Sprzęt | Gorky Zero Fabryka Niewolników poradnik Gorky Zero: Fabryka Niewolników
Ostatnia aktualizacja: 17 września 2019
Paralizator przydaje się w zasadzie wyłącznie w drugiej misji, gdy gracz nie dysponuje niczym innym. W praktyce nie ma powodu, by przeciwnika obezwładniać, gdy można go zabić. | |
Nóż służy do zachodzenia przeciwników cichcem od tyłu i podrzynania im gardeł. Takie zabójstwa punktowane są jako ciche, lecz jednak mogą zwrócić uwagę a nawet obudzić przeciwnika, jeśli znajduje się on bardzo blisko sceny (na wyciągnięcie ręki). |
Pistolet to podstawowa broń, która towarzyszy komandosowi przez całą grę. Dostępne są do niego trzy rodzaje amunicji: standardowa, poddźwiękowa i cicha. Im cichsza tym mniej celna. Trzy strzały w tułów są śmiertelne.
Pistolet maszynowy w zasadzie się nie przydaje... Jest niecelny i hałaśliwy. Trzy strzały w tułów z niego są śmiertelne, lecz aby te trzy trafiły, często trzeba wystrzelać ze dwa magazynki. Nie używać. | |
Strzelba przydatna jest w sytuacji, gdy coś się tragicznie nie uda i przeciwnicy obskoczą gracza. Z bliskiej odległości zabójcza (jeden strzał w tułów jest śmiertelny). Przeładowuje się ją jednak wolno, więc nie należy się szczególnie podniecać korzystając z niej - spokojnie wycelować i strzelić. |
Karabin snajperski - moja ulubiona broń w większości strzelanek - tutaj się słabo sprawdza, gdyż nie posiada celownika z prawdziwego zdarzenia. Jest jednak bardzo celna oraz silna - już dwa strzały w tułów są śmiertelne. Robi przy tym tyle hałasu co wystrzał z działa. Dostępne są do niej dwa rodzaje amunicji: standardowa i poddźwiękowa.
Ładunki wybuchowe to nieprzydatne gadgety. :-( Występują w trzech odmianach: z zapalnikiem czasowym, zdalnie sterowanym i z detektorem ruchu. Mogą się przydać do zabicia kilku przeciwników zwabionych w jedno miejsce, ale nie o to w tej grze chodzi. Dziury w ścianie zaś się nimi nie wybije.
Notebook przechowuje wszystkie znalezione dokumenty i notatki. | |
Wabik dźwiękowy przyciąga uwagę przeciwników, którzy go usłyszą. Podejdą wówczas do niego i na chwilę się przy nim zatrzymają stanowiąc wyborny cel nawet do ataku nożem. Wabiki w połączeniu z gazem obezwładniającym pozwalają się uporać z wieloosobową ochroną pomieszczenia. Jeżeli nie zachodzi konieczność, by przeciwnicy zatrzymali się w jednym miejscu, znacznie łatwiej ich wywabić samemu poruszywszy się głośno niźli ustawiając wabik. | |
Latarka to bodaj najużyteczniejszy gadget w grze. Przeciwnik, który ją zauważy podejdzie do niej i przez dłuższą chwilę będzie przy niej stał jak zahipnotyzowany. Doskonale się nadaje do zabijania strażników na boku oraz wtedy, gdy ci nie mają tendencji do zatrzymywania się podczas patrolu i trudno w nich trafić. Latarkę ustawia się, gdy nikt nie patrzy, potem się chowa za rogiem i czeka na ofiarę. | |
Lornetka nie przydaje się. I tak gracz widzi na znacznie większą odległość niż jego przeciwnicy. |
Gaz obezwładniający występuje w takich samych odmianach jak ładunki wybuchowe. Przydatny do ustawiania pułapek w połączeniu z wabikami dźwiękowymi oraz do zatrzymywania strażników na ich trasach patrolowych. :-)
Apteczki występują w dwóch odmianach: klasycznej oraz wzmocnionej wersji "Boguś". :-) |