Ćwiczenia polowe cd. | Trening do Hidden and Dangerous 2 poradnik Hidden and Dangerous 2
Ostatnia aktualizacja: 26 sierpnia 2019
| Shooting [Strzelnica] |
Na strzelnicy nauczysz się operowania bronią wszelkiego rodzaju. Wejście do niej znajdziesz nieopodal końca poprzedniego treningu. Nie pomyl go z wyjściem (Exit), gdyż stojący przy nich sierżant może mieć niezły powód do zabawy.
Najpierw dostaniesz w swoje łapki zwykłe pistolety. Nie należy ich bagatelizować, gdyż są bardzo przydatną bronią na niewielkie odległości. Pamiętaj o możliwości zabrania magazynków z odpowiednich skrzyń. Potem poćwiczysz strzelanie z karabinów maszynowych, a w kolejnym etapie z karabinu snajperskiego (pamiętaj o zbliżeniu!). Na koniec pozostanie wypróbowanie stacjonarnego działka dużego kalibru - coś dobrego na duże zgrupowania nieprzyjaciół. Po wykonaniu ćwiczeń instruktor wypuści cię drugimi drzwiami, co zaliczy trening. |
| Throwing grenades, bazooka shooting [Rzut granatem, strzał z bazooki] |
Rzuty granatami nie należą w H&D2 do najłatwiejszych, więc warto trochę je przećwiczyć. Zasięg rzutu zależy od tego, jak długo przytrzymasz przycisk myszki, co też symbolizuje specjalny pasek pokazywany na ekranie podczas wykonywania tej czynności.
Drzwi do tego pola treningowego znajdziesz nieopodal wyjścia ze strzelnicy, po prawej stronie. Otwórz je i podejdź do instruktora. Będziesz mógł skorzystać z dwóch typów granatów: wybuchającego zaraz po zetknięciu z ziemią lub czasowego oraz samej bazooki. Twoim zadaniem jest zniszczyć makiety pozostawione w okopach, beczkę w oddali i makietę czołgu. Wtedy instruktor oznajmi, że trening został zaliczony. |
| Laying explosives [Podkładanie ładunków wybuchowych] |
Wychodząc przez kolejną bramę po poprzednim treningu możesz zdecydować się na jeden z dwóch kolejnych do wykonania. Możesz udać się od razu do garaży, by przejść kurs jazdy samochodem lub wpierw zajrzeć do instruktora od materiałów wybuchowych.
Znajdziesz go zaraz po wyjściu z głównej bramy i przejściu w lewo po schodkach, pomiędzy skały. Po krótkim wykładzie, zabierz trzy paczki materiałów wybuchowych, leżące na stole i biegnij za zabudowania z drewna. Musisz podłożyć wszystkie trzy ładunku w odpowiednie miejsca, zaznaczone przez specjalne rusztowania. Uważaj, po podłożeniu pierwszego ładunku czas na dwa następne będzie wynosił mniej niż 30 sekund - na tyle jest ustawiona bomba. Podłóż wszystkie i uciekaj do instruktora. Jeśli zdążysz, zdałeś. |
| Operating the Vehicle [Jazda samochodem] |
Jazda samochodem nie należy do najtrudniejszych i tak naprawdę jest bardzo miłą częścią gry. Jednak bądź ostrożny, łatwo pojazd uszkodzić, a wypadnięcie z trasy czy kraksa mogą wydarzyć się nader często.
Człowieka odpowiedzialnego za trening samochodowy znajdziesz z prawej, przy garażach. Nakaże ci wsiąść do zaparkowanego tam jeepa i jechać do instruktora nurkowania. Po wykonaniu jego zadania musisz wrócić z jeepem na miejsce, parkując go przodem (tj. wjeżdżasz w wyznaczone miejsce przodem, a nie cofasz do tylu, bo zakończy to trening niepowodzeniem). |
| Diving [Nurkowanie] |
Najtrudniejsze zadanie całych ćwiczeń. Musisz wkraść się do pilnowanego przez strażnika, krytego basenu, odnaleźć skafander płetwonurka i zabrać leżący na dnie basenu przedmiot. Wbrew pozorom zadanie wcale nie jest łatwe i należy zwracać na nie szczególną uwagę. Jeden mały błąd i je spalisz. Po wykonaniu zadania możesz wrócić jeepem do garażu, jeśli właśnie nim tu przyjechałeś.
Po spotkaniu się z instruktorem i umówieniu szczegółów, zabierz szczypce z leżącej przy nim skrzyni. Biegnij w stronę kompleksu, jednak uważaj na patrolującego okolicę strażnika. Za nic nie może cię zauważyć! Basen to ten największy budynek. W bezpiecznym miejscu (tj. zasłonięty budynkiem, jak na obrazku) przetnij siatkę. Powoli zakradnij się za nią pomiędzy zabudowania. | |
Jeśli wcześniej zauważyłeś strażnika - a patroluje on basen obchodząc go dookoła, to masz troszkę ułatwioną sprawę. Podkradnij się do jednego z wejść (właściwie to wejście i wyjście, ale to nie ważne, oba prowadzą do celu). Skorzystaj z wytrychów, by ominąć zamek i wejdź do środka, zamykając za sobą drzwi. | |
Wejdź do holu i odszukaj szatnię z numerem 1 nad drzwiami. W środku znajdziesz strój płetwonurka (musisz go też tam zostawić!). Wejdź teraz do basenu, zanurkuj i zabierz leżący na dnie przedmiot. Wróć do szatni, zostaw strój (włącz inwentarz i wyrzuć z niego ubiór), po czym wróć do drzwi i uważając na patrol, ulotnij się z powrotem do instruktora. Jeśli zrobiłeś co trzeba i nie zostałeś nakryty, zaliczysz trening. |
| Obeying orders [Wydawanie rozkazów] |
Po wykonaniu poprzednich treningów zostaniesz poinformowany o możliwości przejścia ostatniego treningu - wydawania rozkazów. W tym celu należy wrócić do miejsca, gdzie zaczynałeś trening sprawnościowy. Tam czeka drużyna, która zaraz zostanie oddana w Twoje ręce.
Musisz rozkazać podwładnym, by podbiegli do beczek po drugiej stronie terenu ćwiczebnego. W tym celu musisz posłużyć się widokiem mapy taktycznej. Wybierz pojedynczego żołnierza i kliknij w miejscu docelowym. Powtórz to z pozostałą dwójką. Potem trzeba będzie nakazać podbiec im pod drut kolczasty, po czym paść na ziemię i przeczołgać się na jego drugą stronę. Jeśli to wykonasz, cały trening zostanie zakończony i dostaniesz punkty za wykonane zadania. |