Ucieczka ze statku | Opis przejścia Just Cause 3 poradnik Just Cause 3
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
Ucieczka ze statku
Wróć do kryjówki rebeliantów, gdzie znajduje się ranny Mario, by rozpocząć tą misję. Wkrótce okaże się, że wojska Di Ravello zamierzają przypuścić atak na waszą bazę - jak nietrudno się domyślić, czeka cię obrona przed siłami wroga.
Misja jest jedną z trudniejszych w całej grze, gdyż zewsząd będziesz atakowany przez wrogie siły. Podczas misji przyjdzie ci walczyć z żołnierzami, spadochroniarzami, łodziami bojowymi i coś na wzór okrętów wojennych, a także śmigłowcami, wozami opancerzonymi i śmigłowcami. Wrogowie nadciągać będą praktycznie z każdej strony, więc trzeba będzie cały czas się przemieszczać.
Kierunek nadciągających wojsk wygląda mniej więcej tak:
- Żołnierze będą przybywać głównie z jaskini położonej po drugiej stronie jeziora. Do ich eliminacji możesz wykorzystać rozstawione niedaleko działko minigun - poradzi sobie ono także z wozami opancerzonymi.
- Z miejsca, z którego nadbiegną żołnierze, przybędą też czołgi i wozy opancerzone, a także kilka jednostek śmigłowców. Do ich eliminacji wykorzystaj działko minigun (prócz czołgów), bądź broń specjalną. Doskonale sprawdza się tutaj Pijawka (Leech), którą możesz podnieść ze wszystkich szafek z amunicją na terenie bazy. Jeden pocisk może zniszczyć kilka pojazdów na raz.
- Z powietrza nadciągać będą spadochroniarze. Możesz znacznie ułatwić sobie ich pokonanie, uderzając w nich swoją linką (ale nie przyciągając się do nich). Sprawi to, że stracą oni spadochron i uderzą w ziemie - nawet jeśli przeżyli uderzenie, wystarczy jeden granat, a cała gromada wrogów pójdzie do piachu.
- Większość śmigłowców i wszystkie okręty przybędą od strony morza. Do ich eliminacji wykorzystaj działko przeciwlotnicze (AA), które znaleźć można niedaleko miejsca, w którym rozpoczynasz misję (po drugiej strony kanału). Jeden-dwa strzały wystarczą, by zniszczyć mały okręt czy śmigłowiec, a większe statki nie oprą się ogniowi dłużej niż przez kilka sekund.
Dodatkowo, dwa razy w ciągu starcia będziesz w stanie wykorzystać ulepszoną wersję urządzenia EMP. Gdy Dimah da sygnał (i na ekranie pojawi się stosowny znacznik), dojdź jak najszybciej do urządzenia i je aktywuj, a wszystkie pobliskie pojazdy wroga zostaną wysadzone w powietrze. Mechanizm ten jest oskryptowany i możesz wykorzystać go jedynie wtedy, gdy Dimah da ci sygnał.
Zadanie polega po prostu na tym, by ochronić EMP i Mario, a przy tym nie dać się zabić - jeśli ekran miga niebezpiecznie na czerwono, wykorzystaj jedną z wielu osłon terenowych by się ukryć, bądź po prostu zanurkuj w wodzie, by zregenerować zdrowie. Gdy użyjesz ładunku EMP drugi raz, w bazie pojawią się sojusznicy, a cała misja dobiegnie końca.