Budowanie bazy | Giants Obywatel Kabuto poradnik Giants: Obywatel Kabuto
Ostatnia aktualizacja: 9 października 2019
- Początki zawsze są trudne, na szczęście program daje trochę spokoju na starcie
- Najważniejsze jest jak najszybsze zebranie siły roboczej (Bystrzaków) i jedzenia dla nich. Mekowie mają o tyle ułatwione zadanie, że jest ich więcej i szybciej można zebrać odpowiednią ilość pracowników. Delfi działa sama i za jednym razem może zabrać tylko jednego z nich (za to ciężar Bystrzaka nie ogranicza jej mobilności).
- Minimum potrzebne do rozbudowy bazy to 3-4 Bystrzaki. Większa ilość jedynie przyspiesza budowę.
- Staraj się zawsze trzymać w zanadrzu porcję jedzenia dla maluchów (Mekowie zbierają mięso z zabitych Wułów - ich stada zawsze biegają w pobliżu wiosek. Natomiast Delfi karmi Bystrzaki duszami Wułów oraz martwych wrogów - należy szybko podejść do leżącego trupa )
- Jedzenie i Bystrzaki zrzucamy na odpowiednie platformy. Jedna z nich służy także do budowy.
- Ochraniaj Borszurasa oraz Yan-a. Wróg będzie próbował ich porwać, a jeżeli dotrze z nimi do koszarów, to kończymy zabawę. Kiedy tylko usłyszymy wiadomość o porwaniu, szybko wracajmy do bazy, po drodze próbując namierzyć przeciwnika z naszą zgubą na plecach.
- Na samym początku wybuduj sklep drugiego poziomu. Dzięki niemu będziesz mógł odnowić amunicję oraz nabyć nowe zabawki i czary.
- Obserwuj nadciągającego wroga i w pierwszej kolejności wybuduj mur/tarczę po stronie, z której nadchodzi.
- Nie ma sensu rzucać się na koszary przeciwnika póki nie wybudujemy całej bazy (dopiero wtedy będziemy mogli je zniszczyć).
- W wersji 1.1 wybudowane budynki nie znikają po naszej śmierci, dzięki czemu nie musimy zaczynać wszystkiego od nowa.
- Mekowie mają do dyspozycji już po wybudowaniu sklepu mini wieżyczki (5 sztuk). Warto je rozstawić przy wejściach do bazy, w miejscach PRZED przyszłym murem.
- Grając Delfi jesteśmy zdani wyłącznie na siebie podczas obrony. Warto, więc wspiąć się na skałę przy bazie i z odległości likwidować grupy wrogów (czar Przywołanie gradu i ulepszony łuk to najlepsze rozwiązanie).
- Kiedy baza zostanie ukończona mamy dostęp do nowych zabawek dostępnych w Imprezowni. Aby je wykorzystać należy wejść do wspomnianego budynku, przenieść kursorem daną rzecz na bawiącego się Bystrzaka, a potem za pomocą klawisza X wskazać miejsce wykorzystania/budowy.
- Po wybudowaniu Imprezowni możemy stawiać wieżyczki obronne z prawdziwego zdarzenia tj. Bulldog, czy Hellfire oraz przeciwlotnicze SAM-y. (Pierwsze na wzniesieniach przy bazie, drugie można na jej środku). Teraz także w sklepie dostępne są bronie potrzebne do zniszczenia celu misji (czar Tornado lub Skoczna bomba).
- Do szybkiego poruszania się Delfi może wybudować Odrzunarty a Mekowie Żyrokopter.
- Teleportacja i Szyb kopalniany maja takie same przeznaczenie: stawiamy je w dwóch miejscach (jedno w bazie, drugie w pobliżu koszar wroga), co pozwala błyskawicznie przenosić się między tymi obszarami.
- Pora na ostateczną rozprawę. Wybieramy miejsce w pobliżu celu misji, stawiamy tam mini shop oraz wyjściowy teleport/szyb kopalniany (dzięki niemu szybko dostaniemy się do bazy np. po Skoczną bombę, która nie jest dostępna w małej wersji sklepu).
- Skoczną bombę stawiamy tuż przed jednym z dwóch dużych wejść w koszarach, uruchamiamy i szybko zmykamy. Czar Tornado trzeba wycelować DOKŁADNIE w środek koszar, tuż przed środkowym wejściem. W innych przypadkach trzeba będzie powtarzać całą czynność od początku.