[Misja 2] Imperial Counterattack cz.2 | Joanna d'Arc poradnik Joanna d'Arc
Ostatnia aktualizacja: 13 grudnia 2019
Druga część misji ma charakter ofensywny. Bastard Orleański wysyła cię z misją zniszczenia placówek przeciwnika w osadach de Blois i de Bourges.
Na drodze do osad czeka wiele zasadzek, jednak można się nimi specjalnie nie przejmować pod warunkiem zachowania zasady walki z tylko jednym oddziałem przeciwnika na raz. Masz nad wrogami tę przewagę, że możesz dostrzec ich wcześniej niż oni ciebie. Dlatego po zauważeniu na drodze sylwetek wrogów należy się zatrzymać i przepatrzeć okoliczne lasy. Zwykle wystarczy podsunąć się trochę w stronę przeciwników blokujących drogę (nie na tyle by ruszyli do ataku), aby na trakt wypadli żołnierze siedzący w zasadzce. Należy się wtedy cofnąć, rozprawić najpierw z nimi, a dopiero potem zaatakować oddział na drodze. Mając mniej przeciwników na raz nie musisz się obawiać że zostaniesz otoczony i narażony na serię ciosów w plecy. Można też prowokować przeciwników do ataku celnym strzałem z łuku. Oczywiście mógłbyś próbować wystrzelać przeciwników z dalszej odległości, ale lepiej zachować strzały na później. Przed atakiem na de Blois warto najpierw rozprawić się z oddziałami angielskimi ukrytymi w bocznej drodze, tak jak jest to zaznaczone na rysunku.
Zaraz po wyjściu z Orleanu znajdziesz medalion. Zarówno w de Blois jak i de Bourges znajdziesz po jednej skrzyni zawierającej klejnoty - nie powinieneś ich przegapić. Oprócz tego znajdziesz tam też sporo "zwykłych" skrzynek zawierających żywność. Ażeby równomiernie rozwijać bohaterów, możesz przełączyć się na Jeana (trzyma wartę przy bramie Orleanu) i dołączyć nim do walki, by pozwolić mu zabić kilku wrogów dla zebrania punktów doświadczenia. Po przełączeniu z powrotem na Joannę, Jean samodzielnie wróci do Orleanu.
W de Blois dowiesz się o szykowanym przez Anglików nowym ataku z użyciem ciężkich dział. Po wybiciu wszystkich wrogów i zebraniu łupów ze skrzyń wróć do Orleanu, zamknij za sobą bramę i idź porozmawiać z Bastardem. Dowiesz się od niego, że Anglicy wkrótce pojawią się pod murami miasta z ciężkimi działami oblężniczymi. Dostaniesz też klejnot zwany Tygrysim Okiem (Tiger's Eye), który powiększy siłę zadawanych przez ciebie obrażeń. Chwilę później pod bramą Orleanu pojawia się armia dowodzona przez dwóch angielskich generałów (John de la Pole, William de la Pole). Twoim zadaniem staje się zniszczenie dział lub co najmniej wybicie ich obsługi oraz pokonanie piechoty przeciwnika.
Sposób na pokonanie Anglików jest prostszy, niż się wydaje na pierwszy rzut oka. Nie próbuj strzelać do dział przez kraty tylko udaj się na mur schodami obok bramy. Z muru musisz wystrzelać żołnierzy obsługujących działa lub też przy pomocy strzał eksplodujących zniszczyć same działa. Jeśli brakuje ci strzał, przeszukaj skrzynie znajdujące się w pomieszczeniach nad bramą. Po wystrzelaniu obsługi dział, przepłosz strzałami pozostałą piechotę oraz obu braci de la Pole z równiny przed miastem. Wrogowie schronią się na zwodzonym moście, który znajduje się poza polem ostrzału. Zbiegnij na dół i uderzając poprzez bramę wybij przeciwników. Jeśli przeciwnicy nie chcą zbliżyć się do bramy - użyj łuku, aby ich sprowokować. Najlepiej jeśli uda ci się pokonać też w ten sposób jednego z braci de la Pole (drugiego zostaw na później). Otwórz bramę pozbieraj żywność i przedmioty, jednak uważaj, by nikt z przeciwników nie dostał się do miasta. Teraz pokonaj drugiego z braci. Zdążysz jeszcze zebrać pozostawiony przez niego przedmiot oraz kuszę jaka pozostała po jednym z artylerzystów zanim misja zostanie zakończona. Jeśli wykonasz te czynności w sposób optymalny, twoim łupem powinien stać się naszyjnik, miecz oraz kusza.
Uwaga! Jeśli nie możesz podnieść broni lub artefaktu, oznacza to, że nie masz na niego wystarczającej ilości miejsca. Gra nie porządkuje automatycznie przedmiotów w inwentarzu, więc trzeba samodzielnie dbać o to, by mieć wystarczająco dużo miejsca - będzie mieć to szczególne znaczenie w misjach, w których zakończenie następuje chwilę po pokonaniu generała przeciwnika, po którym zostaje jakiś artefakt.