Uzbrojenie | Grand Theft Auto 3 poradnik Grand Theft Auto 3
Ostatnia aktualizacja: 23 sierpnia 2019
UZBROJENIE
Pięści Nie jest to najlepszy sposób na walkę, gdyż nawet, żeby powalić zwykłego przechodnia, musisz uderzyć kilka lub nawet kilkanaście razy. Warto też wspomnieć, iż twój bohater walczy także nogami. Na szczęście szybko staje się Kij Baseballowy staje się dostępny. | |
Kij Baseballowy Dwa, trzy razy - i koleś leży. Używaj na początkowych przeciwników, których masz załatwić, oraz na wszelkich cywilów dopraszających się walki. Kij dostępny jest praktycznie na początku gry, nie trzeba zrobić nic specjalnego, aby go mieć. | |
Pistolet Dość słaba broń, choć na początku - twoja jedyna, z której możesz strzelać. Magazynek mieści 12 naboi. Plusem jest to, iż po pierwsze - z tą bronią można biegać sprintem, a po drugie - można i biegać i strzelać jednocześnie (najlepiej cofać się, strzelając w tym samym czasie). Jednak takie wyczyny lepiej robić z poniżej opisanym Uzi. Pistolet jest dostępny po zebraniu dziesięciu paczek. | |
Uzi Magazynek mieści 25 naboi, a szybkostrzelność jest znacznie większa, niż w przypadku pistoletu, Uzi jest drugą bronią, z której można strzelać w biegu (a także biegać sprintem). To nie wszystko - tylko Uzi można używać podczas jazdy samochodem (wciśnij klawisz obejrzenia się w lewo lub w prawo) - strzelając, twój bohater sam celuje, więc musisz tylko "przejechać" obok celu (będą misje, w których trzeba uśmiercić określoną liczbę osób siedząc tylko i wyłącznie w samochodzie). Uzi uzyskujesz po zebraniu dwudziestu paczek. | |
Dubeltówka Oznaczona żółtym kolorem broń, która pojawia się, gdy zbierzesz trzydzieści paczek. Świetna na bliskie odległości, jeśli jacyś przeciwnicy są przed tobą - strzel, a powali wszystkich. Problem może być wtedy, gdy wrogowie podbiegną za blisko - wtedy ich nie zabijesz, więc lepiej się wycofaj. Dubeltówka najlepsza jest na przeciwników z pistoletami (ci zwykle nie stoją w dalekich odległościach i podbiegają blisko) i z kijami baseballowymi (pięściami też). | |
AK47 Całkiem niezły karabin maszynowy, używany przez większość misji w Staunton Island - tym bardziej, że M16 będzie jeszcze niedostępny. Magazynek mieści 30 naboi, szybkostrzelność nie jest za wielka, no i jest mniej celny od M16 (na bardzo dalekie odległości nie da rady nikogo zabić), ale i tak wymiata. Używaj go tylko na dalsze odległości - dzięki temu przeciwnicy mimo, iż będą strzelać, to i tak w ciebie nie trafią, a ty spokojnie staniesz sobie, wycelujesz i zdejmiesz wszystkich. AK47 pojawia się po zebraniu siedemdziesięciu paczek. | |
M16 Jedna z najlepszych - jeśli nie najlepsza - broni w grze. Niezwykle silna i szybkostrzelna, tak samo celna - trafisz nawet we wrogów, którzy mają wielkość kropeczki. Też doskonała do niszczenia pojazdów - wystarczą dwie, trzy lub cztery sekundy ciągłego ognia w silnik, aby jego właściciel stanął w płomieniach. Magazynek ma aż 60 naboi, niestety - M16 będzie obok kryjówki dopiero wtedy, gdy zbierzesz dziewięćdziesiąt paczek (ale można go znaleźć wcześniej, np. na budowie w Stanunton Island). | |
Strzelba Snajperska Jedna z najciekawszych broni w grze, dostaniesz ją po raz pierwszy od 8Ball'a w misji Bomb Da Base, później pojawiać się będzie obok kryjówki po zebraniu osiemdziesięciu paczek. Normalnie nie możesz z niej strzelić - musisz włączyć celownik (najlepiej ustawić sobie prawy przycisk myszy). Jeden celny strzał to jeden trup, najlepsze na wrogów, którzy są daleko (a nie strzelają w ciebie), lub na ważne osoby - wtedy zadanie wykonujesz jak prawdziwy snajper, strzelając z jakiegoś dachu (Bomb Da Base czy Sayonara Salvatore). Strzały oddaje się pojedynczo, strzelba nie ma magazynków. | |
Bazooka Dopiero po uzyskaniu wszystkich stu paczek wejdziesz w jej posiadanie, a wcześniej - w misji Arms Shortage za 25000$ (kup koniecznie, bo potrzebna będzie do jednej z misji Asuki). Niszczy samochód po jednym strzale (co nie powinno chyba dziwić), helikopter po dwóch. Najlepsza, gdy trzeba jakiś wóz zniszczyć bardzo, bardzo szybko. Strzela się podobnie, jak w snajperce - najpierw włączenie celownika, a później wypuszczenie rakietki. Uważaj tylko, byś sam się nie zranił. Aha - i z Bazooką nie można skakać (nie mówiąc już o sprincie). | |
Miotacz Ognia Całkiem niezła broń, choć dobrze się sprawdza na przeciwników na bliskie odległości (pistolety, kije baseballowe), to nie warto tracić ognia. Miotacz płomieni jest niezastąpiony w innych sytuacjach. Otóż często zdarza się, iż wrogowie staną za jakąś kratą. Widzisz ich, i oni ciebie, a oboje nie możecie w siebie strzelić, gdyż kraty na to nie pozwalają. Lecz ty masz miotacz ognia, którego użyj - i po sprawie. To jedyna broń, której nie dostajesz za zbieranie paczek. Podczas korzystania z niej uważaj, abyś sam się nie zapalił. Ma w magazynku 50 naboi (???). | |
Koktajl Mołotowa Butelka wypełniona łatwopalną substancją. Plusem jest to, iż bohater nie rzuca jej na tak wielkie odległości, jak granaty i tym samym łatwiej trafić (no i od razu "wybucha"). Działa dobrze tylko na ludzi (szczególnie na grupy stojących blisko siebie przeciwników), nie ma żadnego działania na samochody. Im dłużej przytrzymasz klawisz myszki, tym koktajl będzie dalej rzucony. Pojawia się obok kryjówki po zebraniu sześćdziesięciu paczek. Zasada "miotacza ognia" sprawdza się i tutaj - uważaj z koktajlami na własną skórę, abyś jej nie "poparzył". Z koktajlem można biegać sprintem. | |
Granat Granat jest tym, czym jest - pojawia się, gdy masz trzydzieści paczek. Trudno nim bardzo niszczyć pojazdy w ruchu, gdyż nie dość, iż trzeba dokładnie wycelować (im dłużej przytrzymasz, tym dalej poleci), to jeszcze eksploduje on po kilku sekundach. Granaty nadają się właściwie tylko do niszczenia pojazdów stojących w miejscu (rzuć leciutko pod brykę i uciekaj), ewentualnie do wrzucania przeciwników stojącym za rogiem i nie chcącym się wychylać. Uważaj, abyś nie zranił siebie. Podobnie, jak w przypadku pistoletu, czy Uzi - z granatem też możesz biec sprintem. |