Rozdział 2 - Three Days Earlier | Solucja Hong Kong Massacre Hong Kong Massacre poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 24 stycznia 2019
Na tej stronie poradnika do Hong Kong Massacre znajdują się omówienia wszystkich etapów pierwszego rozdziału gry. W opisach kolejnych misji zwróciliśmy uwagę przede wszystkim na ich unikalne elementy czy miejsca gdzie wyjątkowo łatwo można zginąć.
Opracowanie bardzo dokładnej solucji nie jest możliwe, gdyż za każdym razem gdy rozpoczynasz etap od nowa (np. po tym jak bohater zginął) rozmieszczenie niektórych przeciwników może nieznacznie zmienić się. Nie licz na to, że strzelając na oślep w to samo miejsce na pewno uda ci się zabić zapamiętanego przeciwnika. Może on przebywać w innym miejscu i atak zakończy się wtedy niepowodzeniem.
- Can You Fly Punks?
- Shootout at Kung Fangs
- Vengeance Comes Out Blazing
- Taking Down the House
- No More Mr Nice Guy
- Got a Black Belt! In Guns
- The Tiger
Can You Fly Punks?
Liczba przeciwników: 14
Czas do pobicia: 40 sekund
Komentarz: To pierwsza misja, w trakcie rozgrywania której bohater musi przeskakiwać na dachy sąsiednich budynków. Akcję tę odpala się wciskając standardowy przycisk skoku, przy czym tylko w dozwolonych miejscach - jeśli jest z tym problem to spróbuj przy innej krawędzi dachu (tam gdzie widoczny jest mały drewniany balkonik). Bądź gotowy do działania po każdej takiej akcji. Już po wykonaniu pierwszego przeskoku na sąsiedni dach do zabicia jest aż trzech wrogów.
Dość problematyczna może okazać się końcowa część misji, a konkretnie bitwa rozgrywana w dużej kuchni (obrazek). Dobrze jest prowadzić ostrzał pozostając blisko południowego wejścia do kuchni. Nie będziesz w ten sposób przesadnie ryzykował, zwłaszcza że wśród przeciwników są osoby wyposażone w strzelbę i karabin. Nie walcz jednak zbyt pasywnie jeśli chcesz zmieścić się w limicie 40 sekund.
Shootout at Kung Fangs
Liczba przeciwników: 16
Czas do pobicia: 42 sekundy
Komentarz: To etap rozgrywany w biurach. Polegaj na możliwości bezproblemowego przeskakiwania przez okiennice oraz wykonywania wślizgów wzdłuż nich (prowadząc ostrzał do wrogów stojących po drugiej stronie). W początkowej części misji przemieszczaj się na wschód eliminując wrogów z mijanych pomieszczeń. W końcówce etapu wyrusz z kolei na północ gdzie natrafisz na pozostałych przeciwników.
Vengeance Comes Out Blazing
Liczba przeciwników: 20
Czas do pobicia: 1 minuta 5 sekund
Komentarz: Etap ten rozgrywany jest w stosunkowo dużej lokacji. Radzimy zabezpieczać tę lokację podróżując w przeciwnym kierunku do ruchu wskazówek zegara. Jednym z pierwszych odwiedzanych pomieszczeń jest sala konferencyjna gdzie możesz prześlizgnąć się po dużym stole. Najbardziej kłopotliwe jest z kolei pokazane na obrazku centralne biuro. Spotkasz tu co najmniej 3 wrogów. Uważaj też na przeciwnika ze strzelbą z północnego pomieszczenia. Limit czasu jest na szczęście dość wyrozumiały - nie musisz pędzić na złamanie karku.
Taking Down the House
Liczba przeciwników: 20
Czas do pobicia: 1 minuta
Komentarz: Kasyno jest kolejną większą lokacją gry. Niedługo po rozpoczęciu misji trafisz do sali ze słupami oraz czterema przeciwnikami. Zabezpiecz ją i zacznij oczyszczać okoliczne pomieszczenia (możesz np. najpierw udać się kawałek na wschód i następnie skręcić na północ). Uważaj w pomieszczeniu z powyższego obrazka. Spotkasz w nim co najmniej czterech wrogów, których warto ostrzelać przez zniszczalne fragmenty ścian. Na koniec proponujemy zostawić sobie oczyszczenie pomieszczeń na wschodnim krańcu budynku.
No More Mr Nice Guy
Liczba przeciwników: 18
Czas do pobicia: 56 sekund
Komentarz: Misja ta jest naszym zadaniem nieco mniej wymagająca od poprzednich etapów, aczkolwiek mimo wszystko nie możesz sobie pozwolić na żadne błędy. Rekomendujemy kierować się na wschód, następnie na południe i na koniec na zachód. Najbardziej pilnuj się w alejce z powyższego obrazka - w okolicy tej przebywa co najmniej trzech wrogów. Ponadto dwóch z nich korzysta z lepszych broni - strzelby i karabinu. Polegaj na skokach oraz wykorzystuj okoliczne skrzynie i inne duże obiekty w formie zasłon.
Got a Black Belt! In Guns
Liczba przeciwników: 13
Czas do pobicia: 50 sekund
Komentarz: Etap ten rozgrywany jest w mniejszej lokacji, aczkolwiek oznacza to, że przeciwnicy rozstawieni są blisko siebie. Proponujemy rozpocząć od oczyszczenia zachodnich pomieszczeń. Powróć następnie do centralnej części mapy, ale pilnuj się w alejce z dołączonego obrazka. Przebywa tu największa grupa (co najmniej trzy osoby) i dodatkowo musisz uważać na wrogów z północnego pomieszczenia (mogą ostrzelać bohatera przez okiennice). Na sam koniec zostaw sobie wyeliminowanie przeciwników ze wschodnich pomieszczeń.
The Tiger
W etapie tym nie zalicza się żadnych wyzwań. Nie musisz ścigać się z czasem i możesz śmiało korzystać ze spowolnienia czasu.
Komentarz: To nietypowy etap, bo do pokonania jest drugi boss gry - Chang Wong. Jeśli tylko masz taką możliwość to zabierz ze sobą na misję karabin i odblokuj jego ulepszenia zwiększające ilość przenoszonej amunicji. Walka z Chang Wongiem jest bardzo podobna do pojedynku z bossem pierwszego rozdziału gry. Teren walk ma pionową strukturę. Główny bohater oraz Wong podróżują osobnymi ścieżkami w stronę górnej krawędzi ekranu.
Szukaj każdej okazji do tego żeby ostrzelać bossa po tym jak znajdzie się w pobliżu okiennicy lub innego fragmentu ściany, przez który mogą przelatywać pociski. Korzystanie ze spowolnienia czasu nie jest wymagane, aczkolwiek może ci ułatwić sprawę. Główny bohater zginie już po jednym trafieniu. W przypadku Wonga trzeba go niestety pozbawić całego paska zdrowia.
Boss w pewnym zakresie kopiuje zachowania sterowanego przez Ciebie bohatera. Nie musisz non stop podążać w górę ścigając Wonga. Możesz zatrzymać się na dłużej w jakimś pomieszczeniu i poszukać okazji do udanych strzałów biegając w międzyczasie na boki.
W trakcie podążania w stronę górnej krawędzi ekranu na ścieżce bohatera będą pojawiali się zwykli przeciwnicy. Staraj się ich ostrzeliwać z wyprzedzeniem żeby nie dać się im zaskoczyć. Jeśli zapasy amunicji bohatera są już na wyczerpaniu to rozważ podniesienie broni z ziemi. Zawsze będzie to niestety najsłabszy pistolet. To właśnie z tego powodu rekomendowaliśmy zainwestowanie w ulepszony karabin. Rozsądne dysponowanie amunicją karabinu pozwoli ci zaliczyć cały poziom używając tylko tej broni.