Porady ogólne Poradnik Halo Wars 2
W tym rozdziale dowiesz się więcej o umiejętnościach specjalnych Twoich oddziałów w Halo Wars 2 oraz odnajdziesz porady dla początkujących, które pomogą Ci rozbudować bazę w Halo Wars 2.
Ostatnia aktualizacja: 27 lutego 2017
W Halo Wars 2 tempo gry jest szybsze, niż w przypadku wielu strategii czasu rzeczywistego. Nie ma wydobycia minerałów jak w klasykach gatunku tj. budujesz rafinerie i wysyłasz zbieraczy do punktów z minerałami. Tutaj zaopatrzenie i energia są generowane w dobudówkach bazy. Jedynie energia może być uzyskiwana z dodatkowych punktów na mapie, które może przejąć oddział piechoty.
Nowe bazy budujesz w konkretnych, z góry narzuconych punktach na mapie. Z jednej strony nie daje ci to dużej swobody, ale z drugiej strony, wiesz gdzie przeciwnik może mieć bazę. Również jesteś zwolniony z podjęcia decyzji gdzie ma być nowa baza, bo możliwości masz niewiele. W połączeniu z prostym systemem ekonomii, warto zdobywać nowe bazy. Dzięki temu możesz rozpocząć produkcję bliżej frontu lub stworzyć dodatkowe punktów generowania zasobów. Budynki nie mają opcji naprawy! Musisz wybrać zdolność specjalną dowódcy, która leczy oddziały lub wysłać "lekarza". Każda ze strona posiada jednostkę latającą (Słowik/Inżynier). która naprawia oddziały jak i budynki czy bazy.
Sporo jednostek ma umiejętność specjalną, np. piechota ludzi - Marines - po ulepszeniu mogą rzucać granatami. W odróżnieniu od innych strategii, umiejętności nie wybierasz konkretnym skrótem klawiszowym albo klikając myszką na jakimś panelu jednostki. W Halo Wars 2 dla wszystkich jednostek jest przypisany ten sam klawisz - "R" - aby wykorzystać zdolność takiej jednostki. Dodatkowo, aby przyspieszyć ten proces, twórcy usprawnili to stosując tzw. "Qucikcast". Oznacza to, że kiedy wybierzesz np. Marines i najedziesz kursorem na oddział przeciwnika, a następnie użyjesz klawisza "R" to twoi żołnierze natychmiast przystąpią do wykonania tej czynności. Nie ma potrzeby wybierania miejsca ataku granatem i potwierdzania go przyciskiem myszy.
Zdolności specjalne dowódcy, to kolejny unikat dla tej gry. Kiedy zdobędziesz taki punkt, możesz kliknąć "F", aby przejść do kołowego menu zdolności dowódcy. Tam lewym przyciskiem wybierasz nowe umiejętności, a prawym ulepszasz już posiadane. Tutaj z kolei, po wybraniu umiejętności musisz jeszcze wybrać miejsce gdzie chcesz, żeby była zaktywowana. Nie tyczy się to umiejętności pasywnych. Te działa ciągle np. szybsze zdobywanie doświadczenia przez twoje oddziały.
W grze istnieją 4 typy wojsk: piechota, pojazdy, lotnctwo i struktury. Każda z jednostek ma pewne słabości i mocne strony. Przed zakupem danego oddziału lub pojazdu, po prawej stronie widzisz nazwę, większą białą ikonkę (która określa typ oddziału/pojazdu) i 4 ikonki o różnych kolorach. Zielona oznacza, że dany oddział jest skuteczny przeciwko konkretnemu typowi wojsk. Czerwony podpowiada ci, że ten oddział nie tylko zadaje mniej obrażeń danemu typowi, ale również jest narażony na zwiększone obrażenia od takich wojsk. Żółty oznacza zbalansowane obrażenia i obronę. Jeśli ikonka jest szara, to dany typ nie może zadawać obrażeń np. snajper UNSC może atakować piechotę, ale nie będzie strzelał do pojazdów i jednostek lotniczych.
W trakcie misji i zwykłych potyczek mutliplayer, twoje oddziały będą zyskiwać doświadczenie. Nad takim oddziałem będzie widnieć belka i liczba, która określi poziom doświadczenia. Warto dbać o takie jednostki, ponieważ są skuteczniejsze i zadają więcej obrażeń.
Nigdzie nie znajdziesz konkretnych liczb wartości ataku, pancerza czy punktów życia. Doświadczenie zdobyte podczas gry, pokaże ci jak skuteczne są dane oddziały. W kampanii będziesz miał możliwość przetestować każdy rodzaj wojsk UNSC i poczujesz jak groźne są oddziały wroga. Jedynie, co można stwierdzić z pewnością: im dłuższy zielony pasek pod wybraną jednostką, tym więcej punktów życia ma taki oddział. Niektóre odziały mają osłonę - dodatkowy, biały pasek nad punktami życia. Te punkty tarczy są najpierw niszczone, są również samo odnawialne. Warto wystawić takie jednostki na front, aby przyjęły więcej obrażeń. Następnie dać im czas na regeneracje tarcz, aby wydłużyć ich przydatność na polu bitwy.