SIEDZIBA SELENITÓW cz.1 | Journey to the Moon Podróż na Księżyc poradnik Journey to the Moon: Podróż na Księżyc
Ostatnia aktualizacja: 14 października 2019
Gdy opuścisz Necropolis, podejdź do (widocznych na obrazku powyżej) drzwi i umieść w nich drugie koło zębate. Naciśnij dźwignię, drzwi otworzą się. Zejdź na dół.
Naciśnij czerwony przycisk i przywołaj windę. Wejdź do windy i włóż, zabrany z sarkofagu, klucz Selenitów do pierwszej dziurki od góry. Teraz naciśnij przycisk na wysokości dziurki od klucza.
Zjedziesz na dół i poznasz dygnitarza Selenitów. Porozmawiaj z nim, dowiesz się kilku interesujących rzeczy, a kolejne strony Twojego dziennika pokładowego zostaną uzupełnione o listę rzeczy, jaką musisz wykonać, aby wrócić na Ziemię.
Naciśnij przycisk znajdujący się po lewej stronie kontuaru dygnitarza, a dowiesz się, ile punktów inteligencji musisz posiadać, aby otrzymać klucz do pierwszego poziomu. Potrzebujesz 200 punktów inteligencji (w lewym dolnym ekranu widnieje ikona z liczbą odnoszącą się do aktualnego stanu Twojej wiedzy). Gdy poprosisz o klucz, dowiesz się również, że oprócz 200 punktów inteligencji, musisz przynajmniej rozumieć język Selenitów pisany i mówiony.
Język pisany
Otwórz swoją księgę z Ideogramami i postaraj się je zapamiętać. Następnie naciśnij środkowy przycisk na kontuarze dygnitarza - przystąpisz do sprawdzianu znajomości języka pisanego. Na ekranie będą pokazywać się rozmaite ideogramy, a Ty będziesz musiał odpowiedzieć, co oznaczają. Ponieważ ideogramy wyświetlają się w przypadkowej kolejności, nie podaję listy prawidłowych odpowiedzi. Jednak nie jest to zbyt trudne zadanie - część ideogramów już znasz, a jeśli nie - to strzelaj :-). Jeśli udzielisz błędnej odpowiedzi, po pewnym czasie zostaniesz zapytany o ten sam ideogram. Zatem można próbować aż do skutku :-).
Język mówiony
Podejdź do mechanizmu znajdującego się po lewej stronie. Tutaj masz dwa panele z przyciskami: lewy i prawy. Naciskając którykolwiek z przycisków, usłyszysz dźwięk. Teraz musisz znaleźć taki sam dźwięk w sąsiednim panelu. Niestety, układ poszczególnych dźwięków nie jest stały, za każdym razem jest inna kombinacja, dlatego też nie mogę podać jednego rozwiązania, tutaj musisz wykazać się słuchem i muzyczną pamięcią. Jeśli chcesz zdobyć lub po prostu potrzebujesz więcej punktów inteligencji, całość zabawy z dźwiękami możesz kilkakrotnie powtórzyć.
Gdy uporasz się ze sprawdzianem z języka mówionego, ponownie naciśnij przycisk po lewej stronie kontuaru dygnitarza i poproś o klucz odpowiadający Twoim umiejętnościom. Otrzymasz klucz do pierwszego poziomu [level 1 key] - zabierz go. Aby zasłużyć na klucz do drugiego poziomu, potrzebujesz 300 punktów inteligencji.