukończenia tej misji. Możesz tego dokonać na dwa główne sposoby.
Pierwszy wariant jest bardziej oczywisty i zakłada zaliczenie policyjnego pościgu. Włam się w tym celu do jednego z radiowozów zaparkowanych przy głównym wejściu na teren starego więzienia.
Do rozegrania jest trudny pościg z co najmniej 4 gwiazdkami. Musisz oprócz szybkiej jazdy unikać niezamierzonych kraks z radiowozami, autami cywilnymi i elementami otoczenia, a także reagować na pojawiające się na drodze policyjne blokady (skręcając w inną ulicę lub taranując radiowozy). W szybszym zgubieniu pościgu mogą ci pomóc lokacje oznaczone strzałkami na mapie. Poprawne przejechanie przez każde takie miejsce pozwoli zatrzymać co najmniej 1 radiowóz ścigający Tommy'ego.
Po zniknięciu z oczu stróżom prawa unikaj jeszcze przez jakiś czas ponownego wykrycia, a więc obserwuj wskazania mini-mapy i nie zbliżaj się do radiowozów patrolujących okolicę ani do ikonek pojedynczych policjantów.
Drugi wariant zakłada wykazanie się sprytem i pozwoli ci uniknąć policyjnego pościgu. Udaj się na prawo od głównego wyjścia z więzienia, a znajdziesz pokazane na obrazku zejście do kanałów. Zadbaj o ustawienie się przy zejściu od strony drabiny żeby nie spaść do kanałów i nie stracić trochę punktów zdrowia. Musisz przejść przez kanały w odwrotną stronę, niż na początku misji.
Po wyjściu z kanałów nie śpiesz się z wydostaniem się poza teren więzienia, bo w okolicy mogą przebywać policjanci. Pozostań po prostu w tym miejscu i zaczekaj aż ogłoszony zostanie koniec policyjnej obławy.
Dotrzyj do domu
Ostatni cel misji musisz zaliczyć niezależnie od wybranego sposobu ucieknięcia stróżom prawa. Jeśli wcześniej wybrałeś drugi z opisanych wariantów, to możesz przeskoczyć przez mur i ukraść jeden z cywilnych pojazdów zaparkowanych przed więzieniem.
Zalicz podróż do domu Tommy'ego znajdującego się w dzielnicy Oakwood. Wejdź do domu frontowymi drzwiami, by zakończyć misję.