Poradnik do gry - Lonelywood | Icewind Dale Serce Zimy poradnik Icewind Dale: Serce Zimy
Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019
Grę rozpoczynamy w wiosce Lonelywood, gdzie zaczepia nas szaman barbarzyńców Hjollder wpędzając tym samym w nową przygodę.
01. Hjollder - szaman barbarzyńskiego plemienia Tribe of the Bear prosi nas o pomoc w zapobiegnięciu wojnie plemion barbarzyńców z Ten-Towns. Mamy udać się do Great Mead Hall w obozie barbarzyńców i przekonać ich przywódcę do pokojowego rozwiązania konfliktu.
Lokalizację obozu barbarzyńców podaje Rawleigh Gallaway (02), Roald Tunnelfist w Whistling Gallows Inn (05) lub Emmerich Hawk (07).
02. Rawleigh Gallaway - podaje nam lokalizację obozu barbarzyńców.
03. Hailee Duun - dziewczynka prosi aby uratować brata, który wpadł do studni. Wysyła nas po linę do ojca, Tybalda Duuna mieszkającego w domu na północnym wschodzie (04). Podczas rozmowy z jej ojcem okazuje się, że Hailee nas oszukała, gdyż nie ma brata. Tą samą informację możemy zdobyć od jej matki w Whistling Gallows Inn (05).
W czasie ponownej rozmowy Hailee wyjawia sekret o tajnych drzwiach w Whistling Gallows Inn (05), ukrytych w sypialni Kieriana za lustrem.
Hailee wyjawia nam swoją trudną sytuację rodzinną Aby jej pomóc musimy przekonać jej matkę Ambree, przebywającą w Whistling Gallows Inn (05), do powrotu na łono rodziny. Gdy nam się to uda z łatwością namówimy Hailee do powrotu do domu.
04. Dom Tymbalda Dunna - Wysyła nas tutaj Hailee stojąca koło studni (03) po linę. Od Tymbalda dowiadujemy się, że Hailee nas oszukała, gdyż nie ma brata.
Tymbald - przedstawia swoją trudną sytuację materialną. W rozmowie z Quinnem Silverfingerem (06), dowiadujemy się, że pracę można znaleźć na południu w mieście Targos, co przekazujemy Tymbaldowi.
Przedmioty w skrzyniach: Boots of the North
05. Whistling Gallows Inn - SKLEP
Ambree Duun - od Ambree dowiadujemy się, że Hailee (03) nas oszukała, gdyż nie ma brata.
Aby pomóc Hailee w kłopotach rodzinnych musimy namówić Ambree do powrotu na łono rodziny. Gdy nam się to uda trzeba powiedzieć Hailee (03), że jej matka czeka na nią w domu. Jeżeli prześpimy się z Ambree tracimy jeden punkt reputacji.
Murdaugh - pijany bard za 10 sztuk złota opowiada nam historię, o lodowej róży, za którą można zdobyć rękę księżniczki. Lodową Różę może nam wykuć krasnoludzki kowal Tiernan w Lodowych Jaskiniach w Gloomfrost.
Kierian Nye - po zapytaniu właściciela karczmy o tajne drzwi za lustrem, o których dowiedzieliśmy się od Hailee Duun (03), wyjawia nam, że uciekł od tajnej organizacji magów Hosttower of Arcane. Za milczenie oferuje nam dostęp do sklepu z magicznymi przedmiotami i czarami.
Roald Tunnelfist - podaje lokację obozu barbarzyńców na wschodzie.
Po pewnym czasie przed gospodą zaczepia nas Waarglan, rozpytując o starego znajomego, Alacandera. Jest to zabójca wysłany przez tajną organizację magów, szukający Kiriana Nye. Gdy nie chcemy mu ujawnić informacji, z ukrycia wyłaniają się pozostali najemnicy i atakują drużynę. Po ich unieszkodliwieniu dostaniemy podziękowania do Kiriana.
Po walce możemy zabrać Golden Girldle, Ring of Free Action, Wand of Paralyzation, Mage Robe of Fire Resistance, Bracers of Defence A.C.6, Boots of Stealth, Short Sword of Backstabbing, Fast Flail +2, Battle Axe +3: Fatigue, Barrier Amulet, Amulet of Metaspell Influence, Ring of Protection +2, Gauntlets of Ogre Power, Gauntlets of Weapon Expertise, Robe of Neutral Archimagi, Studded Leather +4: Shadowed, Long Sword of Action +4, Full Plate Mail +1
Przedmioty w skrzyniach: Robe of Neutral Archimagi, Traveller's Robe
06. The Golden Lodge - SKLEP
Quinn Silverfinger - radzi aby Tymbald Duun szukał lepszej pracy na południu w mieście Targos. Musimy przekazać tą informacje Tymbaldowi (04) odmienimy tym samym jego los.
Przedmioty: Quinn's Fancy Sling
07. Emmerich's Archery - SKLEP
Emmerich Hawk - opowiada o białym wilku, który go pogryzł w lesie. Sądzi, że była to zemsta Ojca Lasu za niepowstrzymanie trzech braci kłusowników. W czasie kolejnych wizyt w mieście dowiadujemy się o następujących morderstwach braci kłusowników, których zabija dziwny wilk. Gdy zginą już wszyscy bracia powinniśmy porozmawiać z grabarzem Purvisem na cmentarzu (10), a następnie z najbardziej podejrzanym Emmerichem. Po krótkiej rozmowie okazuje się, że po ugryzieniu przez białego wilka stał się wilkołakiem. Nie ma na to lekarstwa, lecz od Kieriana Nye w Whistling Gallows Inn (05) dostaniemy amulet Selune's Caress, który chroni posiadacza od przemiany w wilkołaka.
08. Dom Baldemara Thurlowa
Thurlow - po wizycie w Obozie Barbarzyńców i rozmowie z Wyldenem trzeba przekonać go aby powiedział prawdę o wysłanym zabójcy z Ten-Towns i oczyścił się z zarzutów przed Konsulem.
W szafce znajduje się Council Letter.
09. Dom Kłusowników
Trzej bracia polują w lasach na zwierzęta co nie podoba się miejscowemu rangerowi Emmerichowi. Wszyscy bracia giną zabici przez tajemniczego wilka, czego dowiadujemy się podczas naszych kolejnych wizyt w mieście. Gdy zginie już ostatni z nich powinniśmy porozmawiać najpierw z grabarzem Purvisem (10), a następnie udać się do podejrzanego Emmericha Hawka (07).
10. Cmentarz - od grabarza Purvisa dowiadujemy się o kolejnych morderstwach braci kłusowników.
11. Wyście z Lonelywood do Barbarian Camo i Gloomfrost
12. Young Ned - buduje mały statek, który po naszym powrocie z Obozu Barbarzyńców może zabrać drużynę na Burial Isle.